The Grudge (Forbandelsen)

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

The Grudge (Forbandelsen)

Indlæg af Dj Pantheon »

Hvis man er til gyserfilm som jeg er, er det her en film man ikke må gå glip af. Den er blandt en af de bedste gyserfilm jeg har set, selvom historien halter en smule efter og prøver lidt at minde om de andre japanske remakes man har set. Grunden til at det ikke gør så meget med historien, er fordi der næsten hele tiden er chok scener, og de holder 100 %. Jeg har ikke set den originale version så kan ikke forholde mig til om den er bedre eller dårligere, men det kan være nogen af jer andre har set den.....


Det eneste minus fra min side er slutningen, den er lidt svag....

/Dj Pantheon
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeps, jeg måtte bruge pauseknappen et par gange. Cool gyser - rigtig led :)
SkinneR^
Indlæg: 114
Tilmeldt: 04 sep 2002, 08:18
Kontakt:

Indlæg af SkinneR^ »

syntes den er total ringe !!!!!

total "The Ring" wonnabe bare uden nogen handling !!!!

BRÆK !
dj drop
Indlæg: 223
Tilmeldt: 23 mar 2004, 19:57
Geografisk sted: Kolding, dk

Indlæg af dj drop »

HEY STOP!

Jeg skal ind og se den i aften..
Get up & Dance .
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

SkinneR^ skrev:syntes den er total ringe !!!!!

total "The Ring" wonnabe bare uden nogen handling !!!!

BRÆK !
Signed. Formuleret lidt anderledes måske, men jeg er ellers enig.
- Darkheart -
We fools who love...
quinde22
Indlæg: 19
Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:44
Geografisk sted: Lige der midt i det hele :P
Kontakt:

Indlæg af quinde22 »

the ring siger i godt nok... og så siger i ringe!!!... hmmmm

jeg er også til gyser og jeg syns "the ring" var en ok film men den gav for meget mening så det fjernede det spookye.

men den her film, den slår sq "the ring", godt være den bygger på stilen meeen den her giver ingen mening, derved sagt er det her virkeligt eller er det fuldstændig urealistisk, hvorfor gør de det her det giver ingen mening jeg var f...... rendt af h.... til med lort langt ned af benene end deres valg hvad er grunden til det? såån bliver den ved og ved og ved.

mit reviw: pisse hamrende uhyggelig og lidt mere til fandme fed film.

Mit råd til den her film er se den... men se den ikke alene.

mine stjerner ligger således

:5af5
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Jeg tilslutter mig lige damens (quinde22) synspunkt, og den skal da også have 5 stjerner herfra :!:

:5af5
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Totalt lorte film.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
wlt
Indlæg: 390
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:20
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

Har set bedre film..

Men alligevel en del gode scener, så jeg giver den
:4af5
the sound won't listen!
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Well vil absolut ikk kalde den for en the ring wannabe. Det er jo bare endnu en amerikansk fortolkning af en japansk film nemlig Ju-on som absolut har mere handling og ligger vægten de rigtige steder istedet for den amerikanske udgave som til tider har det med at lidt tilbage til de typisk scream komedie gyser teenage film.

Vil gi the grudge noget der ligner 3½ ca, og ju-on vil jeg gi 4½.
eller dvs. 3. for der skal fandme slettes en for at ha Buffy og et rumvæsen fra rosswell med! passer slet ikk ind og gøre rollerne utroværdige

At the ring skulle gi mening forstår jeg så slet ikke, altså det må endnu engang være den amerikanske udgave vi snakker om her, for den har jeg ikk set. Men hvis man ser alle 3 japanske "the ring" film så kan man godt skabe sig en rimelig ide om hvad der er sket. men der er heldigvis nogle detaljer som er så vage at man aldrig helt får dem regnet ud. Hvilket for mig gør the ring til et monster af en film.

generalt set har japanske eller asiasiske film meget mere hisotrie bag deres film hvilket for mig gør dem til federe film. De typiske hollywood produktioner har for det meste mere vægt på special effekts. men de har selvfølgelig også økonomien til det, synes bare ikk det skal være det eneste som sælger en film (læs. spiderman2)

Ligesom hvis man vil ha gode romantiske kærligheds historier, eller film kunstneriske film så henvender man sig til det franke film miljø eller det såkaldte bollywood.
dj drop
Indlæg: 223
Tilmeldt: 23 mar 2004, 19:57
Geografisk sted: Kolding, dk

Indlæg af dj drop »

Godt at folk har forskellig smag :)

Jeg synes filmen var mega skræmmende, hoppede mindst 10 gange :)
Hahah.. Derimod ved 'The Ring', ja den syntes jeg bare var rå dårlig - alt for meget psykologi - vi vil have chok for pengene og det skal jeg love for at Forbandelsen den lever helt fint op til :) Ihvertfald for mine smagsnerver.

ADVARSEL: Denne film skal ses i biografen.
Get up & Dance .
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

altså du får ikk chok i the ring, da det simpelthen ikk er lavet for at gi den vilde gys.

altså man må jo undersøge hvilken type film man går ind og ser inden man ser den.

f.eks var mange utrilfredse over at the villiage ikk var skræmmende..... er der et indlæg om et sted. men det var altså hellere ikk en gyser hehe
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg var satme ved at skide i bukserne, og måtte gå ind til en af mine kammerater og se den sidste time af den. Det er sq længe siden, at jeg har hoppet fordi jeg blev forskrækket men det skete godt nok med The Grudge.
Jeg kan godt lide det at den holder sig meget til den japanske gyserstil (ligesom The Ring) hvad angår handling og måden de er uhyggelige på. Det handler jo begge om nogen der har fået en tragisk død og går igen og slår alt og alle ihjel de kommer i nærheden af.
Japanske gysere er nu en gang de bedste. Ikke alt det blod, men i stedet overladt til noget der kører på psyken. Jeg må indrømme at jeg havde godt nok lige lyset tændt overalt i min lejlighed lige efter at have set den færdig for skulle sq ikke risikere at der var noget, som dukkede frem af mørket. Slutningen er jo også typis japansk, da den jo slutter åbent, ingen helte der overlever, og så har historien faktisk ingen ende. Meget fed ting synes jeg.

:4af5

Den får 4 ud af 5 CA'ere, da jeg synes det er en virkelig fed film med gode gys, enkle men effektive effekter og faktisk ganske okai skuespil. Det jeg til gengæld synes trækker ned er den der *aaaahhhh*-lyd, som jeg synes de godt kunne have lavet bedre. Det lyder som at køre en gaffel ned over en rillet dåse :?, men gengangerne osv er virkelig fedt lavet. Især knægten, som jo egentligt ikke er blevet andet end en smule sminket. Han er virkelig uhyggelig. og så når han sidder og miaver.. adadad.. Satme gyseren.. men FEDT :D
Det er klart en film jeg synes er værd at se, og jeg kan kun anbefale den.
cyberphoenix
Indlæg: 60
Tilmeldt: 22 jan 2003, 22:30
Geografisk sted: Space
Kontakt:

Fed Film

Indlæg af cyberphoenix »

Jeg må indrømme at jeg først var rimlig skeptisk med en person som Sarah Michelle Gellar som en hovedrolle (var bange for at det ville være en gentagelse af I know what you did last summer).
Men hun gjorde det faktisk udemærket (uden at overspille rollen alt for meget , med kluntede skrig i et ihærdigt forsøg på at skabe en uhyggelig stemning).
Og jeg kan da kun tilføje se denne film en mørk vinter aften med intet lys i hele hytten , jeg garantere for at man bliver mørkeræd bagefter......

Fed film kan kun anbefales.
Yes! I'am DIMM Dead In My Mind !

Billede
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg var inde og se den med min kæreste. Magen til makværk har jeg aldrig set før.

:1af5
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Buffy The Vampire Slayer og en alien fra Rosswell, der er bange for overnaturlige ting... Her kan der snakkes om dårlig casting hvilket allerede ødelægger filmens karakterer. De to er jo låst i de roller og derfor virker det helt tåbeligt allerede fra start af...

JEg kan stadig ikke vurdere efter at have set filmen tre gange om jeg kan lide den eller ej. På mange henseender er den det langt bedste horror der er kommet fra "The Land of Freedom", men inden for genren bryder jeg mig ikke om. Netop fordi den er lidt amerikaniseret :x
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Som Qrazyleg siger, så er det de forkerte der er brugt til rollerne, da man forbinder dem med noget andet, sådan havde jeg det da jeg så den, så jeg blev aldrig rigtig opslugt af filmen
:3af5
Billede
Besvar