Så er der PIZZA!
Redaktør: 3dotz
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Så er der PIZZA!
Jeg har længe gået og syslet med at lave en anmeldelse af et lidt sjovt fænomen som jeg tilfældigvis bor lige i nærheden af. Nemlig en lidt spas iraner (som for øvrigt tror han er italiener), som ejer det der bedre er kendt som "Verdens dyreste pizzeria".
En handel hos ham er lidt en oplevelse ud over det sædvanlige. Ikke nok med den dejlige stemning der er i hans lille geschäft, men maden (pizzaerne) er simpelthen formiddable!!
I den gode sags tjeneste ofrede jeg mig her den anden dag, og kastede mig ud i (endnu) en smagstest af dette vidunderlige håndværk.
Det første man må gøre er at bestemme sig for hvor meget man vil ødsle bort på en "simpel" pizza, standard pizzaerne koster mellem 100 og 150 kroner. Er man til det lidt finere kan man bestille til hhv. 500 og 6000 kroner, men så er det heller ikke lige sådan en pizza som hamres sammen på et kvarter.
I den fattige hybel jeg kommer fra kaster vi ikke sådan rundt med pengene, så vi "nøjedes" med at investere i en Pizza Bella Mia til 150 kroner.
Pizza Bella Mia
Som det ses på menukortet er det ikke ligefrem en simpel pizza vi har givet os i lag med, nej ingredienslisten er faktisk så lang at det hele ikke engang er med på menukortet. Netop denne pizza indeholder f.eks. også hele fed marinerede hvidløg.
Pizzaen udleveres i en, for gennemsnittets vedkommende, ret præsentabel æske, ja man fristes måske til at kalde det for galskab at ofre så dyre æsker på pizza, men hvad fanden....
Men det er ikke kun æsken selv som overrasker! Med det samme man får pizzaen langet ud over disken og i hånden, bemærker man den ekstrem store vægt som denne lille æske udgør. Hele 1530 gram var der i æsken her!
Indvendigt er æsken fornuftigt nok "foret" med staniol, så kunderne selvfølgelig ikke får grisset tøjet hvis de oceaner af saft som pizzaen indeholder, skulle forsøge at desertere.
Selve pizzaen ser ved første øjekast en smule kaotisk ud, men de tonsvis af ost på toppen kan da kun betyde at det her er en guldklump af karat!
Vel udskåret og overbragt til tallerken sejler whiskey- flødesovsen nu rundt over det hele... mmm, delikat!
Men hov! hvad er nu det?!
MERE OST!!! Det nederste lag af pizzaen er ganske enkelt også belagt med et lag ost som ikke engang Monty mus ville kunne fortære på en uge! Det er jo fuldstændig vanvittigt med alle de lag af fyld!
Denne kulinariske oplevelse kan simpelthen kun få topkarakter! Nyd sådan en fætter med en god flaske rødvin og en sød pige!! JO der ER nok til 2 personer i én pizza, mere end nok!
Og for en god ordens skyld viser jeg også lige menukortet med de dyre pizzaer
Man skal dæleme være sulten for at bestille sådan en satan!
En handel hos ham er lidt en oplevelse ud over det sædvanlige. Ikke nok med den dejlige stemning der er i hans lille geschäft, men maden (pizzaerne) er simpelthen formiddable!!
I den gode sags tjeneste ofrede jeg mig her den anden dag, og kastede mig ud i (endnu) en smagstest af dette vidunderlige håndværk.
Det første man må gøre er at bestemme sig for hvor meget man vil ødsle bort på en "simpel" pizza, standard pizzaerne koster mellem 100 og 150 kroner. Er man til det lidt finere kan man bestille til hhv. 500 og 6000 kroner, men så er det heller ikke lige sådan en pizza som hamres sammen på et kvarter.
I den fattige hybel jeg kommer fra kaster vi ikke sådan rundt med pengene, så vi "nøjedes" med at investere i en Pizza Bella Mia til 150 kroner.
Pizza Bella Mia
Som det ses på menukortet er det ikke ligefrem en simpel pizza vi har givet os i lag med, nej ingredienslisten er faktisk så lang at det hele ikke engang er med på menukortet. Netop denne pizza indeholder f.eks. også hele fed marinerede hvidløg.
Pizzaen udleveres i en, for gennemsnittets vedkommende, ret præsentabel æske, ja man fristes måske til at kalde det for galskab at ofre så dyre æsker på pizza, men hvad fanden....
Men det er ikke kun æsken selv som overrasker! Med det samme man får pizzaen langet ud over disken og i hånden, bemærker man den ekstrem store vægt som denne lille æske udgør. Hele 1530 gram var der i æsken her!
Indvendigt er æsken fornuftigt nok "foret" med staniol, så kunderne selvfølgelig ikke får grisset tøjet hvis de oceaner af saft som pizzaen indeholder, skulle forsøge at desertere.
Selve pizzaen ser ved første øjekast en smule kaotisk ud, men de tonsvis af ost på toppen kan da kun betyde at det her er en guldklump af karat!
Vel udskåret og overbragt til tallerken sejler whiskey- flødesovsen nu rundt over det hele... mmm, delikat!
Men hov! hvad er nu det?!
MERE OST!!! Det nederste lag af pizzaen er ganske enkelt også belagt med et lag ost som ikke engang Monty mus ville kunne fortære på en uge! Det er jo fuldstændig vanvittigt med alle de lag af fyld!
Denne kulinariske oplevelse kan simpelthen kun få topkarakter! Nyd sådan en fætter med en god flaske rødvin og en sød pige!! JO der ER nok til 2 personer i én pizza, mere end nok!
Og for en god ordens skyld viser jeg også lige menukortet med de dyre pizzaer
Man skal dæleme være sulten for at bestille sådan en satan!
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
-
- Proud Chart Attack Member
Det ser faktisk ret godt ud. Og dejligt med nogen der forstår at definitionen på en god pizza er at den skal indeholde _masser_ ost.
Jeg får dog en kvart italiener galt i halsen når en pizza koster 6000,- kr. Den skal godt nok kunne mætte en del mennesker hvis der skal slynges de penge over disken.
Alternativt indlæg og rart at se at ikke alle pizzarier lever af konceptet som i Aalborg, hvor ordentlig pizza leveres fra to/tre steder...
Jeg får dog en kvart italiener galt i halsen når en pizza koster 6000,- kr. Den skal godt nok kunne mætte en del mennesker hvis der skal slynges de penge over disken.
Alternativt indlæg og rart at se at ikke alle pizzarier lever af konceptet som i Aalborg, hvor ordentlig pizza leveres fra to/tre steder...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
- Proud Chart Attack Member
-
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Ja den mand er bindegal..
På hans bil, og i butikkens vinduer står der også:
Velkommen til verdens dyreste pizzaria!
Her gives ingen rabat!
Her gives ingen stempelkort!
Vi bringer ikke ud!
Vi tager ikke imod dankort og checks!
Ingen familiepizzaer!
Ingen børnepizzaer!
Ingen indbagte!
Så er stilen ligesom lagt..
Det kan være at han skal stå for forplejningen hvis vi snart placerer et POT her i Esbjerg..?!
Her gives ingen rabat!
Vi bringer ikke ud!
Ingen familiepizzaer!
Ingen børnepizzaer!
Ingen indbagte!
Det kan være at han skal stå for forplejningen hvis vi snart placerer et POT her i Esbjerg..?!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jeg stemmer satme for... Næste gang jeg skal til Esbjerg, så kommer den også til at stå på pizza derfra for, som QrazyLeg siger, så er udvalget af gode pizzariaer sq en mangelvare heroppe. P.t. kan jeg komme på 2 steder, hvor jeg selv synes at pizza'erne er af ordentlig kvalitet, men det er jo slet slet ikke noget der kommer i nærheden af det der.TheJackal skrev:Det kan være at han skal stå for forplejningen hvis vi snart placerer et POT her i Esbjerg..?!
Nice at Pizza-anmeldelserne er tilbage
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
En ting jeg bemærker ved det menukort, det er at telefonnummeret til ham det er i Slagelse. Er det ham Vincenzo tror jeg at han hed som er flyttet fra Slagelse til Esbjerg og begyndt at husere? Han havde nogle vilde idéer også da han boede her. Jeg har sågar brændt CDere til ham, da han åbnede en pizza-restaurant ved Slagelses elendige svar på Bellevue.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Ingen familiepizzaer!? What the fuck? Det er da kun familiepizzaer han kan laveTheJackal skrev:Ja den mand er bindegal..
Her gives ingen rabat!
Vi bringer ikke ud!
Ingen familiepizzaer!
Ingen børnepizzaer!
Ingen indbagte!