Problem med brænde hastighed!

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
eyeless
Indlæg: 67
Tilmeldt: 09 maj 2002, 19:30
Geografisk sted: Vest Jylland

Problem med brænde hastighed!

Indlæg af eyeless »

Hej

Jeg har lige købt 100 skiver af dem her,

http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG00 ... a&bnr=2417

men kan bare ikk få min brænder til at brænde mere ind 2x speed, min brænder er en LG GSA 4081B og den er updateret med nyeste firmware! Har hørt der er nogen der kan brænde 6x speed med dem, men med anden brænder!

Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak!!
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Indlæg af Will »

prøv at finde noget hack firmware.. har en nec der kun brændte 3x speed på nogen prodey 4x speed efter ny firmware kunne jeg brænde 8x.

men du skal nok finde noget hacked..
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Mirror prøvede at fake Taiyo Yuden for at få solgt deres skrammel. Nu har de så åbenbart valgt en af de mindst supportede id'er. Budget, Bulkpaq, Mirror er skiver af værste skuffe. Hvis nogen har succes med nogen af dem så er det en kort glæde.

Jeg vil nok anbefale dig at smide dem ud i stedet for de mange ærgrelser der formodentlig vil følge. Du har en god brænder men LG er kritisk mht medier. (Modsat feks NEC der sluger næsten alt.) Betal en lille krone mere/stk og den skulle være hjemme. Køber du Verbatim eller Taiyo Yuden så virker det 100%. Prøv evt forskellige Datawrite 25 stk (Ritek, MCC el CMC) pakke og find ud af hvilke der er bedst hvis du vil have en budget skive... Måske endda Tuffdisc hvis du tør :)

Nierle sorterer en del i anmeldelserne, så lad være med at tro at 5/5 altid er repræsentativt ;)
eyeless
Indlæg: 67
Tilmeldt: 09 maj 2002, 19:30
Geografisk sted: Vest Jylland

Indlæg af eyeless »

Okay tak for svarene selvom det ikk hjalp på mit problem. Overvejede at købe 200 heldigvis jeg ikk gjorde det så!! Tror bare jeg skal blive ved med at bruge Princo skiver dem har jeg aldrig haft problemmer med! Eller nogen der kan anbefale andre skiver til lige nøjagtigt min brænder ?
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Hvis Princo funker så bare hold dig til dem. Det er ikke alle typer dvd-+r der passer med alle brændere. Der er brændere der er bedst med +r el -r og der er afspillere der er bedst med +r el -r. Der er også både afspillere og brændere der kan omtrent det hele, men i det store hele er det en god ide at holde sig til det der virker og så evt forsøge lidt af og til.

Hvis du laver backup af vigtige ting skal du bruge Verbatim el Taiyo Yuden. Verbatim koster ca det dobbelte af gode budget skiver, men har på alle måder god kompatibilitet og levetid. Sony bruger f.eks. Taiyo Yuden til PS2, og det er nok de bedste skiver der fåes men koster så også lidt mere. Det er sådan lidt efter behov. Men generelt er det en god ide at holde sig fra de helt billige skiver. Ridisc og Datawrite laver generelt gode budget skiver.

Jeg har nogle billigskiver som er rigtig gode (for mig) som jeg bruger til familie og venner - og bruger selv Taiyo Yuden til backup af vigtige ting. (Af og til Verbatim)
Besvar