Boykot eller ytringsfrihed?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Indlæg af Zlinky »

For dælen ... :D Det var da noget af en stil... hvor meget skal du have for at skrive mit næste monster essay i engelsk? :P
Billede
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Re: ..

Indlæg af Lokefar »

3dotz skrev:
Jeg gider ikke skrive mere. 90% af jer når alligevel aldrig her ned.

...
Jeg nåede derned, godt indlæg!
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Jeg er selv en stor fortaler for ytringsfriheden og mener på ingen måde der skal gåes på kompromi med denne. JP (ja 3dotz det er en jysk avis men hvorfor er det nu relevant?) skal på efter min mening ikke tvinges frem i en undskyldning, de drager nytte af deres ytringsfrihed, en ytringsfrihed som folk der bor i DK er vandt til eller må lære at kende. Dansk eller ej så ytringsfriheden er stor del af vores hverdag og man kan ikke holde nogen skyldig for at udnytte denne. hvad bliver næste skridt ?
Må BT ikke udtale sig negativt om en BIF fan ?
Hvordan blir det op til valg ?
Må disse af vores aviser som er stærkt farvede af de forskellige partier ikke skrive andet end posititvt om de konkurrerende partier ? skriver de negativt er det vel også diskriminerende (selvom det er avisens holdning og mening(som de er i deres ret til at have)).

Jeg støtter ikke JP i deres valg, men jeg mener hellere ikke de skal undskylde.

Der er snak om gensidig respekt....
Der skal være respekt for vores ytringsfrihed (vores måde at leve på) men der skal også være respekt for andre landes kultur så JP kunne måske havde forudset reaktionen og handlet efter denne.

Ang boycutten er jeg absolut ikke enig med Will. Vi kan ikke bare tvinge, novo nordisk, lego, arla, grundfos osv osv til at finde et andet marked. De muslimske lande er et KÆMPE marked og det gør røv ondt på arla´s økonomi. Jeg er af den holdning at hvis boycutten fortsætter så må der indsættes en handels blokade og en lukning af bistanden til de lande. Jeg er velvidende om at boycutten primært er igangsat af folket og ikke landet. Men i dette tilfælde og i et sådant omfang ser jeg ingen problemmer med at lukke for bistanden og indsætte en handelsblokade, på et eller andet tidspunkt må vi sætte hårdt mod hårdt.

Det kommer ikke bag på mig af nhawk kommer med en udtalelse som han gør, men dette gider jeg ikke kommenterer ydeligere end at man må håbe at der ikke er nogen han kender som sidder i den bus som blir sprænt, det fly som styrter eller det hotel som blir brændt af.


Som afslutning vil jeg sige at der er mange aspekter i denne sag, mange forbeholde og mange hensyn at tage. dette indlæg dækker ikke tæt på min holdning og jeg ville gerne ha mulighed for at forklare hvad jeg mener med de forskellige udtalelser. Jeg sidder i skolen så alt er ikke gennemtænkt og sikkert ikke argumenteret godt nok for.... men må jeg gøre senere.

stavefejl, tastefejl og andre fejl får i med gratis :)
Brugeravatar
JayJay^^
Indlæg: 915
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:25
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Nåh, havde besluttet mig for og holde mine holdinger og meninger for mig selv, gider ikke prædike eller lign, det eneste jeg lige vil ud med er jeg er meget irreteret over måden det blir fremlagt på i de lande der er blevet stødt og også her hjemme, fx har der været http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.i ... eID=329877 denne annonce i EB, det irreterer mig en det, for de fremsætter det jo som om det er hele Danmark der har den holdning..

Derudover har ham Abu Laban jo løjet om tallet af foreninger synes http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332626 det irreterer mig også en del
<---------------------------->
§1 I'm always right
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Indlæg af Will »

Det med hensyn til flag... Så ved jeg ikke hvor mange af jer så Lars Von Trier klippe et dansk flag i stykker alt det hvid blev klippet ud og så syet han det røde sammen igen og hængte det op i en flagstang.

Det var hans holdning til at en af hans film var kommet på den kanoneliste, som han udtrykte på et lille video klip.

og det er sq ok for mig... for det er jo ydringsfrihed.

JP bragte ikke de billeder for at provokere, var fordi de synes det var for meget at der ikke var nogen som vil lave billeder til en børnebog. synes stadig det er fair nok.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

jeg så godt lars von triers video og jeg må sige at jeg blev ret harm. en mand som gang på gang udtaler sig negativt om regeringen.

Han står frem i en avis reklame under valget og udtaler sig direkte negativt om regeringen og denne annonce er betalt af zentropa.
Der er to ting jeg er træt af ved dette.

1. Zentropa er financeret af regeringens støtte og lotto midlerne. de lever i en forkælet verden hvor filmene ikke behøver sælge biletter, film eller merchandise. De kan overleve på deres støtte. De er derfor efter min mening ikke i deres ret til at udtale sig så direkte negativt. Dobbeltmoralsk af helvede til at leve af regeringen og så svine den samtidig.

2. Det er iorden at havde en mening omkring regeringen og det håber jeg alle har. men ytre man sig offentlig om denne bør man gøre det konstruktivt og dette var ikke tilfældet.


At Lars så træder frem og klippe i det danske flag pisser mig af, hans film blir sat i en kanon som gir KÆMPE omtale og respekt (godt være han ikke kan se det, men så er manden vitterlig så medie dum som jeg frygter). Hvis manden ikke er enig med ideen med kanonén så er det selvfølgelig en mærkelig følelse at blive en del af den. Men så må han fandme få afløb for sin "vrede" på en mere civiliseret måde. At klippe i det danske flag burde medføre en ordentlig lussing!!.

Manden viser gang på gang at han kun kan en ting i denne verden og det skal han holde sig til. Og jeg er ellers stor fan af hans arbejde så det ærger mig endnu mere at han er sådan et fjols.
Brugeravatar
T-Man
Indlæg: 607
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:00
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

...

Indlæg af T-Man »

Hehe fik en sms om at vi tager ind på rådhuspladsen d4/2 og brænder koranen af... heh det er god humor... de svin
<HR>
<center>:)</center>
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

humor ?
du er ikke en skid bedre
Bubbie
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 08 jun 2003, 20:53

Re: ...

Indlæg af Bubbie »

T-Man skrev:Hehe fik en sms om at vi tager ind på rådhuspladsen d4/2 og brænder koranen af... heh det er god humor... de svin
Nøøj, sejt... :roll:
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

DjMail skrev:1. Zentropa er financeret af regeringens støtte og lotto midlerne. de lever i en forkælet verden hvor filmene ikke behøver sælge biletter, film eller merchandise. De kan overleve på deres støtte. De er derfor efter min mening ikke i deres ret til at udtale sig så direkte negativt. Dobbeltmoralsk af helvede til at leve af regeringen og så svine den samtidig.
DjMail den holdning du har til netop den sag minder jo om et diktatorisk samfund. "jeg betaler dig og så siger du ikke noget som går imod mine holdninger".

Det er også dobbeltmoralsk.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

jeg mener ikke man skal modtage støtte og så vende sig mod giveren. så må man frasige sig støtten hvis ens giver er så meget imod ens holdninger.

jeg mener som sådan ikke de skal forbydes, men jeg synes det er super dårlig stil. Jeg ville ihvertfald ikke pisse på en regering som støtter mig
Stim
Indlæg: 657
Tilmeldt: 26 nov 2003, 23:10
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Indlæg af Stim »

Til Zukut:

Har ikke fået den besked.

- Synes bare at det var for småligt at se hvad de gør ved de danske fødevarer, flag m.m. pga et par tegninger. 'I har fornærmet mindst 1 million muslimer' argh, jeg tør væde med, at der er meget få af dem, som overhovedet har set de par tegninger. Men derimod er der et par overhoveder der fremprovokere dominoeffekten. Udelukkende kun for at få hele verdens opmærksomhed drejet over på dette - måske lyder det lidt paranøja, men de må da næsten ha noget andet i gære? Men kan da ikke blive så tøsefornærmet over så lidt. I så fald sku de da til at få sig en hoppy.

Til Daffy:

JP har undskyldt, men det er ikke godt nok åbenbart.
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

DjMail skrev:Der er snak om gensidig respekt....
Der skal være respekt for vores ytringsfrihed (vores måde at leve på) men der skal også være respekt for andre landes kultur så JP kunne måske havde forudset reaktionen og handlet efter denne.
Smukt sagt, jeg kunne ikke være mere enig.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

@ 3dotz så virker det som om du aldrig har læst den originale artikel i JP. Den understreger 100% en skævvridning af vores samfund og et censurmiljø, som de sætter spørgsmålstegn ved.

Den er ikke ment som latterliggørelse af Islam eller som provokation. Den er slet ikke skrevet "til dem", den skrevet til de danskere som læser avisen. - nok om det, det kan muslimer åbenbart ikke forstå - eller dem der rejser rundt i mellemøsten og laver DK om til NAZIDK. Men hvem er det der rejser rundt? Det er folk der har snyltet på vores stat hele deres liv, som aldrig har arbejdet hvidt, og som elsker dks penge. Folk med masser af dobbelmorale og ingen integritet.

Jeg er 100% for, at vores støtte til de mellemøstlige lande bliver givet videre til de ramte selskaber (Arla bl.a.) - men en ordning om nedtrapning over tid. Jeg synes det er lamt, at give midler til nationer, som for det første slet ikke er klar over det, og for det andet slet ikke takker? HVAD HAR DE NOGEN SINDE GJORT FOR OS - Får man næsten lyst til at skrige.

Vi er så super over flinke at give dem penge, så de kan komme ovenpå, men de takker ved at udnævne os til nynazister og brænde vores flag, når vi sætter spørgsmålstegn ved censur.

Det er da ikke underligt at der kommer flere og flere racister i dk, og det her SLET ikke med til at afhjælpe den kultur.

Som Mail skrev: Det handler ikke om at vi latterliggører dem, det handler om at vi har en ytringsfrihed, som DE ikke respekterer. - For lange løg over DEM! og alt det de står for. Der er intet appelerende for mig, de er en flok terrorister, for hvem deres religion betyder alt.

Jeg støtter N^Hawk tiltrods for hans "barnlige" måde at udtrykke sig på. De skal fucking snart indse, at de ikke kan opføre sig som verdensherskere, der kan tillade sig alt.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
JayJay^^
Indlæg: 915
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:25
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

<---------------------------->
§1 I'm always right
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Mange gode indlæg, men som andre også skriver, så er der også nogen der burde tage de store briller på, før de hælder vand ud af ørerne!

Mange skriver, at denne "sag", er fuldstændig ude af proportioner.... tjae, det ved jeg nu ikke.

Lad os sige at det med at skitsere Muhammed har været forbudt ifølge koranen i mange hundrede år, og Jyllands Posten, der i øvrigt godt er klar over dette, så alligevel tegner Muhammed, endda i flere forskellige afskygninger. Dette er da dømt til at gå galt. Så siger en masse danskere, at en stor del af muslimerne, herboende som udlændinge, overreagerer fuldstændigt. Fakta er, at næsten alle muslimer har et meget mere intenst forhold til deres religion end mange kristne har, så derfor harvi ret svært ved at sætte os i deres sted. Der har været mange danskere, der har følt sig stødt over at Dannebrog er blevet brændt af i flere muslimske lande. Normalt har vi, danskerne, ikke så meget med Dannebrog, at gøre, men vi hidser os op over at det bliver skændet med ild. Hvad mon muslimerne, der har med Muhammed at gøre hver evig eneste dag, mon føler når deres religion bliver "skændet"? Bare for at sætte det i perspektiv.

Stemningen er i forvejen ret dårlig, og spændingerne mange, i mange mellemøstlige lande. De er meget mere fanatiske og stimler sammen om mange forskellige sager. Det ved man i landene selv, og i resten af verden. Derfor er det gak-gak at Jyllands Posten opfører sig som en folk børnhaveklassebørn der bare vil have opmærksomhed. Efter min mening lader det til at de vil bevise at de har Juridisk ret, hvilket de jo har, ligemeget om det så bliver på bekostning af en masse andre.

Jeg støtter ytringsfriheden i høj grad, MEN! man må sgu godt lige tænke sig om, og vurdere fordele og ulemper, inden man ytrer sig!
Billede
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Kazo skrev:Derfor er det gak-gak at Jyllands Posten opfører sig som en folk børnhaveklassebørn der bare vil have opmærksomhed.
Jeg skal gerne nævne endnu engang at tegningerne IKKE blev bragt for at skabe opmærksomhed omkring avisen!

Man kan lige så godt holde sig til fakta når de findes.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

DE FUCKING KLAMME PERKERE!!!

De rejste selv derned og råbte omkring de tegninger, og kan ikke tålde lidt dansk humor. Hva fanden skal de ta' derned og vække vrede for ??

Hvis de ikke kan holde at leve heroppe under vores primisser, ja så kan de sgu for min rejse af helvede til....
Gerne til en planet uden ilt, så de dør.
Jo fandme... Jeg er træt af at høre på dem og alle deres problemer, og Pia har næsten sikret sig en stemme.

Men indtil videre, så boykotter jeg DERES frugthandlere, pizza'er og taxi chaufører...

Det er ganske vist latterligt, men de startede og hele historien er jo latterlig, og den burde jo for længst være glemt.


Og jeg vil skide på at Arla taber 10 mil. om dagen, de tjener sgu så rigeligt. Men der skal IKKE falde en politisk undskyldning, og SLET ikke nu.
Så vil jeg være flov over at være dansker.


Og sådan en diskussion her hjælper da slet ikke på deres integration, som jo er vores skyld at de ikke falder ind.

Religion skulle forbydes og er roden til stort set ALT ondt i denne verden. Hvornår fanden indser alle de spassere det ????
Hvor mange år skal det ta??
Og derfor ville jeg vride mig ENOOOORMT hvis de skal til at have deres egen MOSKER mv heroppe.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

FrZ skrev:@ 3dotz så virker det som om du aldrig har læst den originale artikel i JP. Den understreger 100% en skævvridning af vores samfund og et censurmiljø, som de sætter spørgsmålstegn ved.
Som jeg skrev, så var det først, da det kom frem, at Danmark var i krise, at jeg blev klar over, at de billeder var blevet bragt, så det er helt korrekt, når du skriver, at jeg ikke har læst den originale artikel.

Men jeg har set nogle af de tegninger, og de sætter ikke islam i et særlig godt lys, når man fremstiller deres profet som en terrorist. På den måde fremstår hele islam som terrorister, og det kan jeg sagtens forstå, at de bliver sure over.

Hvis en muslim er terrorist kan man så deraf udlede, at alle terrorister er muslimer?

Idioter som nighthawk vil svare ja. De fleste andre af os vil sige selvfølgelig ikke selv om det godt kan føles sådan i disse dage. Det var rart at se Danmarks statsminister i nyhederne og tv-avisen igår. Selv om specielt Michael Kamber (ikke stavet korrekt) prøvede at grille Anders Fogh og ubehøvlet afbrød statsministeren hele tiden, så var det rart at høre, at Anders Fogh selv som person ikke ville have bragt de billeder, men at han som politiker vil forsvare avisens ret til det.

Om denne sag har taget hårdt på Anders Fogh. Den ellers så glatte statsminister havde jo poser på størrelse med skraldesække under øjnene. Så var jeg mere irriteret over ham kulturredaktøren på JP som i Go' Aften Danmark sad og sagde, at han var direkte upåvirket af denne sag. Jeg ville ikke sove godt, hvis det var mig, der havde bragt Danmark i en så stor diplomatisk krise som han havde gjort.

Men nok om det. Dagen er kun lige begyndt, og mon ikke samtlige medier bugner med nyheder omkring Mohammed tegningerne og afbrændelser af det danske flag.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

:arrow:
Senest rettet af FrZ 31 jan 2006, 06:25, rettet i alt 1 gang.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar