P3 Club Cuts

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar

Hvad synes du om P3 Club Cuts?

Så fed, at den skal ejes originalt
1
100%
Jeg nøjedes med mp3
0
Ingen stemmer
3dotz ... du er på stoffer ... den stinker
0
Ingen stemmer
Så hellere Kandis og Vikingarna største hits
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 1

3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

P3 Club Cuts

Indlæg af 3dotz »

Nu hvor jeg lige kom til at investere 160.- på P3 Club Cuts i Fona, så vil jeg da lige give min mening til kende om denne dobbeltcd.

Den er total fed. 20 numre af mere og mindre kendte danske kunstnere med numre lavet specielt til denne dobbeltcd, og langt de fleste er numre, som sætter gang i kroppen.

Cd1 består af 'house' numre, mens cd2 består af 'trance' numre.

Et af de numre jeg er faldet mest for er nummer to på cd2. Soomo - The trunk (original mix) har jeg ekstra svært ved at sidde stille til.

Følgende er sakset fra djz.dk

Hvad sker der når man sætter Danmarks omvandrende musik-leksikon, manifesteret i form af LP Støvring, til at kompilere et dobbelt-album med cremen af danske club-produktioner ? Man får en super fed opsamling, der får selv et plejehjem til at aflyse Kandis.

P3 Club Cuts er en dobbelt-cd med 20 skæringer hvoraf langt størstedelen ikke har været udgivet før – alene det faktum gør den til et must-have.

Kendetegnene for de 20 tracks er som tidligere nævnt at de alle er danske særdeles club-venlige. Iøvrigt er de alle i lange DeeJay-venlige udgaver, så det er bare at mikse løs.

Stilmæssigt finder vi overvejende produktioner i house-genren, men også breakbeat og trance er repræsenteret. Jeg vil ikke gå alle nummre igennem men fremhæver enkelte.

Morjac feat. Raz Conway – It’s Just Like, vi har tidligere set på dette track i vores Trainspotting sektion – så check Michael Dahl’s anmeldelse der.

Kid Massive feat. Rev Ropadope – 7th Day. Hvis der skal udpeges et funky-track på denne skive, må det være det her. Med en prædikerende stemme i bedste Jack’s Groove stil styrer Reverend Ropadope os igennem et veldrejet stykke house-musik.

Slowtrain - Naturally. Den fantastiske produktion fra Morten Varano med vokal fra Lady Z. Her i serveret i Soulmagic Mixet. Du kan finde en anmeldelse af Naturally andet sted her på siden.

Soomo – The Trunk. Super produktion fra Leifstyle og Morten Hampenberg. De tager os med på en tur til junglen, hvor trommerne brager, negerkvinderne danser nøgne rundt akkompagneret af elefanternes brøl.

Safri Duo – Rise (Electro Mix). Den danske tromme-duo er blevet en tand mere beskidt efter at de har fået tilsat et solidt breakbeat I bedste Dooms Night stil. Du kan ikke undgå at rykke på det her.

Complexz – Tropas. Her får vi igen bevist at DK er i stand til at producere trance af international klasse. Det fængende synths får hænderne er i vejret fra første sekund og der bliver de i hele 5 minuter og 46 sekunder.

Michael Splint – Secrets (Broke My Heart). Vocal-trance af højeste kaliber. Catchy tema og flot vokal fra hustuen Masja. Kan kort beskrives som smukt – intet ringere kan gøre det.

Selvom dette kun er et udpluk af de 20 tracks der er at finde på P3 Club Cuts, burde den allerede have vækket din appetit. Men bare rolig, din lokale pladepusher serverer den glædeligt for dig. Så skynd dig ned og bestil et P3 Club Cuts-Meal – den ligger godt i maven, og så sparker den fødderne væk under dine gæster.

Dommen bliver ikke ringere end top-karakter for dette elektroniske manifest. Danmark har så mange talentfulde musikere på club-scenen. Støt dem og giv så dine gæster noget kvalitets-musik :-)

Skal man kun købe en cd i år, så bør det ikke være denne dobbeltcd man lægger tilbage.

Jeg giver denne cd ... ud af ...

...

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar