computer problemer

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

computer problemer

Indlæg af Spike »

Hey jeg har et lille problem, min computer døde lige her igår... Den slukkede bare lige pludselig mens jeg sad ved den... Så da jeg tænder den starter det hele op men skærmen kan ikke vise noget, men selve computeren starter men begge dioder foran lyser konstant... håber der er en der kan hjælpe er meget på bar bund... har en ide om at det måske er strømforsyningen, nogen der ved om det er en helt forkert ide...
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Jeg har selv haft lignende problemer med min computer.

Det har irriteret mig hver gang, men efter et stykke tid åbnede jeg computeren, tog støvsugeren og satte den på lav sugestyrke, og så støvsugede jeg ellers computeren for støv. her i blandt strømforsyningen og blæseren, som suger meget støv til sig.

Det hjalp og denne besked skrives fra den samme computer, som ikke ville noget for et par måneder siden.

Prøv det, men vær forsigtig, så du ikke ødelægger noget af finmekanikken i computeren.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

Indlæg af Spike »

jamen det vil jeg da lige prøve og tak for hjælpen ;D
webwarp
Indlæg: 473
Tilmeldt: 01 jan 2005, 14:44

Indlæg af webwarp »

Kan den ikke tænde hvis den bare står og køler lidt af en halv time.. Sikkert bare fordi den blev for varm .. Støvede fans + prescoot = burning hot puter - der slukker når den ikke kan holde varmen ud længere, kunne fint passe med de seneste dages varme-hede..
pr0n
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

Indlæg af Spike »

Ja det kan nok snildt passe for den har da stået tændt på fuld tid de sidste par dage.. men jeg havde tænkt på det der om den skulle køle ned så deb var slukket hele natten så ville jeg starte den idag og den ville stadig ikke vise mig noget på skærmen
webwarp
Indlæg: 473
Tilmeldt: 01 jan 2005, 14:44

Indlæg af webwarp »

Prøv at smid et andet gfx i så og se om det hjælper..
pr0n
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Problemet kan jo sidde hvor som helst i den maskine.

Jeg vil foreslå dig at du piller den fra hinanden styk for styk og prøver at starte den op.

Der sidder formentlig en grafikudgang på bundkortet.. prøv og slut skærmen til der mens du gør det.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

Indlæg af Spike »

hvis man vil sætte skærmen til bundkortet kræver det så ikke at man skal sætte den op i bios?
Bubbie
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 08 jun 2003, 20:53

Indlæg af Bubbie »

Jeg prøvede det engang, hvor det bare var noget så simpelt, som mit bios batteri der var gået dødt... Skal ikke kunne sige om det er det, men der skete i hvert flad det samme som du har beskrevet..
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Hvis der er onboard grafik, så skal du pille grafikkortet ud af AGP/PCI-E porten for at bruge den onboard - ellers vælger den det automatisk.

Årsagen kan som UP siger være alt mellem himmel og jord.

Jeg havde en P4 NW 2.0Ghz der stod af på samme måde... Det var dog efter at have kørt under et 35% clock kun med almindelig luft i næsten 3 måneder. Surprise Surprise...

Men mulighederne kan være
Din skærm er død.
Dine ram er fucked (hvis lyden på dit motherboard er slået til, så er du ikke i tvivl, da den vil brokke sig over rammene, hvis de er røget)
Dit grafikkort er dødt eller bare overophedet.
Dit motherbord er blevet overophedet (NB f.eks.) eller er brædt af (det sker jævnligt - har prøvet det et par gange efterhånden - hver gang uden forklaring. Men hold dig fra MSI-motherboards og VIA-chipsets generelt - gå efter ULi's eller nForce4 chipsettene)
Din processor kan være enten død eller overophedet
Din strømforsyning kan være død (mener ikke det er særlig normalt at der er en varme-sikring i dem?)


Løsninger:
Skil maskinen ad og start den op kun med CPU, RAM, motherboard og PSU. Du behøver ikke hdd-disk for at få billede på skærmen.
Hvis du får billede på skærmen, så sæt tingene i én ad gangen og se hvornår det går galt.
Hvis der stadig ikke er billede; Byt tingene ud én ad gangen (lån evt. nogen du ved virker af en ven) og find det døde element.

-UPDATE-
Jeg prøvede det engang, hvor det bare var noget så simpelt, som mit bios batteri der var gået dødt... Skal ikke kunne sige om det er det, men der skete i hvert flad det samme som du har beskrevet..
Så vidt jeg ved, så burde det ikke skabe nogen problemer med opstart. Den resetter bare dine bios-indstillinger og computerens interne ur. (Fordi den ikke kan huske indstillinger og tid, når den ikke får strøm fra en ekstern strømkilde)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Bubbie
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 08 jun 2003, 20:53

Indlæg af Bubbie »

Sendte den til rep, og det var den forklaring der kom med.. Derfor kan den da godt være usandt ||EDIT: [ikke sandt] --> (edit for webwarps skyld), skal ikke kunne sige det..

8) :lol:
Senest rettet af Bubbie 13 jun 2006, 15:19, rettet i alt 1 gang.
webwarp
Indlæg: 473
Tilmeldt: 01 jan 2005, 14:44

Indlæg af webwarp »

Usand :)
pr0n
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

webwarp skrev:Usand :)
Hvilket?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

Indlæg af Spike »

så fik jeg det fikset... det jeg gjorde var at tænde computeren flå strøm stikket ud af den sætte det i igen og så startede den perfekt... tak for alle de gode råd ;D
Bubbie
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 08 jun 2003, 20:53

Indlæg af Bubbie »

@ dwr.. Jeg tror bare at webwarp refererer til mit ordvalg i mit indlæg lige over hans..
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Ok så :)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar