Cybercity+Bittorrent+port forwarding osv

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Ja helt sikkert...

Det der med 2 routere efter hinanden, det kan få en til at gå amok,
og jeg har selv haft problemet, det kostede en del hår fra hovedet.

Tror sgu man skal have en mindre microsoft certifikat uddannelse for at kunne få det til at køre. Det KAN ihvertfald volde problemer.
Iøvrigt er det jo fuldstændig overgearet at sætte 2 routere efter hinanden.

Næææ som Hoopstar siger. Så skal du have et accesspoint til at lave wireless, som du blot sætter i en slot på din switch.
Så indkøbet hedder switch og accesspoint. Så VIRKER det !!! :)

Det kan ikke til at gi andet end problemer. Men det er hørt at man kan åbne alle CC routerens porte til den anden router, og så åbne porte i den.
Men der bliver ikke andet end problemer.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Hvis nogen stadig skulle være interesserede i et svar på det her problem, så har jeg fundet det! (hurra)

Her:
http://www.dslwebserver.com/main/fr_ind ... point.html
- Darkheart -
We fools who love...
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

det lyder faktisk som om det skulle virke.. men ting er nemmere sagt en gjort.. Såe Darkheart har du fået det til at virke sådan??

forstod ikke helt på dit sidste indlæg om det virkede eller om du bare havde fundet en guide der burde få det til at virke..
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Det er ikke helt tosset tænkt det der, glæder mig til jeg lige får et par timer til at teste det :D
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Jepper, hos mig virker tricket, på ca. 2. uge nu. Jeg har nu små glade grønne hoveder i Azureus, hvilket også var mit mål - me pleased :)
- Darkheart -
We fools who love...
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Feffe skrev:
Hoopstar skrev:i stedet for at købe en trådløs router så kunne du altså have købt en tråløs access point.. den formidler dit kablet net ud til wireless
JEg gir hoopstar ret... At bruge en 2 routere i samme netværk, er ikke det bedste man kan gøre. anskaf dig et access point eller prøv om du kan slå dhcp delen i din linksys router fra
'

Jeg citere lige mig selv. For det din ven skriver i sin guide er jo det samme som jeg skrev.
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Ja næsten Feffe, men lige det med at pille netforbindelsen ud af WAN og sætte den i en LAN port synes jeg ikke fremgik af det du skrev, og umiddelbart tror jeg ikke det virker uden denne ombytning.

Jeg kunne ikke selv tænke mig til at det ville fungere sådan, men synes det er meget godt forklaret i den guide.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Re: Cybercity+Bittorrent+port forwarding osv

Indlæg af onkelc »

Darkheart skrev:Hey folkens - er lige flyttet, og har fået Cybercity, og en trådløs router koblet til Cybercitys egen ADSL-modem/router.

Problemet er med Azureus (bittorrent client), hvor jeg hele tiden for NAT-errors nu!

Jeg har sat porten til 65535 i Azureus og åbnet for den port både i Cybercitys modem-router ting, samt i min trådløse Linksys router - men får stadig det samme problem, som gir' herre langsomme downloads samt små gule hoveder, i stedet for grønne :(

Nogen der har en ide? Jeg er blank - Google er blevet slidt hel ned i jagten på et svar...

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men du skal huske på at hvis du ikke frigiver din IP på din comp, så "logger" din linksys på med en anden IP. Dvs at når du åbner nogle porte i routeren, er det ud fra en bestem IP. Men hvis den trådløse har en anden IP, vil det ikke virke.

Da jeg havde en trådløs router på, opsatte jeg den til samme IP som min comp hacde fra CC routeren. Og da min comp blev sat til den trådløse fik den bare en standart 192.168.0.x
Maaau fra OnkelAzzz
Besvar