Mage til møgunge
Redaktør: Moderators
Mage til møgunge
Så sidder jeg i dobbeltdækkertoget til Kalundborg på vej hjem fra arbejde i dag, da en skoleklasse kommer ind i toget. Foran mig sætter to piger sig.
De er ikke særlig gamle og specielt hende den ene er så øretæveindbydende, at jeg måtte gøre alt for ikke at smække hende en. Hun var så irriterende. Hun spørger den ene pige om de skal høre lidt musik.
På mp3 selvfølgelig så de ikke får klager. Så hiver hun en hvid mp3 afspiller, der mest af alt ligner en pakke tic-tac med drejehjul frem. Fortæller veninden at hun skal have den ene øreprop for den former sig efter øret, og så fortæller hun at hun har hele 25 sange på afspilleren.
Så sidder hun ellers og snakker om, at hun engang havde mødt Bryan Adams og fået en masse autografer, hvordan han ikke havde ville skrive på hendes mobil, så hun havde selv måtte smide en autograf-tatovering på. Hvor forsigtigt hun havde lunet den for at den ikke skulle gå af, og den havde siddet der i to år.
Eller når hun var i England, så - der lukkede jeg fuldstændig af. Så tog hun sin mobiltelefon frem for nu skulle den beundrende veninde have lov at se hendes fantastiske billeder taget med en Sony Ericsson K500i. Hvor gode billederne var, og at hendes bedste veninde hed Amalie. Amalie Sofie Løjgaard faktisk, men hun ville helst hedde Sofie. Derfor havde hun to billeder på sin mobil af hende. Det ene med navnet Amalie. Det andet med navnet Sofie. Men folk ville nok spørge hvorfor.
På dette tidspunkt kører regionaltoget forbi Tåstrup station og jeg beslutter mig for at forlade toget på Høje Tåstrup. Ellers så havde I kunne læse om mord på Kalundborgekspressen.
Her var en pige på 11 år, som jeg ikke på nogen måde kan forestille mig får nogle rigtige venner. Dertil var hun alt for overlegen og arrogant. Jeg havde lyst til at slå hende allerede fra start, da hun begyndte at snakke om hendes mp3 afspiller og hvordan man brugte den, og hvor vildt det var, at den kunne spille 25 numre.
Hun fortalte veninden på den totalt overlegne måde, at hun havde mødt Bryan Adams, og han talte både Engelsk (deraf også amerikansk), fransk, grønlandsk, et andet sprog og dansk, og han var næsten 50 år men havde ikke en eneste rynke.
HUn havde set hans lægebevis, så hun vidste, at han ikke havde været forbi en af Michael Jacksons mirakelmagere. Grunden til at han kunne dansk var fordi han havde bedt sine bodyguards kun tale dansk til ham, og så gik han rundt med en ordbog.
Møgungen vidste ikke, at grunden til at Bryan Adams kan tale lidt dansk skyldes eksen Cecilie Thomsen. Ikke ønsket om at kunne endnu et sprog.
En skræmmende oplevelse, som jeg håber I andre bliver forskånet for. Aldrig har så kort en togtur føltes så lang. Jeg kunne mærke de grå hår pible frem, som var jeg en ny Taylor Hicks i tiden.
Forfærdeligt. Jeg kan stadig høre hendes stemme for mig. Så hellere en omgang death metal opera end at høre på hende en anden gang.
...
edit...Frøkjær rettet til Thomsen.
De er ikke særlig gamle og specielt hende den ene er så øretæveindbydende, at jeg måtte gøre alt for ikke at smække hende en. Hun var så irriterende. Hun spørger den ene pige om de skal høre lidt musik.
På mp3 selvfølgelig så de ikke får klager. Så hiver hun en hvid mp3 afspiller, der mest af alt ligner en pakke tic-tac med drejehjul frem. Fortæller veninden at hun skal have den ene øreprop for den former sig efter øret, og så fortæller hun at hun har hele 25 sange på afspilleren.
Så sidder hun ellers og snakker om, at hun engang havde mødt Bryan Adams og fået en masse autografer, hvordan han ikke havde ville skrive på hendes mobil, så hun havde selv måtte smide en autograf-tatovering på. Hvor forsigtigt hun havde lunet den for at den ikke skulle gå af, og den havde siddet der i to år.
Eller når hun var i England, så - der lukkede jeg fuldstændig af. Så tog hun sin mobiltelefon frem for nu skulle den beundrende veninde have lov at se hendes fantastiske billeder taget med en Sony Ericsson K500i. Hvor gode billederne var, og at hendes bedste veninde hed Amalie. Amalie Sofie Løjgaard faktisk, men hun ville helst hedde Sofie. Derfor havde hun to billeder på sin mobil af hende. Det ene med navnet Amalie. Det andet med navnet Sofie. Men folk ville nok spørge hvorfor.
På dette tidspunkt kører regionaltoget forbi Tåstrup station og jeg beslutter mig for at forlade toget på Høje Tåstrup. Ellers så havde I kunne læse om mord på Kalundborgekspressen.
Her var en pige på 11 år, som jeg ikke på nogen måde kan forestille mig får nogle rigtige venner. Dertil var hun alt for overlegen og arrogant. Jeg havde lyst til at slå hende allerede fra start, da hun begyndte at snakke om hendes mp3 afspiller og hvordan man brugte den, og hvor vildt det var, at den kunne spille 25 numre.
Hun fortalte veninden på den totalt overlegne måde, at hun havde mødt Bryan Adams, og han talte både Engelsk (deraf også amerikansk), fransk, grønlandsk, et andet sprog og dansk, og han var næsten 50 år men havde ikke en eneste rynke.
HUn havde set hans lægebevis, så hun vidste, at han ikke havde været forbi en af Michael Jacksons mirakelmagere. Grunden til at han kunne dansk var fordi han havde bedt sine bodyguards kun tale dansk til ham, og så gik han rundt med en ordbog.
Møgungen vidste ikke, at grunden til at Bryan Adams kan tale lidt dansk skyldes eksen Cecilie Thomsen. Ikke ønsket om at kunne endnu et sprog.
En skræmmende oplevelse, som jeg håber I andre bliver forskånet for. Aldrig har så kort en togtur føltes så lang. Jeg kunne mærke de grå hår pible frem, som var jeg en ny Taylor Hicks i tiden.
Forfærdeligt. Jeg kan stadig høre hendes stemme for mig. Så hellere en omgang death metal opera end at høre på hende en anden gang.
...
edit...Frøkjær rettet til Thomsen.
Senest rettet af 3dotz 16 okt 2006, 23:15, rettet i alt 1 gang.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
- Geografisk sted: Polen, Krakow
rolig nu, det er som du selv nævner "små piger".. Men din agressivitet tolker jeg som en form for misundelse, som Freud ville ha' sagt en form for "penis-misundelse" som drenge har. Spørg dig selv 3dotz, vil du i virkeligheden selv gerne have en tic-tac formet mp3-afspiller, der kan afspille 25 numre???
K.H.
Cand.psych Carl Jürgen Shrinkensteimer
ps. Det er ironi;)
K.H.
Cand.psych Carl Jürgen Shrinkensteimer
ps. Det er ironi;)
<center><br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
Re: Mage til møgunge
God reference3dotz skrev:Aldrig har så kort en togtur føltes så lang. Jeg kunne mærke de grå hår pible frem, som var jeg en ny Taylor Hicks i tiden.
Og ja... De forkælede små møgunger. Det lyder ikke pænt, men det er hvad deres forældre gør dem til ved at give dem mobiltelefoner, mp3afspillere, Barbies nye fuldautomatiske drømmeslot med et Britney Spears rum etc. Forældre der sætter deres barn i en snobbet pedistal position ved hele tiden at forklare dem hvorledes deres små guldklumper er specielle fordi de kan opleve noget ekstra. Istedet skulle det fandme indføres ved lov at man ikke måtte eje en mobiltelefon før man blev konfirmeret. Så meget materalisme og uafhængighed må der sgu ikke være i et barn. Ud i naturen og lege med sine venner/veninder istedet for at sparke idoldyrkelse ind med sutteflasken.
Desværre er tendensen således at det gode kammeratskab baseret på god leg forsvinder. Så sent som i sidste uge åbne en ny tv-station i USA. Stationen er reklamefinansieret som så mange andre kabeltv-stationer, det er ikke det der gør den speciel. Det er derimod dens målgruppe programmerne og reklamerne er rettet imod. BØRN UNDER 3 ÅR! Det er så skræmmende at man allerede der vil hjernevaske ungerne til at tro de føler sig lykkeligere med den nyeste ting fra Mattel.
Min sympati ligger faktisk hos børnene. De ved ikke bedre, for ingen har fortalt dem hvorledes omverdenen ser på dem. De forældre der skaber de små hjerner til gengæld skulle miste retten til at være forældre.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ifølge den viden man nu har om maling, mobiltelefoner, internet og lignende så burde jeg være død.
Jeg er fra 1976 så jeg er en af de gamle røvhuller her på CA. Jeg har oplevet, hvordan en kammerat er kommet hjem til mig klokken 8 om morgenen og så var vi ude og lege hele dagen. Jeg havde ingen mobiltelefon, så mine forældre vidste ikke hvor jeg var henne indtil jeg kom hjem til aftensmad.
Endvidere kunne vi sidde og lege med hot wheels biler i en sandkasse, jorden er giftig (det er jorden nu nogle steder) og spillede vi computer så sad vi tit mindst 3-4 personer og spillede mod hinanden. Vi behøvede ikke bekymre os om lagging, up/downstream og at mobiltelefonen kunne ringe hver øjeblik.
Vi har leget krig med 'medis' som livreddende medicin, leget dåseskjul, kørt på skateboard og rulleskøjter, hængt ude på gadehjørnet sammen med de andre jævnaldrende (uden at komme op og slås), gået til spejder og lavet andre ting, som nutidens unge aldrig kommer til at opleve.
Alle sammen ting, som vi med nutidens viden burde være slået ihjel af. Sjovt nok jo mere sunde vi forsøger at leve, jo mere og jo oftere syg bliver vi.
Godt indlæg Skørben. Det er lige præcis nogle af de argumenter, som nutidens børn har. De bliver gjort til forældrenes små kæledægger, som skal have alt det forældrene ikke fik. Behøver jeg nævne, at hende VigtIPernilles forældre var skilt.
Jeg er fra tiden, hvor det var sejt at have en Sony sportswalkman med to hørepropudgange og auto-reverse, og hvis man virkelig var heldig så man havde fået en discman, så var du top of the pops.
Jeg savner den tid, hvor krig blev leget i baghaven, og ikke med superdetaljeret grafik på computeren. Hvor man med Rambo våben fra Bilka drømte om, hvor sej man var når man legede Sylvester Stallone's Rambo eller Arnold Schwarzeneggers Commando, og ikke hvordan man skærer halsen over på terrorister/arabisk udseende soldater.
...
Jeg er fra 1976 så jeg er en af de gamle røvhuller her på CA. Jeg har oplevet, hvordan en kammerat er kommet hjem til mig klokken 8 om morgenen og så var vi ude og lege hele dagen. Jeg havde ingen mobiltelefon, så mine forældre vidste ikke hvor jeg var henne indtil jeg kom hjem til aftensmad.
Endvidere kunne vi sidde og lege med hot wheels biler i en sandkasse, jorden er giftig (det er jorden nu nogle steder) og spillede vi computer så sad vi tit mindst 3-4 personer og spillede mod hinanden. Vi behøvede ikke bekymre os om lagging, up/downstream og at mobiltelefonen kunne ringe hver øjeblik.
Vi har leget krig med 'medis' som livreddende medicin, leget dåseskjul, kørt på skateboard og rulleskøjter, hængt ude på gadehjørnet sammen med de andre jævnaldrende (uden at komme op og slås), gået til spejder og lavet andre ting, som nutidens unge aldrig kommer til at opleve.
Alle sammen ting, som vi med nutidens viden burde være slået ihjel af. Sjovt nok jo mere sunde vi forsøger at leve, jo mere og jo oftere syg bliver vi.
Godt indlæg Skørben. Det er lige præcis nogle af de argumenter, som nutidens børn har. De bliver gjort til forældrenes små kæledægger, som skal have alt det forældrene ikke fik. Behøver jeg nævne, at hende VigtIPernilles forældre var skilt.
Jeg er fra tiden, hvor det var sejt at have en Sony sportswalkman med to hørepropudgange og auto-reverse, og hvis man virkelig var heldig så man havde fået en discman, så var du top of the pops.
Jeg savner den tid, hvor krig blev leget i baghaven, og ikke med superdetaljeret grafik på computeren. Hvor man med Rambo våben fra Bilka drømte om, hvor sej man var når man legede Sylvester Stallone's Rambo eller Arnold Schwarzeneggers Commando, og ikke hvordan man skærer halsen over på terrorister/arabisk udseende soldater.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
3dotz: Godt indlæg men man behøves ikke være fra 70'erne for at have oplevet det Jeg er 20, har oplevet flere gange at smutte hjemmefra kl. 8-9 om morgenen med scooteren eller den trehjulede og så først være hjemme ved aftensmad dog måske med et pitstop til frokost. "Tiden" hvor en pind kunne såre ens "fjende" med dens magiske kugler indtil selvfølgelig man havde talt til 10 eller var blevet rørt af en anden.
Jeg har også oplevet at sidde og vente ved radioen for at sætte båndoptageren igang på det helt rigtige tidspunkt for at få et godt nummer.
Efter min mening er det først gået rigtig galt for 90'er generationen og frem. Verden er blevet for meget indendørs og sår på knæene, buer lavet af bambus og sejlgarn, flyverskjul hvergang et fly fløj over en samt lige at gå på legepladsen for hvad skulle man ellers lave.
Verden skal anti-materialiseres og alle børn og unge skal "påtvinges" kreativ leg udendørs og fratages TV, radio, mobiltelefoner, internet, computer. De skal fandme ikke have lov til at opleve internettet før de har siddet og venter på at 56K modemmet langt om længe har koblet sig på internettet.
Mere udeliv, mindre indeliv!
Jeg har også oplevet at sidde og vente ved radioen for at sætte båndoptageren igang på det helt rigtige tidspunkt for at få et godt nummer.
Efter min mening er det først gået rigtig galt for 90'er generationen og frem. Verden er blevet for meget indendørs og sår på knæene, buer lavet af bambus og sejlgarn, flyverskjul hvergang et fly fløj over en samt lige at gå på legepladsen for hvad skulle man ellers lave.
Verden skal anti-materialiseres og alle børn og unge skal "påtvinges" kreativ leg udendørs og fratages TV, radio, mobiltelefoner, internet, computer. De skal fandme ikke have lov til at opleve internettet før de har siddet og venter på at 56K modemmet langt om længe har koblet sig på internettet.
Mere udeliv, mindre indeliv!
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Ak ja, et emne min storesøster har brugt meget tid på at diskutere. Jeg har flere ar der minder mig om klatreture der endte galt eller et sving der blev taget for hurtigt på cyklen.. Hvad er der også sket med at bygge en hule?? Synes ikke man kunne gå en tur i skoven uden at rende ind i mindst 3 "Huler".
Dengang var det sjældent at have en kammerat der have en Amiga eller Sega, nu er det svært at finde en 10 årig knægt der ikke har Mobiltelefon, Computer, Fjernsyn og en anden Spilkonsol
Dengang var det sjældent at have en kammerat der have en Amiga eller Sega, nu er det svært at finde en 10 årig knægt der ikke har Mobiltelefon, Computer, Fjernsyn og en anden Spilkonsol
Ja, jeg er selv kun 18 og der er virkeligt sket meget bare siden jeg var lille. Jeg byggede huler nærmest hver dag, stod på rulleskøjter hele sommerferien fra solen stod op til den gik ned igen, havde ingen mobiltelefon før 7/8. klasse og ingen fri internetadgang, hvis jeg spillede computer var det oftest på min brors gamle Amiga eller Keen sammen med alle vennerne ved PC´en.
Trist udvikling
Heldigvis er det ikke alle børn der er sådan, jeg har selv en kusine på 12 og hun går til spejder, har ingen computer på værelset, har først lige fået hendes første mobil (under meget opsyn) og tror bestemt ikke hun er mega fan af nogen som helst.
Trist udvikling
Heldigvis er det ikke alle børn der er sådan, jeg har selv en kusine på 12 og hun går til spejder, har ingen computer på værelset, har først lige fået hendes første mobil (under meget opsyn) og tror bestemt ikke hun er mega fan af nogen som helst.
@ nesia..: Faktisk rart at høre at der stadig er nogle børn der har lært/lærer det på old school måden..
Ak ja, nu vi snakker om huler.. Det var sku tider.. Eller bare sidde i træet hele dagen sammen med (lege)kammeraterne..
Og hvis det regnede kunne et par tæpper og et stuebord også sagtens gøre underværker..
Og må støtte Lokefar.. Er selv 20, og mindes også de gode gamle dage..
Ak ja, nu vi snakker om huler.. Det var sku tider.. Eller bare sidde i træet hele dagen sammen med (lege)kammeraterne..
Og hvis det regnede kunne et par tæpper og et stuebord også sagtens gøre underværker..
Og må støtte Lokefar.. Er selv 20, og mindes også de gode gamle dage..
-
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jeg husker også tydeligt "de gode gamle dage"..
Jeg boede lige overfor områdets skole og næsten alle sommeraftener foregik derovre med at spille rullehockey, klatre i træer, bygge huler og lege fangeleg med pigerne..
Det skete også tit at vi mødtes på "Marken" og spillede fodbold, rundbold o.lign..
Mht. computer, fjernsyn og lignende... tja... jeg fik fjernsyn da jeg var omkring de 10.. nogenlunde samme tid fik vi en Sega Master System 2 hvorpå vi kunne spille "Alex The Kid".. Før det havde vi "kun" haft min storebrors C64'er..
Men det var også rigeligt..dengang var det sgu sjovere at bygge huler og lege med LEGO... og det kunne man sagtens bruge flere timer på... ja tit flere dage..
Som Lokefar skriver, så har jeg også siddet med fingeren på "Rec"-knappen på ghettoblasteren og optaget alle favoritnumrene.. og efterfølgende haft dem med rundt på min superfikse walkman..
Som spejder har jeg bl.a. lært at begå mig i naturen, og klare mig selv på mange punkter. Nutidens teenagere ville gå i panik hvis man tog deres mobiltelefon og deres ipod, slæbte dem ud i skoven og bad dem klare sig selv..!
Med fare for at lyde som en gammel nar (hvilket jeg ikke vil betegne mig som...er trodsalt kun en årgang '82 ) så vil jeg mene at nutidens unge er ALT for forkælede...! I takt med at de materielle goder er blevet flere og flere, er ungdommens selvstændighed faldet i samme grad..
Det kræver ikke længere den store fantasi at blive underholdt.. man behøver blot trykke på "Power"-knappen..!
Jeg boede lige overfor områdets skole og næsten alle sommeraftener foregik derovre med at spille rullehockey, klatre i træer, bygge huler og lege fangeleg med pigerne..
Det skete også tit at vi mødtes på "Marken" og spillede fodbold, rundbold o.lign..
Mht. computer, fjernsyn og lignende... tja... jeg fik fjernsyn da jeg var omkring de 10.. nogenlunde samme tid fik vi en Sega Master System 2 hvorpå vi kunne spille "Alex The Kid".. Før det havde vi "kun" haft min storebrors C64'er..
Men det var også rigeligt..dengang var det sgu sjovere at bygge huler og lege med LEGO... og det kunne man sagtens bruge flere timer på... ja tit flere dage..
Som Lokefar skriver, så har jeg også siddet med fingeren på "Rec"-knappen på ghettoblasteren og optaget alle favoritnumrene.. og efterfølgende haft dem med rundt på min superfikse walkman..
Som spejder har jeg bl.a. lært at begå mig i naturen, og klare mig selv på mange punkter. Nutidens teenagere ville gå i panik hvis man tog deres mobiltelefon og deres ipod, slæbte dem ud i skoven og bad dem klare sig selv..!
Med fare for at lyde som en gammel nar (hvilket jeg ikke vil betegne mig som...er trodsalt kun en årgang '82 ) så vil jeg mene at nutidens unge er ALT for forkælede...! I takt med at de materielle goder er blevet flere og flere, er ungdommens selvstændighed faldet i samme grad..
Det kræver ikke længere den store fantasi at blive underholdt.. man behøver blot trykke på "Power"-knappen..!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Det er sku mit marerit at møde sådan nogle unger! især dem der bare bliver ved med at sidde og glo på en og spørge om alt muligt!! også især når de begynder at snakke om at deres store bror eller noget har en Bærbar der bare er meget hurtigere og federe end min og at han bare er super til alle counter strike spil! det er bare der man mest har lyst til at tage dem med ud på Wc'et proppe deres hovede ned i wc'et også eller trække ud så mange gange at deres første blowjob bliver den mest skræmmende oplevelse EVER!!
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Noget, der virkelig irriterer mig er når jeg går inde i byen og shopper. Nu er jeg ikke den, der bruger så frygteligt mange penge på mærkevarer, jeg vil helst købe ting der er i orden kvalitet og alt det der. Men jeg nægter at købe noget, der står Diesel, Levis, G-Star etc. på BARE FORDI DET STÅR DERPÅ! Når jeg så er i de forskellige butikker inde i byen er jeg tydeligvis en af de eneste, der har den opfattelse. De små 12-årige tøser, der står derinde, og lige har fundet verdens grimmeste lilla-grønne t-shirt med store lyserøde stjerner på og brækfarvede ærmer er ved at DØ fordi "ihh det er jo en Thelin" eller det er en "Munthe Plus" eller hvad lortemærkerne ellers hedder. Og så tusser man rundt i sin H & M stroptrøje man købte på tilbud til 24,75,- imens de glor sindssygt på en, fordi det ikke er mærketøj. Jeg er virkelig ved at brække mig over de der små, og efterhånden yngre og yngre piger, der kun går med poser fra "Loftet" eller "Butler" (en og samme ting næsten), fordi det ville jo være en skandale at komme med en pose fra Superbest. Så står de ovre i hjørnet og gør nar af en tøs der er kommet ind i butikken, fordi hun har SIDSTE sæsons Munthe Plus trøje på.
Et eks. hvor jeg står inde i en butik, står der to piger på ca. 13 år, hvor den ene prøver et par bukser. Hun kan ikke rigtig bestemme sig, fordi det er et eller andet mærke jeg har glemt, men åbenbart ikke særlig populært. Så kalder hun på ekspedienten og siger "jeg har 800 kr at købe bukser for, hvad har du?" ekspedienten kigger på hendes størrelse (der ikke er alt for lille) og finder en masse par, men det ender alligevel med, at tøsen køber et par G-Star hun overhovedet ikke kan være i, hvor fedtet vælter ud over det hele, alt imens veninden udråber "ej hvor er de fede! nu er det jo også G-Star"
Seriøst, det er noget af det, jeg hader mest i den her verden.
Et eks. hvor jeg står inde i en butik, står der to piger på ca. 13 år, hvor den ene prøver et par bukser. Hun kan ikke rigtig bestemme sig, fordi det er et eller andet mærke jeg har glemt, men åbenbart ikke særlig populært. Så kalder hun på ekspedienten og siger "jeg har 800 kr at købe bukser for, hvad har du?" ekspedienten kigger på hendes størrelse (der ikke er alt for lille) og finder en masse par, men det ender alligevel med, at tøsen køber et par G-Star hun overhovedet ikke kan være i, hvor fedtet vælter ud over det hele, alt imens veninden udråber "ej hvor er de fede! nu er det jo også G-Star"
Seriøst, det er noget af det, jeg hader mest i den her verden.
-
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Minder mig da om at vi 2 var på legepladsen så sent som i sidste uge.. det var sq gas, så det synes jeg snart vi skal gøre igenLokefar skrev:Efter min mening er det først gået rigtig galt for 90'er generationen og frem. Verden er blevet for meget indendørs og sår på knæene, buer lavet af bambus og sejlgarn, flyverskjul hvergang et fly fløj over en samt lige at gå på legepladsen for hvad skulle man ellers lave.
Og kan kun være enig i, hvad der er blevet skrevet indtil videre - Børn bliver i alt for tidlig en alder alt for materialistiske.. Hvis du spørger børn i dag, om de ikke skal ud og lege, vil de sikkert bare glo på dig som om du kommer direkte fra en gummicelle på Psyk.
Og samtidig bliver børn federe og federe.. Der render så mange overvægtige små møgunger rundt, fordi deres eneste problem er at de selv skal skære deres mad i stykker og rydde op på deres værelse - og hvad gør de børn? De brokker sig! De brokker sig over at de har det så hårdt så hårdt, i stedet for at tænke på hvor priviligerede de faktisk ville være ved bare at kunne lege udenfor og droppe fjernsyn, computer etc, da der er mange børn i verden, som ikke har den luksus at kunne have det sjovt.
Der synes jeg at den sang, som Anders Matthesen synger i Talegaver Til Børn 2002 er meget sigende angående, hvor meget børn egentligt har, og hvor meget de slet ikke behøver!
Som Sunshine så godt siger, så behøver alle de små 13 årige møgunger ikke rende rundt i g-streng, bukser og trøje fra Luis Vuitton eller Gucci.. De skulle derimod have sig et joggingsæt, som vi andre havde, da vi var små, som kunne tåle at blive svinet til, og ikke var så dyrt, hvis det skulle ske at det gik i stykker. Og så skulle de jages ud på legepladsen.
Mange forældre ser måske ikke, hvor slemt det er og siger at SÅDAN er deres søn/datter i hvert fald ikke! Well prøv at tage deres mp3afspillere, mobiltelefon og computer fra dem, og kun lade dem se fjernsyn fra kl. 17 til 18, og lad os så se hvor meget de ville spasse ud over at deres liv jo praktisk talt ville var ødelagt når de ikke havde de ting.
Synes det er på tide at forældre tager sig sammen og giver børn nogle seriøse udfordringer for hovedet + mulighederne for at udvikle sig socialt for det gør de sq ikke på msn eller jubii chat. Det gør de ved at tilbringe tid med jævnaldrene.
Jeg selv fik jeg først computer, da jeg var 14, og fik adgang til internettet da jeg var 15 eller sådan noget.. Man kan sagtens leve uden computer.. selvfølgelig ville det være røv træls den første måneds tid, men så går det over!
Da jeg flyttede i den lejlighed, jeg bor i nu, havde jeg ikke internet den første måned. Det var hårdt de første 2 uger, men pludselig opdagede man at man godt kunne leve uden at have adgang til internettet konstant, og at der rent faktisk var masser at give sig til i stedet for at sidde og skrive på fora, stene på msn eller, hvad man nu havde lyst til.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg synes det er forkert at sige at unge i dag ikke har andre problemmer end at skulle ryde op på deres værelse.
Man vil altid se ned på den næste generation og sige de har det meget nemmere. Som min far engang sagde til mig "du har alle muligheder, mange flere end vi havde" og det har Mail Senior da ret i, men modsat er presset på en 20 årig i 2006 langt højere end det var i 1970.
Samme gør sig gældende for unge menesker, da vi var børn og travede rundt på fodbold baner, legepladser osv..der havde vi også mere at lave end unge 30 år før havde. Og det samme gør sig gældende nu...unge idag har som sagt computer, ipod, mobil, designer tøj osv. Og man vil nemt sige "de har det så nemt idag" og det har de squ ikke. Det press som ligger på børnene idag om at være med på moden og ha det nye gear er noget højere end nogle af os herinde har oplevet.
Den udvikling vi har i samfundet nu, går utrolig hurtig og man kan da kun gisne om hvordan næste generation af unge vil vokse op. Men alt andet lige så bliver de rystet til deres voksen liv gennem deres opvækst. Og dagens Danmark (og resten af den vestlige verden) boomer med New Luxuary såsom "discount" udgaver af gucci, LV, Prada, Rolex osv. Verden skriger efter status symboler og vil man ikke udstødes fra gruppen så bliver man nødt til at følge normen.
Alt i alt er jeg glad for min barndom og ville på ingen måde bytte den ud med unges opvækst idag. Som hidtil må være den mest stressede barndom. Så alle de små bitcherier tror jeg bunder i en eller anden for jalouxi, fordi man vi ikke havde de muligheder i vores barndom.
Man vil altid se ned på den næste generation og sige de har det meget nemmere. Som min far engang sagde til mig "du har alle muligheder, mange flere end vi havde" og det har Mail Senior da ret i, men modsat er presset på en 20 årig i 2006 langt højere end det var i 1970.
Samme gør sig gældende for unge menesker, da vi var børn og travede rundt på fodbold baner, legepladser osv..der havde vi også mere at lave end unge 30 år før havde. Og det samme gør sig gældende nu...unge idag har som sagt computer, ipod, mobil, designer tøj osv. Og man vil nemt sige "de har det så nemt idag" og det har de squ ikke. Det press som ligger på børnene idag om at være med på moden og ha det nye gear er noget højere end nogle af os herinde har oplevet.
Den udvikling vi har i samfundet nu, går utrolig hurtig og man kan da kun gisne om hvordan næste generation af unge vil vokse op. Men alt andet lige så bliver de rystet til deres voksen liv gennem deres opvækst. Og dagens Danmark (og resten af den vestlige verden) boomer med New Luxuary såsom "discount" udgaver af gucci, LV, Prada, Rolex osv. Verden skriger efter status symboler og vil man ikke udstødes fra gruppen så bliver man nødt til at følge normen.
Alt i alt er jeg glad for min barndom og ville på ingen måde bytte den ud med unges opvækst idag. Som hidtil må være den mest stressede barndom. Så alle de små bitcherier tror jeg bunder i en eller anden for jalouxi, fordi man vi ikke havde de muligheder i vores barndom.