søger svar på nogle spm. Ang wireless internet.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

søger svar på nogle spm. Ang wireless internet.

Indlæg af amh »

Jeg ejer selv en trådløs router, og vil derfor gerne hører hvordan man sikre den, så det kun er tilmeldte brugere der kan komme ind på den, hvis de kender SSID Altså, få skjult SSID for "fremmede" er det på nogen måde muligt at bruge TDC`s hotspot, gratis, ved at bryde krypteringen? for det prog. Der fulgte med til mit trådløse netkort, viser bla. Channel, hva det så end er, for jeg kan vælge forskellige channels på min router. Der er også noget som hedder encryption i programmet der fulgte med til det trådløse kort.

Kiggede lidt på min router og så man kunne slå Encryption til, og om det skulle være 128 eller 64. De valgmuligheder har jeg også i programmet, så kan jeg "bare" logge på feks. TDC`s Hotspot gratis hvis jeg siger encryption skal være feks. 128 og de også bruger den. Eller hvordan hænger det sammen?
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Slå din 128 bit til sammen med MAC-godkendelsen så skal der i hvert fald lidt benarbejde til for at komme igennem.

Og husker du så af og til at ændre koden i din kryptering (1 gang i måneden) så bliver du ikke sikrere med simple midler.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Havde et lignende problem, men fik hjælp af Odder, som foreslog at slå 128-bit kryptering samt MAC addresse godkendelse til. Nu er der ikke længere problemer med at andre fx bruger mit net, som der var før.
Billede
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

Er teknikker for TDC, og opsætter ADSL'er og de trådløse routere. Skriv hvis der er problemer....
Maaau fra OnkelAzzz
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Drop det trådløse lort.... Næææ PDS kabler ved man hvad er!

Så har trikeren talt ;-)
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

LunaPark skrev:Drop det trådløse lort.... Næææ PDS kabler ved man hvad er!

Så har trikeren talt ;-)
Yeeees! Når man nu bestiller det nye køleskab, kan man for fanden da lige så godt lægge beslag til et rack-skab! Så har man et krydsfelt, og der er ingen problemer med kabling rundt i huset!

Tjaa...... Det tror jeg sgu at jeg laver i det hus jeg snart køber....! Så er der tlf og net i hele hytten!
Maaau fra OnkelAzzz
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Jamen så lyder du jo som en kommende "IHC NET" kunde.

Du ved sikkert hvad det er, hvis ikke så undersøg det, for det vil helt sikkert opfylde dine krav.
Så kan du nemlig også kører TV rundt i samme kabler, og bruge samme udtag til TV/SAT/Netværk/Telefon etc.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Spændene med IHC NET, måske man skulle prøve at kigge på det ved en evt. renovering.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

nemlig ja! Der er også det andet system til selve huset. Kan ikke lige huske hvad det hedder, men det som kører over en comp. Så kan du selv indstille hvordan varmen og lyset skal reagerer hvis man f.eks lukker et vindue op....


Yes yes, længe leve LK!
Maaau fra OnkelAzzz
Besvar