IFPI sues 24 P2P users in Denmark

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Sasja
Indlæg: 176
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:19
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

IFPI sues 24 P2P users in Denmark

Indlæg af Sasja »

Enjoy Kazaa :P

http://news.com.com/Music+industry+prep ... g=nefd.top

Kode: Vælg alt

The music industry is preparing a new wave of lawsuits against the most prolific Internet song-swappers. 

On Tuesday, the International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) said that it will sue 24 individuals in Denmark for trading music files online and that Britain, France and Sweden could be added to the list of target countries. 

"It's inevitable," said Jay Berman, IFPI's chief executive, when asked of the likelihood those countries would be included. He added that Japan, the world's second largest music market, is also a strong candidate for lawsuits as recorded music sales there continue to slide. 

The music industry has already sued 2,947 people in the United States and has announced more than 230 suits in Denmark, Germany, Italy and Canada. 

"On the strength of the developments in Denmark, Germany and Italy, we can confirm there will be more legal actions in other countries in the near future," Berman said. 

The industry blames the extensive online trade of free music for contributing to a massive slide in recorded music sales. 

A year ago it launched a multi-pronged effort to promote sanctioned online music stores such as Apple Computer's iTunes while suing those who share their music collection with others on peer-to-peer networks such as Kazaa and WinMX. 

Berman said the carrot-and-stick strategy is showing signs of paying off with the number of infringed music files on peer-to-peer sites in decline, and awareness growing among consumers that file sharing is a criminal activity. 

The number of infringing music files available on file-sharing networks fell to 700 million this month, down 30 percent from the all-time peak of 1 billion in June 2003, the trade group said. 

And according to an IFPI survey, 70 percent of those polled in France, Germany, Denmark and the United Kingdom are aware that the unauthorized trade of copyrighted music is illegal. 

The IFPI said it scored a recent victory in the German courts against a 23-year-old man caught with a collection of 6,000 pirated MP3 files on his computer hard drive and 70 CDs containing further files. The man agreed to pay $9,855 (8,000 euros) in compensation. 

In Italy, 30 individuals charged by a public prosecutor with copyright infringement are awaiting trial. And 88 people in Denmark have either paid or agreed to pay compensation averaging $3,700 each for file sharing. Another 23 Danes are negotiating levels of compensation, the IFPI said.
;)
Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Indlæg af Zlinky »

Antipirat gruppen nakker også snart omkring 100 KaZaA brugere...

http://it.tv2.dk/cw/index.php?id=24003
Billede
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Det stinker
Slet mig
rea
Indlæg: 91
Tilmeldt: 23 apr 2002, 17:55

gnutella?

Indlæg af rea »

Hmm.. havd med gnutella så? Er det også netværk der bliver busted en masse på?? (nemlig det eneste jeg kan bruge fra mac)
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Hmm jeg mener da jeg har set en edonkey udgave til mac
Slet mig
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Efter hvad jeg ved findes både emule og edonkey til mac!

Men damn jeg er fanme glad for jeg har lagt næsten alle p2p programmer på hylden!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

*Suk* I miss the good old days, me Napster og den der på nettet jeg ikk kan huske hvad hed... Men den var også god! Lidt alá Audiofind, eller hvad DEN nu hed. Damn, det er længe siden :cry:
- Darkheart -
We fools who love...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Tænker du på AudioGalaxy? For ja det var jo fedt :p
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Zoomy
Indlæg: 214
Tilmeldt: 25 mar 2003, 18:39

Indlæg af Zoomy »

AudioGalaxy :wink:
ICQ--->134350836
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Ja Audiogalaxy og Napster var fandeme gode.
Billede
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

DET VAR TIDER !!
Slet mig
archon-
Indlæg: 233
Tilmeldt: 23 apr 2003, 17:27

Indlæg af archon- »

True....
Er der nogen der ved om de bøffer folk over ftp??
<center>Billede</center>

<center> '`^`'~=-.,__,.-=~'`#Chart.dk @ Efnet`'~=-.,__,.-=~'`^`'</center>
Smejs
Indlæg: 294
Tilmeldt: 26 apr 2002, 15:12

Indlæg af Smejs »

er dc++ ikke stadigvæk relativt sikkert?
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

hold dig fra DC !

m.m du bruger fake ! :)


ftp : du skal bare have user og password på så sker der intet.
Slet mig
wlt
Indlæg: 390
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:20
Geografisk sted: ******
Kontakt:

hørt noget om...

Indlæg af wlt »

Jeg har hørt noget om, hvis der sker meget trafik og konstant trafik mellem en ip adresse og din, må de godt gå ind og se hvilke data der bliver sendt gennem nettet, da det ikke er normalt man sender flere GB's til hinanden jævnligt.
the sound won't listen!
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: hørt noget om...

Indlæg af Down1 »

wlt skrev:Jeg har hørt noget om, hvis der sker meget trafik og konstant trafik mellem en ip adresse og din, må de godt gå ind og se hvilke data der bliver sendt gennem nettet, da det ikke er normalt man sender flere GB's til hinanden jævnligt.
Hvem er "de"? Hvis det er APG så må de ikke. Hvis det er din ISP så tror jeg heller ikke at de må, men de gør det ikke..De har jo ingen interesse i at buste deres kunder.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Hvis man endelig skal på DC eller lignende, så sørg for at del det rette. Jeg deler personligt kun billeder, spildemoer og spil / film trailere.
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

De har jo så lige bustet 28 på dc++

Nej, det er ikke sikkert. FTP vil altid være sikkert. KaZaA er ikke sikkert ej heller er eMule/eDonkey. Sådan er der så meget 8O
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ruelokke
Indlæg: 135
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Nord for Hæmoriderne
Kontakt:

Indlæg af Ruelokke »

Hvad med Mirc Gutter????
Brugeravatar
Zster
Indlæg: 671
Tilmeldt: 26 mar 2003, 13:54

Indlæg af Zster »

Er det egentligt muligt at lave et sikkert netværk?

Måske man skulle få fat i en frisk lille programmør til at brygge et netværk sammen mellem CA brugere :-p Kunne være jævnt nice?
Besvar