Star Wars Episode III: Revenge of The Sith

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Star Wars Episode III: Revenge of The Sith

Indlæg af odder »

Ja jeg var så en af de heldige der fik premierebilletter, sammen med en flok gode venner. Kl 00:03 sad jeg så i biografen, og var klar til at se begyndelsen til slutningen på sagaen om Star Wars.

Stemningen var helt i top, og folk var HELT stille filmen igennem, på nær når der blev klappet, hvilket til tider kunne være en skam. Der var udklædte mennesker, som viste, hvor meget folk har fulgt med i Star Wars, og havde glædet sig til denne afslutning på den foreløbige Hexalogi

Jeg vil ikke gå dybere ind i hexalogien, da jeg går ud fra, at alle kender til Star Wars sagaen, og helst bare vil høre meningen om filmen

Filmen var meget forudsigelig, da man jo havde Episode IV foran, som havde lagt grunden til, hvad der skulle ske. Dog var det rart at få alle tingene på plads, hvilket denne film gjorde utroligt godt.
Den var meget følelsesladet, og det var svært i nogle situationer at holde en tåre tilbage, da jeg i hvert fald, blev meget påvirket af den.

Det filmen handler om er Anakin Skywalker's møde med Kraftens mørke side og, hvordan han bliver til den onde Darth Vader. Man følger hans følelser for Senator Padmé, som han blev gift med i Episode II og, hvordan han lever et skjult liv med sin kærlighed til hende, som der kun er én der forstår; Senator Palpatin, som viser sig, at være den onde Sith Lord, Darth Sidius, som leder ham ind i Kraftens mørke side under falske løfter om, at han kan redde Padmé, som er mor til deres fælles børn, Luke- og Leia Skywalker.

Jeg vil ikke fortælle meget mere om filmen, end at den er værd at se, hvis man ønsker en slutning på Hexalogien. Dog er der visse ting, som f.eks. at R2D2 kan lidt flere ting end jeg synes godt er. Han har mange flere installationer i sig end han hidtil har haft, og får senere i sagaen.

Derudover synes jeg det er yderst synd, at der er et par grammatiske fejl i underteksterne, men det er nok de færreste der lægger mærke til det, når man ser SÅ fed en film.
Der er ikke sparet på effekterne, og den er virkelig i topklasse. Det har uden tvivl været en film der har været svær at gøre spændende, da man jo både kender fortiden og fremtiden for filmen. Dog synes jeg at filmen var spændende hele vejen igennem, og der er virkelig lagt arbejde i, at give folk et indtryk af, hvordan Anakin Skywalker blev til Darth Vader.

:5af5

Filmen skal have 5 Chart Attack logoer, da den gør det godt, og den er flot at se på.
Se at komme i biografen med jer :D
Daffy^
Indlæg: 351
Tilmeldt: 15 jan 2003, 19:25
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

Langt hen af vejen er jeg enig med odder, et absolut must for folk som har fulgt med i serien. Scenerne er gennemførte, historien er lidt usammenhængene i kraft af at alle trådene fra de foregående film skal samles, men igen sætter George Lucas nye standarder for computerteknik i film; specielt Yoda er værd at fremhæve, han er virkelig godt lavet.

Plusser/Minusser

+ Computergrafikken
+ Kampscenerne både i rummet og lyssværdskampene
++ JarJar Binks er med i film i ca. 20 sekunder og han holder kæft!

- R2D2 kan alt for meget i forhold til hvad han kan i de tre første film
- Meget forudsigelig hele vejen igennem, hvilket også er indlysende...

Filmen får 4 ud af 5 logoer for lige at mangle det sidste extra pift...
:4af5

Og hvad sker der for folk der klapper når filmen starter, når der sker noget godt/sjovt og når filmen er færdig???! Det var det samme med LotR filmene - det kan jeg ikke lige ta' sådan noget...
Daffy
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Til trods for at jeg ynder at se StarWars I, II, IV, V og VI så vil denne film nok ikke blive set så ofte som de andre. Man skylder sig selv at se den i biografen for den er flot grafisk, spækket med effekter og den af de første tre episoder med klart bedst skuespil.

Episode III er også den film med mindst dialog. Det irriterede mig grænseløst. Noget af det der kendetegner Star Wars universet er at netop dens evne til at levere den ene "quotable" dialog efter den anden. Det er der sparet på her for at fylde ud med rene intetsigende og rodede kampscener. Ikke nogle nævneværdige faktisk. De er der bare. Samtidig er de elendigt filmet. Det er faktisk ret forvirrende at følge med i. Og når nu man ved at Anakin vender sig mod den mørke side så lad dog ham bruge de dialoger som Darth Vader virkeligt er kendetegnet på. Halvdelen af de kampe der udkæmpes i de foregående er ren dialog. En meget federe måde at få overtaget på. Her snakkes der minimalt. Det er for tyndt og virker nærmest som om filmen er lavet "by popular demand" istedet for at det er et ønskeprojekt.

Historien er overfladisk og med manglende struktur. Samtidig laver George Lucas denne film til at være et keypoint i forvindlingen af Anakin fra den gode side til den mørke. Igen en brøler. Den forvandling og "legen" med de mørke kræfter sker meget mere væsentligt i Episode II. For lige at citere Yoda, allerede i Episode I
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Den process har Anakin allerede været igennem i Episode II, i forbindelse med sin mors død. Hvorfor så tage den op igen? Det virker for mig lidt som en dobbeltkonfekt. Det er klart at det spiller en rolle i forvandlingen, men der er gjort for meget ud af det, for Anakin har vel allerede taget den beslutning i Episode II, netop også illustreret ved Darth Vader skyggen der er ved ham i ørkenen.

Der er også rigtig gode ting ved filmen. Helt sikkert. Kansler Palpatine's meget vigtige rolle bliver bedre understreget her. Det var måske en mangel i to'eren som der er rettet op på her. Der er flere gode ting, som jeg synes den er helt klart værd at se for. Også noget som har indflydelse på hvorfor jeg står med en smule skuffelse på ovennævnte punkter. Men de ville ikke blive kommenteret her af hensyn til evt spoiler-opfattelse.

Så skal man tænke på der er seks episoder. Hvor helv.... skal man så lave en slutning på samme længe med LOTR - Return Of The King? Der synes jeg i det mindste det var berettiget. Her kunne den have været sluttet et kvarter før den egentlig gjorde. Igen ikke nogen eksempler pga. evt. spoilers.

:3af5½
og bedømt ud fra de andre Star Wars film så er vi nede omkring 2½-3.

Lige en sidste ting... Den sidste halve time var det romantiske pladder i højsædet. Hvad fanden var det for en måde at dreje lortet i en helt anden retning. Vi har jo godt fattet at... Se filmen :)

I kan få en spoiler... Og det er at han bliver ond :wink:

Det var min beretning fra en aften hvor der var folk med sorte gryder på hovedet og hvor der var et utal af folk der ikke havde besøgt hverken frisør eller barber i meget lang tid. Det gælder også kvinderne...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Dr. Evil
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10 okt 2002, 18:37
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

filmen er genialt lavet, synes jeg selv..

:4af5
For the love of music!
Besvar