Hjælp wireless internet

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Hjælp wireless internet

Indlæg af amh »

Hej gutter!

jeg har trådløst internet, og har det krypteret. Men når jeg skriver krypterings koderne, logger den på det der hedder Peer-til-peer net. Hva er det?! og hvordan får jeg den til at bare connecte så jeg kan komme på nettet??

har ligget og rodet med det i nogle timer, men nu er jeg lost!

nogle som kan hjælpe?
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Tror du måske skal bruge 5min på at forklare hvordan det er sat op. Trådlåst internet / netværk kan sættes på 1000 forskellige måder og med ligeså mange godkendelses og krypterings metoder....

Ligenu står der ikke meget mere end "mit internet virker ikke, lav det"
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Fairground skrev:Tror du måske skal bruge 5min på at forklare hvordan det er sat op. Trådlåst internet / netværk kan sættes på 1000 forskellige måder og med ligeså mange godkendelses og krypterings metoder....

Ligenu står der ikke meget mere end "mit internet virker ikke, lav det"
Skal være ærlig, ved intet om det.. andet at det er en NETGEAR 54mbps router, fra TDC.

men det er når jeg indtaster mine krypteringsnøgler, at den henter netværksadresse, men det er til peer-til-peer står der i paratens.
DaMonk
Indlæg: 255
Tilmeldt: 30 jan 2003, 10:02

Indlæg af DaMonk »

Det lyder da som noget ad-hoc forbindelse, men det lyder fandme underligt routeren er sat sådan op... Hmm...
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

jeg har sat en del trådløse net op og jeg har aldrig oplevet lign... desuden har jeg igennem mit job i TDC også siddet med en del netgear routere og har ligeledes ikke oplevet lign.

Jeg kan næsten regne ud at du ikke har et netgear trådløs netkort, eller tar jeg fejl??
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Feffe skrev:jeg har sat en del trådløse net op og jeg har aldrig oplevet lign... desuden har jeg igennem mit job i TDC også siddet med en del netgear routere og har ligeledes ikke oplevet lign.

Jeg kan næsten regne ud at du ikke har et netgear trådløs netkort, eller tar jeg fejl??
Det er et SMC Wireless card, til PMCIA porten.

og routeren er som sagt Netgear 54 mbps fra TDC.

den har ikke nogen forbindelse til routeren, men den får en peer-til-peer forbindelse, det er det jeg ikk forstår. Der er ingen andre computere med trådløst kort, tændt i nærheden, men den connecter, til noget..
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

hvis du har mulighed for det, så test fordindelsen med et andet WIFI card
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Feffe skrev:hvis du har mulighed for det, så test fordindelsen med et andet WIFI card
Har desværre ikke andre kort. :( men det jeg ikke fatter, er den connecter til et eller andet. har et program, som fulgte med til computeren, som viser trådløse net i nærhede, der viser den at den har fat i NETGEAR routeren 8O :?: :?
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

du har slået windows trådløse program fra ik?? og så bruge de drivere der følger med til dit pcmcia kort.. hvis ik du gør det i forvejen?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hoopstar skrev:du har slået windows trådløse program fra ik?? og så bruge de drivere der følger med til dit pcmcia kort.. hvis ik du gør det i forvejen?
Yup, det er det program som fulgte med kortet, jeg bruger. Men det er windows som viser den trådløse forbindelse, når den har oprettet forbindelse.
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

okay.. forstod at det var din netgear der havde fat i nettet... hmm de kører på samme signal eller kanal ik? mener der er 1-12 den kan kører på..
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

har netop snakket med AMH og det viser sig at DET ER HACKING han har gang i!


Jeg har afbrudt min forbindelse til ham og ønsker på ingen måde at hjælpe ham!!!


Hans problem er at han ikke kan logge på sin nabo's krypt. router, da han ikke har bit-koden. Han har bedt mig om at fortælle hvordan man kan finde den kode, da jeg arbejder for tdc. Hvad tror han selv!?!?


Azzz
Maaau fra OnkelAzzz
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

hvis det er rigtigt det du siger Onkelc? AMH siger tilmed han har krypteringskoderne.. har du hjulpet dem med at sætte netværk op for derefter at bruge deres netværk?? i det tilfælde så burde det da også bare være at logge på.. men det er bestemt ikke pænt at nasse på andres netværk, det er dem der får baladen for ulovligheder..!!! man bør skamme sig over sådan noget.!!
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

Hoopstar skrev:hvis det er rigtigt det du siger Onkelc? AMH siger tilmed han har krypteringskoderne.. har du hjulpet dem med at sætte netværk op for derefter at bruge deres netværk?? i det tilfælde så burde det da også bare være at logge på.. men det er bestemt ikke pænt at nasse på andres netværk, det er dem der får baladen for ulovligheder..!!! man bør skamme sig over sådan noget.!!

Da jeg begyndte at supporterer ham, kunne jeg ikke helt fatte hvorfor han ikke kunne sætte en comp til med kabel til routeren så kan kunne se hvilke bit-kode der var brugt. Da jeg så finder ud af at det er nabon'en han prøver at logge på hos, fatter jeg mistanke. Han bad mig om at komme med nogle programmer om hvordan man brød koden... Står der idiot på ryggen af mig?!
Maaau fra OnkelAzzz
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

okay.. ja så trækker jeg mig sq også..!!
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

hihi
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Indlæg af LeG0lAsDK »

Hehehe det er sjovt at AMH ikke skriver mere i denne tråd..... Troede at lommepengene var store nok til hans eget net..... AMH ta to avisruter om morgenen før du skal i 4.klasse, så kan det være du har råd til noget net :twisted: :twisted:
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

hmm... syns os det er lige lovligt tarveligt nok... man kan i hvert fald være ærlig fra starten af.

Ligesom psyclone som med det samme skrev at han manglede et program så han kunne logge på naboens krypterede netværk.

btw onkelc, kan forstå vi er kollegaer, men i hvilken afdeling er du?
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

Feffe skrev:hmm... syns os det er lige lovligt tarveligt nok... man kan i hvert fald være ærlig fra starten af.

Ligesom psyclone som med det samme skrev at han manglede et program så han kunne logge på naboens krypterede netværk.

btw onkelc, kan forstå vi er kollegaer, men i hvilken afdeling er du?
Holder mig for det meste til DPOC, men er også nogen gange i KBH og DBO.
(Voksenlærling)
Maaau fra OnkelAzzz
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

LeG0lAsDK skrev:Hehehe det er sjovt at AMH ikke skriver mere i denne tråd..... Troede at lommepengene var store nok til hans eget net..... AMH ta to avisruter om morgenen før du skal i 4.klasse, så kan det være du har råd til noget net :twisted: :twisted:
jamen er lige her :P har bare ikke lige haft tid, til at være her inde og tjekke. ;) men lad mig sige det sådan her: Jeg har fysisk adgang til routeren, da det ikke er min nabo's, men min kammerats ;) Dette eksempel, vi tog var bare min nabo, som desuden også kan være min ven, i realiteten ;)

EDIT: Har fået adgang til det nu. hvordan? Ja, det forbliver min hemmelighed :D :P Og det var sådan set bare en prøve, han ville lave på mig.. om hvordan man kunne finde WEP nøglen. da han så også har forstand på wireless net.
Besvar