Hjaelp til koeb af anlaeg!

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
thorolf15
Indlæg: 230
Tilmeldt: 30 apr 2002, 16:58
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Hjaelp til koeb af anlaeg!

Indlæg af thorolf15 »

Jeg beklager foerst for mangel paa visse bogstaver :lol:

Nu har min gamle forstaerker snart aftjent sin vaernepligt, og det maa vaere tid til at jeg faar koebt noet ordentligt... For nostalgiens skyld, lige et lille pic af den:
Billede
Den har daelme tjent til mange gode fester!

Anyways, her er hvad jeg vil ha':

Maerket: Harmon Kardon, medmindre i kan overbevise mig om andet!

ska vaere noet zonehalloej, saa jeg kan styre den fra et andet rum...

Ska vaere en receiver, saa jeg kan slutte min xbox til...

Skal kunne modtage PAL OG SECAM! (Fransk tv signal) Ved ikke om det kan vaere et problem?

Har kigget paa en AVR 340, synes det ligner meget godt det jeg leder efter, hva synes i?

Beskrivlese: https://webh01.cern.ch/jespern/images/d ... vr_340.pdf

Vil have et saet hoejtalere i badevaerelset, noen forslag til hvilke?

Haaber der er lidt hjaelp at hente hos jer, isaer angaaende SECAM!
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Når man skal have nyt anlæg kan man lige så godt gøre det ordentligt fra starten af - det skal jeg også love for du gør med AVR 340. Kan da varmt anbefales.
Hvis man køber Harmon Kardon synes je som regelt aldrig man går helt galt i byen.

Hvad angår højttalere, så skal de jo nok ikke være så store hvis de skal hænge på badeværelset.!
Jeg har selv hørt disse;
http://tinyurl.com/epl9h

og de spiller skide godt. De er ikke så store, men de kan for alvor larme. Kommer vel også an på hvor stort dit badeværelse er, er det ikke så stort ville jeg nok vælge nogle højttalere der er mindre endnu såsom nogle små diskrete sattellithøjttalere :D
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Silian^
Indlæg: 713
Tilmeldt: 02 jun 2003, 15:56

Indlæg af Silian^ »

Deejay_Wonder skrev:Når man skal have nyt anlæg kan man lige så godt gøre det ordentligt fra starten af - det skal jeg også love for du gør med AVR 340. Kan da varmt anbefales.
Hvis man køber Harmon Kardon synes je som regelt aldrig man går helt galt i byen.

Hvad angår højttalere, så skal de jo nok ikke være så store hvis de skal hænge på badeværelset.!
Jeg har selv hørt disse;
http://tinyurl.com/epl9h

og de spiller skide godt. De er ikke så store, men de kan for alvor larme. Kommer vel også an på hvor stort dit badeværelse er, er det ikke så stort ville jeg nok vælge nogle højttalere der er mindre endnu såsom nogle små diskrete sattellithøjttalere :D
www.kortlink.dk <-- Er din ven
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

haha var måske lige langt nok mit link :D:D:D
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Ocean
CA Ninja Turtle
Indlæg: 508
Tilmeldt: 05 maj 2002, 13:59
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Hej Thorolf :)

Hvad med en omgang Bose højttalere med noget Harmon Kardon reciever, også skal der bare fyres op for Dolby Digital når man spiller Xbox :D
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Indlæg: 510
Tilmeldt: 28 sep 2002, 02:12
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Harmon Kardon er okay men hvis du har penge så køb NAD. Der fås ik bedre. :D

http://www.hifiklubben.com/DK/Nyheder/Presse/1695.htm
Brugeravatar
Zster
Indlæg: 671
Tilmeldt: 26 mar 2003, 13:54

Indlæg af Zster »

Husk at hvis du vil have højttalere til badeværelset er det en god idé at investere i ex. maritim højttalere.
Træ, papmembraner og "alm" lim har ikke godt af høj luftfugtighed i længden.
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Om NAD er toppen af poppen er nu lige noget der skal overvejes. Deres større sorroundforstærkere (fra +6000 kr.) har for store komponenter i sig. Ganske vist har de lige _stor_ udgangseffekt på alle kanaler. Det giver dog et problem. Bagkanalerne laver en klikkende lyd også i deres v2 modeller, hvor den fejl ellers skulle være rettet.

