Req: Nogen der vil hente musik.

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Ruelokke
Indlæg: 135
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Nord for Hæmoriderne
Kontakt:

Indlæg af Ruelokke »

Jeg må give 3dotz ret det er godt nok et af de mest intetsigende numre jeg længe har hørt. Og ja Lasgo er i en helt anden klasse :lol:
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Svensker: Fordi der er nogen som skriver at nr med l-ron jyde, stinker, så behøver du altså ikk tage det så personligt. Syns nu heller ikk om hans nr. At det hele er en sørgelig tekst og et budskab han vil ud med, burde han måske ha tænkt over inden han ville ha image som fisseminister og hvor budskabet kun handlede om at kneppe dig, dinmor og din søster...

Omkring det gratis musik, så syns jeg sku det er kanon. om det er musik vi kan li med de store navne eller ej.... bring it on!
Dr. Evil
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10 okt 2002, 18:37
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

Feffe skrev:Svensker: Fordi der er nogen som skriver at nr med l-ron jyde, stinker, så behøver du altså ikk tage det så personligt. Syns nu heller ikk om hans nr. At det hele er en sørgelig tekst og et budskab han vil ud med, burde han måske ha tænkt over inden han ville ha image som fisseminister og hvor budskabet kun handlede om at kneppe dig, dinmor og din søster...

Omkring det gratis musik, så syns jeg sku det er kanon. om det er musik vi kan li med de store navne eller ej.... bring it on!
yurp! l-ron harald er da for plat...
For the love of music!
svensker
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 aug 2004, 15:12

Indlæg af svensker »

Feffe skrev:Svensker: Fordi der er nogen som skriver at nr med l-ron jyde, stinker, så behøver du altså ikk tage det så personligt. Syns nu heller ikk om hans nr. At det hele er en sørgelig tekst og et budskab han vil ud med, burde han måske ha tænkt over inden han ville ha image som fisseminister og hvor budskabet kun handlede om at kneppe dig, dinmor og din søster...
Jeg tager det skam ikke tungt, selvom min post måske lyder sådan. Og desuden skrev han jo bøger, før han lavede den første skive ;)

Men fuckit, folk er begyndt at forstå, at gratis musik udbreder kendskabet, og i sidste ende vil jo komme dem til gode, når folk render ud og køber deres albums, når de er sikre på, at det er noget, de kan lide :) Personlig synes jeg, at de kære folk fra Hitzoundz er inde på noget af det helt rigtige. Vi må bare håbe, at andre selskaber også tør vise, at de har lidt nosser :)
Daniel - Hitzoundz
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 jul 2004, 05:51

Gnæk...har en sjov lille ting igang

Indlæg af Daniel - Hitzoundz »

Halløj..
Jeg synes lige jeg vil fortælle jer en lille historie..
Er lige nu igang med min egen lille krig med koda/NCB..som hjernedødt sender mails ud til alle der har musik på deres hjemmesider... "Vi har hos Koda og NCB fundet ud af at der er nogen der har musik på deres hjemmesider og alle er medlemmer hos os"..sådan en standard ting..
Så i forbindelse med det har jeg givet dem lidt at tænke over..

1. Hitzoundz download af Supersonics er fra deres hjemmeside, fordi bandet har bedt os om at promote sangen på denne måde..så derfor..hvis der kommer nogen regning fra Koda/NCB på det nummer..så får kunstneren selv regningen.. Han "låner" pengene til Koda/NCB og får dem så tilbage om et halvt til et helt år... Så jeg har forhørt dem om hvad deres regler rent faktisk er om det. De vil jo dybest set have 14000 kr upfront hos de kære koda når man har musik på siden..og ca 70 øre pr download... "for de forsvarer jo sangskrivernes rettigheder"... og ødelægger deres muligheder. "*GAAB*

Så er der L:Ron Harald nummeret..som jo ikke ligefrem er et radio nummer.. Han har selv bedt om at få nummeret lagt frit ud..og har selv skrevet det.....så hvis der skal betales bliver beløbet bare lagt på hans pladebudget..og bliver trukket fra hans indtjening..så det har jeg også spurgt dem lidt til om de mener det?

Så er der Nille - Circles... nummeret er slet ikke en del af NCB/Kodas katalog, da jeg har frarådet Nille at melde sig ind endnu...så den har de faktisk ikke ret til at opkræve vederlag fra..

Og så er der lige Joan D ...som jeg (Gemmer mig lige) selv har skrevet..men Joan D kommer til at betale regningen hvis der kommer 1... (Hov...den skal da betales så!! ) *G*
Jeg er jo selv medlem af Koda og NCB (Melder mig dog ud så snart jeg har en mulighed..synes nemlig de er lidt gammeldags og forstokkede...

Jeg håber personligt de bliver forvirrede..ellers har jeg da en check liggende klar til dem... men hvad mener i ?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Genialt initiativ, er sagt før, men det kan heller ikke siges for tit. Et gratis nummer eller to til download - medmindre KODA/NBC også ødelægger det, der jo tilsyneladende er kunstnernes egne ønsker - det er sådan noget der vil få mig til at vælge at købe det album hvis jeg skulle vælge mellem "L:Ron:Harald", "kvinden-der-havde-hørt-et-Lasgo-album" eller "absolute opsamling nummer alt-for-meget". Dog med det krav at jeg kunne lide det jeg hørte.

Uanset om man kan lide musikken eller ej, så er man da gjort opmærksom på ens holdning til det... og se, så laver man ikke fejlkøb fordi en eller anden hjernedød ekspedient forklarer at det faktisk er den nye Madonna, man står med i hånden. Så har man jo ikke lyst til at handle der mere... :?

Få støttet det fremragende initiativ, så der kan komme nogle flere med fordi der er et marked for det. På den måde kommer der jo også mere forskelligt musik ud til pøbelen...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Ha, det er faktisk temmelig tragikomisk (eller hvordan det nu staves?), Daniel, og bevidner jo absolut at de der "onde" selskaber kører lidt på autopilot. De beskytter kunsterne, men kunstnerne er åbenbart ikke altid blevet spurgt?
- Darkheart -
We fools who love...
Daniel - Hitzoundz
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 jul 2004, 05:51

ja..koda..

Indlæg af Daniel - Hitzoundz »

Ja..nu har jeg så ventet i over en uge på at få et svar fra Koda/NCB ang. mit lille dilemma... Har faktisk ringet og rykket dem, for at finde ud af hvad de lige vil, men de siger "det tager tid at give et uddybende svar"...til det kan jeg kun sige.. Tag dog lige og læs på lektien Koda før I automatisk sender emails ud.. De har jo åbenlyst ikke nogen regler, der dækker dette her.

Men hvad..jeg skal nok lige opdatere dem der synes det er interessant.
Nu vil jeg prøve se om jeg kan få spredt adresserne http://www.hitzoundz.dk og http://www.hitzoundz.com ud .. Vi kan jo ligeså godt få nogle flere end de 10.000 downloads vi allerede har smidt afsted ud. I er nu også meget velkomne til at sprede adresserne ud.
Og hvis der er nogen der kan tænke sig at vinde en koncert med Nille (Så kan I jo finde ud af om HUN kan synge live.. så tjek www.nilleonline.dk
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: ja..koda..

Indlæg af Feffe »

Daniel - Hitzoundz skrev:Og hvis der er nogen der kan tænke sig at vinde en koncert med Nille (Så kan I jo finde ud af om HUN kan synge live.. så tjek www.nilleonline.dk
Kan man bestille en intim koncert kun for mig, så er jeg fresh :)
Daniel - Hitzoundz
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 jul 2004, 05:51

Intim koncert?

Indlæg af Daniel - Hitzoundz »

Hmm..Intime koncerter... hvis du kan finde 19 andre og et rum på 40 kvm.. så kan du sagtens få en intim koncert..
Du kan jo melde dig til :)
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Du har vist aldrig været til CA fest hos Feffe.

Der har vi godt nok slået 20+ personer mange gange.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

nemlig ja
Daniel - Hitzoundz
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 jul 2004, 05:51

Jamen...

Indlæg af Daniel - Hitzoundz »

Så få da smidt nogle tilmeldinger ind:)
Besvar