Dansker dræbt i irak.

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Dansker dræbt i irak.

Indlæg af LeG0lAsDK »

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=314028

Har lyst til at sige endeligt... Ved godt det er forkasteligt at folk skal dø i en krig, men det er en del af erhvervsrisikoen... Hvil i fred, alle tanker med de efterladte.

Men nå dette så er sagt, så kan man håbe at dødsfaldet kan forny debatten om den moralske uforkastelige beslutning at gå i krig på en løgn..... Dermed ikke sagt at jeg gerne vil have saddam afsat (den psykopat), men det jeg argumentere imod er den måde man indledte kampagnen mod Irak på. Det kan da ikke være rigtigt at man indledte krigen mod Irak med et flertal på en enkelt person (DF, V og K). Hvornår går det op for folk at man har sat sig i Irak på en tændt krudttønde? Det er da utroligt at militæret skal betale prisen for politikernes fejltagelser, hvorfor sender man ikke hele DF, V og K ned til irak istedet for militæret. Så kan de føle hvilken stupid situation de selv har sat sig i, i form af at gå ind i irak uden at tage hensyn hvad de lokale ønsker og dermed skabe et land som kan fungerer uden fuck hoveder?


Okay, blame me... Med jeres DF retorik, i dont fucking care... Bare kom med jeres biblebælte retorik som jeg ved at vil komme i forbindelse med invandrerne osv. De skal dø osv. (læs NK indlæg om død over indvandrene (perkerne måske)).
Det der er min pointe er blot at det er tragisk at en menig dansker skal betale prisen for at vores politikere fucker op i et fremmed land. Altså de har gået ind i irak uden at have the master plan til hvordan de kan genskabe landet uden problemer efter saddam.
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Ja, og USA er der kun for at nakke deres olie..Ik' os..! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg er enig i at det er forkasteligt at en dansk soldat skulle dø i Irak på bekostning af en beslutning han ikke selv har været herre over. Men samtidig vil jeg sige, at det er en af de risici man løber, når man uddanner sig inden for forsvaret. Man ved at man risikerer at skulle i krig, og man ved at man risikerer at blive dræbt. Men jeg føler dybt med de efterladte, og jeg synes det er ærgerligt at dette skulle ske.

Derudover vil jeg sige, at fejlen måske ikke har været at koalisions styrkerne er gået ind i Irak, men nærmere at de er blevet der.. Ikke at vi ikke skulle have fredsbevarende styrker, men koalisionen er der fortsat som besættelsesmagt, og dét synes jeg er forkert. Det betyder at irakerne i princippet ikke er frie - der er bare nogle andre, som har taget magten fra Sadam.

Jeg føler dybt med de pårørende.. Ved ikke hvad jeg ellers kan sige.
DaMonk
Indlæg: 255
Tilmeldt: 30 jan 2003, 10:02

Indlæg af DaMonk »

odder skrev:Derudover vil jeg sige, at fejlen måske ikke har været at koalisions styrkerne er gået ind i Irak, men nærmere at de er blevet der.. Ikke at vi ikke skulle have fredsbevarende styrker, men koalisionen er der fortsat som besættelsesmagt, og dét synes jeg er forkert. Det betyder at irakerne i princippet ikke er frie - der er bare nogle andre, som har taget magten fra Sadam.
Hvis ikke de styrker var der, ville Saddams fuldstændigt sindsyge tilhængere jo overtage styret igen...

Og når det er sagt, er det så ikke ved at være et lidt udtømt emne det her... Synes lidt at pladen er gået i hak!
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så ville du også se, at jeg skrev at de ikke skulle være der som besættelsesmagt, men derimod som fredsbevarende styrker.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Måske et uddebateret emne ja, men det ændrer ikke på faktum at det stadig eksisterer.

Att: Odder, hvis man først er gået ind og ødelagt et lands regering, og derefter rykker ud igen for at forlade dem med fredsbevarende styrker, så har man gravet et lands grav. Den militære indsats er desværre en nødvendig del. Det svarer lidt til at slippe 100 børn ind i en slikbutik, hvor der kun er en slikpose... Om det så var rigtigt at gå ind i Irak til at begynde med er en helt anden historie. Men når man først er igang så kan man ikke bare stoppe halvvejs. Der kunne være lavet andre løsninger for at fremskynde processen, hvornår de militære dele skulle være trukket ud igen.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Re: Dansker dræbt i irak.

Indlæg af UnitedPublic »

LeG0lAsDK skrev:gå ind i irak uden at tage hensyn hvad de lokale ønsker
Sådan ser en blind mand...

Det er kun et fåtal af Irakerne som ikke ønsker koalationsstyrkerne dernede, langt de fleste er lykkelige for at nogle omsider prøver at gøre noget ved deres håbløse situation.

Dem ser du selvfølgelig ikke for tv har en mani med kun at vise udsendelser der indeholder død, ødelæggelse og blod, for det er der seere i.

Derimod er ingen vist i tvivl om at der er teorister i Irak og at disse i allerhøjeste grad ønsker styrkerne ud af landet igen så de kan fortsætte med at undertrykke den uskyldige del af befolkningen.

Til de som har misforstået det med besættelsesstyrken, så er den danske styrke overgået til at være en fredsbevarende styrke, dette skete allerede da man indledte den demokratiske proces med lokalbefolkningen. Det vil være helt forkert at kalde den danske styrke for en besættelsesstyrke da deres eneste opgave er at opretholde ro og orden.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Re: Dansker dræbt i irak.

Indlæg af onkelc »

UnitedPublic skrev:
LeG0lAsDK skrev:gå ind i irak uden at tage hensyn hvad de lokale ønsker
Sådan ser en blind mand...

Det er kun et fåtal af Irakerne som ikke ønsker koalationsstyrkerne dernede, langt de fleste er lykkelige for at nogle omsider prøver at gøre noget ved deres håbløse situation.

Dem ser du selvfølgelig ikke for tv har en mani med kun at vise udsendelser der indeholder død, ødelæggelse og blod, for det er der seere i.

Derimod er ingen vist i tvivl om at der er teorister i Irak og at disse i allerhøjeste grad ønsker styrkerne ud af landet igen så de kan fortsætte med at undertrykke den uskyldige del af befolkningen.

Til de som har misforstået det med besættelsesstyrken, så er den danske styrke overgået til at være en fredsbevarende styrke, dette skete allerede da man indledte den demokratiske proces med lokalbefolkningen. Det vil være helt forkert at kalde den danske styrke for en besættelsesstyrke da deres eneste opgave er at opretholde ro og orden.


Korrekt, dette fortæller flere kilder!
Hovedparten vil have fred dernede, men så er der lige de der omkring 1-5% som absolut ikke vil have fred. Og det er her medierne fokuserer for det skal sælge.


Det er jo ikke særlig meget vi hører til at nu har danskerne fået lavet rent drikkevand. hvem gider dog at se/læse om det, for her i dk lider folk jo ikke nød.

Nej, prøv at la være med at være så firkantet og se i stedet tingene fra flere sider.
Maaau fra OnkelAzzz
pono
devarjokendte.dk
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 22 apr 2002, 13:54

Indlæg af pono »

Ham der døde er en af mine rigtig gode klassekammeraters barndomsvenner :S
webwarp
Indlæg: 473
Tilmeldt: 01 jan 2005, 14:44

Indlæg af webwarp »

pono også her ...
pr0n
Besvar