problem med FTP

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Burning ô Titanium
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 dec 2003, 19:33
Geografisk sted: Mj

problem med FTP

Indlæg af Burning ô Titanium »

jeg har cybercity internet og vil gerne oprette en ftp server og har fået installeret programmet ws_FTP jeg har prøvet på at åbne port 21 men det virker ikke rigtigt for mig jeg er helt ny på området er der nogen her inde der kan yde direkte hjælp mht opsætning.

min router er en zyxel Gerne hurtig hjælp
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Åben :
1) http:\\10.0.0.1:2033
2) skriv dit pass og user
3) tryk på "nat"
4) sæt bolle i " SUA only" og tryk på edit
5) skriv din LAN IP ved siden af "all ports"
( du finder din LAN IP ved gå ind i Kommandoprompt og skrive -> ipconfig
Slet mig
Burning ô Titanium
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 dec 2003, 19:33
Geografisk sted: Mj

Indlæg af Burning ô Titanium »

GamBi skrev:Åben :
1) http:\\10.0.0.1:2033
2) skriv dit pass og user
3) tryk på "nat"
4) sæt bolle i " SUA only" og tryk på edit
5) skriv din LAN IP ved siden af "all ports"
( du finder din LAN IP ved gå ind i Kommandoprompt og skrive -> ipconfig
oki men hvordan gør jeg så i programmet ps er ikke det eneste på mit netværk
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Kender ikke WS_FTP!
Kender kun det gamle G6 / bluf eller hvad hed det
Slet mig
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Kender heller ikke WS_FTP. Men søg efter et sted hvor du kan binde den til en intern ip... Hvis det er et GUI-program som jeg tror det er, så burde det stå ca. samme sted som der du vælger hvilken ip lortet skal køre på. Det gør det ihvertfald på Raidenftpd og G6, så vidt jeg husker det da...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Burning ô Titanium
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 dec 2003, 19:33
Geografisk sted: Mj

Indlæg af Burning ô Titanium »

QrazyLeg skrev:Kender heller ikke WS_FTP. Men søg efter et sted hvor du kan binde den til en intern ip... Hvis det er et GUI-program som jeg tror det er, så burde det stå ca. samme sted som der du vælger hvilken ip lortet skal køre på. Det gør det ihvertfald på Raidenftpd og G6, så vidt jeg husker det da...
¨

det er GUI er ikke sikker på det er et server program alligevel
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

Brug G6! Langt mere brugervenlig
Maaau fra OnkelAzzz
Burning ô Titanium
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 dec 2003, 19:33
Geografisk sted: Mj

Indlæg af Burning ô Titanium »

oki men har lige flere programmer igang og tester dem.. hvor finder jeg G6
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Indlæg af LeG0lAsDK »

eller gode gamle Raidenftpd...
Ihvertfald findes der en lang række plugins og hjælpemidler til dette program.
Mht til ipen og finde en åben port, kan du ikke prøve at logge ind på routeren ved 192.168.0.0 i IE og standard passwordet er U: admin P: password. Men derinde kan du jo som regel få lov til at åbne de porte du ønsker... ihvertfald så anvendte jeg dette dengang jeg skulle blæse min server frem.

Men Raidenftpd gutter, er det blot mig som hænger ved i et nostalgitrip eller er den udemærket stadigvæk?
Er ihvertfald meget glad for min sfv-tjekker som laver tagline i sfv og lave en ekstra complete mappe, bare fordi det er smart :) :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

I sin tid startede jeg med G6. Så brugte jeg RaidenFTPD pga. de mere avancerede funktioner o.lign. Fandt så ud af at langt de fleste RaidenFTPD-scripts er skrevet ud fra G6-scripts som også har COMPLETE-tag, .incomplete, .bad, sitebot support, sfv-checker osv.

Problemet med RaidenFTPD er prisen og det faktum at kører man ret mange php-scripts i det, så rykker det i ens ram. Derforuden er der to lejre inde på Raiden's board. Den ene kan ikke tåle den anden og har man først sagt et rosende ord til den ene lejr vil den anden ikke nedværdige sig til at hjælpe en. Dybt latterligt, men sådan er det.

Selv bruger jeg nu ioFTPD. Satme lækkert. Alt fra glFTPD kan man deri. Den samlede Rookie-pakke til ioFTPD hedder ioBanana men det's layout og setup er til at få stress af. Derforuden koster en evighedslicens til ioFTPD 120,- kr. Og så må man kører to clienter, hvis dette er nødvendigt. Det er satme sweet. Nå det var en lille sidehistorie.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Burning ô Titanium skrev:oki men har lige flere programmer igang og tester dem.. hvor finder jeg G6

Ja, det er jo det store spørgsmpl til 1 min.. Du kan prøve google.dk
Slet mig
Besvar