Harman Kardon har et problem. Deres udgangseffekt er ikke voldsomt over 80-110 watt på frontsiden, hvor NAD'en trods alt har 120+ watt i alle kanaler. Det betyder at skal der spilles en hel håndboldhal op hvor murstene sprækker så er det ikke HK der skal vælges. (Heldigvis laver Harman Coorporation jo også mange andre mærker, og derfor sidder der Harman Kardon i verdens mest avancerede og bedste biografer).

Denon koster mere end NAD'en til sammenligning. Til gengæld spiller det ligeledes med de to foregående produkter rent som bare fanden, forudsat at man har højtaler og kabler af ordentlig kvalitet. Nej et par Cerwin Vega er ikke til at spille rent med. De kan levere en dyb bas, hvor tonen er underordnet men så heller ikke mere. B&W er en mellemløsning mens DALI og SystemAudio levere tricket til den rene lyd. Det gælder jo i sammenslutningen til alle forstærkere...

Marantz er ikke voldsomt dyrt og konkurrerer for mig oppe ved siden af Denon. Jeg vil tro de eneste forskelle her fra det ene til det andet produkt er hvilket design man godt kan lide. Færdig, finito.

Thule er hvis du virkelig skal ud og bruge penge, have et selvsikkert design og noget der virkelig sparker røv. Det koster spidsen af en jetjæger men det er det hele værd. DD, DTS og andre underlige anordninger som er standardmarkeret i dag på ethvert sorroundprodukt er placeret på bagsiden af forstærken (ihvertfald på en del modeller). Simpelthen fordi det ødelægger helhedsindtrykken af den lækre lille sag. Klasse!

Højtalerne til badeværelset er da slet ikke engang et valg. Det skal være DALI Elegance.

Håber der var lidt du kan tage med i dine overvejelser :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
thorolf15
Indlæg: 230
Tilmeldt: 30 apr 2002, 16:58
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

Tak for alle svarene!

Men, uhm, der er vel ikke noen der har lidt input om mit SECAM problem?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Er du sikker på det er et problem som sådan? Jeg mener de fleste mærker kan tage PAL og NTSC, så hvorfor ikke også SECAM?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
thorolf15
Indlæg: 230
Tilmeldt: 30 apr 2002, 16:58
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

Ved ikke rigtig om det kan vaere et problem, men der staar netop at den tar PAL og NTSC, men der staar ikke noet om SECAM... Men kan vaere jeg bare ska koebe den og se... Fucking franskmaend der bare _SKAL_ vaere paa tvaers med deres Lorte-spasser-SECAM!
chaoz
Indlæg: 102
Tilmeldt: 15 maj 2002, 22:21
Kontakt:

Indlæg af chaoz »

Qrazyleg -> forstår ikke dit argument for harman kardon mht watt.... min H/K avr 7300 har 110W pr kanal hele vejen rundt... Forstærkeren jeg havde før var en nad t372 stereo forstærker med 150w pr kanal... bruger de samme front højttalere... og der er ultra meget forskel på lyden på de to forstærkere... diskanten er meget mere detaljeret, bassen er fast kontant og kontrolleret (Så kontrolleret det kan være med CW hehe). Har hørt at H/K er lave i deres watt opgivelser, men forstår ikke hvorfor min nuværende forstærker spiller meget bedre på højttalerne, end den gamle da den gamle efter papirene skulle have 40 w mere pr kanal....
:-MuSiK Er KæRlIgHeD, DeR SøGeR OrD!-:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Nu er antallet af watt jo heller ikke lig med hvorledes kvaliteten er. Det er vel bare hvor højt lortet skal kunne hyle, så afhænger kvaliteten af andre faktorer også. Deriblandt hvor gode komponenter er. Men ja 7300 kører rigtig nok (som en af de få H/K-modeller medmindre man skal over og have nogle af deres andre mærker) 110W pr. kanal og gør det ganske udemærket arf hvad jeg har hørt. De 110W er korrekt angivet i sammenligningen med hvorledes NAD angiver deres Watt i dag. Jeg skrev vist også at de,HK, ikke leverede over 110W på frontsiden, som i de fleste mærker er de kanaler der spiller mest. HK har ganske gode produker og jeg nyder da selv glæde af mærket både som forstærker og DVD-afspiller. Når det skal skiftes næste gang regner jeg med det bliver Thule, da jeg virkelig ikke kan fordrage det spacey-design Harman/Kardon er kommet med.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar