Hvad er der blevet af Hampenberg & Barcode Brothers

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Da Clown
DJ
Indlæg: 811
Tilmeldt: 22 apr 2002, 20:15
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

end of diskution ;)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

NOOOOOOOOOOOOOOO :)
Haude

Indlæg af Haude »

For at lige at besvare omkring Das Saint var det sidste jeg hørte noget om hip-hop.. Stakkels dreng :cry:

Evt nogle der vil købe et signeret Dj Freedom album? :shocked!:
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Den ene BB'er er jo aktuel med Puppet Generation projektet :P

Og Freedom er blever remixet i 2006 af mig :D
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
DJMag
Indlæg: 43
Tilmeldt: 23 apr 2002, 20:10
Geografisk sted: Frederikssund, Danmark
Kontakt:

Indlæg af DJMag »

chreddy1 skrev:hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
Ja

Sangen "Hang On" blev i 2001 et kæmpehit for DJ Freedom.
Singlen med sangen blev solgt i over 21000 eksemplarer (4 dobbelt platin) og albummet langt over 20000 stk.
Det var den anden mest populære sang i 2001.

Til dem der lige vil have gendopfrisket tekten :( :

DJ Freedom - Hang On

Oh baby you gotta hang on now

I am trying to get it
I'm trying to find
if there's something
or it's just
imagination

I got into her life
at a bad time
she'd been stabbed in the back
once too many
yeah once too many

But I got to hang on now
hang on to get her love
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love

Got to hang on

For her it's hard to let go
of her emotions
she wants to be in control
and on the top

yeah but in some way I've got to show her
I gotta show her what I'm feeling inside
yeah what I'm feeling inside

'Cause I got to hang on now
hang on to get her love
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love

Got to hang on now

I've got to hang on
Just a little bit longer
just a little bit
just a little bit longer
right here next to me

'cause I got to hang on now
hang on to get her love
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love

Got to hang on

Please girl
Please give a little and
try to show me what it's all about
You don't have to say you love me
But I'd like you to stay
a just a little bit longer
a just a little bit longer
a just a little bit longer
right here next to me

'cause I got to hang on now
hang on to get her love
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love

Got to hang on now

Because I've got to hang on now
hang on to get her love
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love

Wow I've got to hang on

Because I've got to hang on now
hang on to get her love (just a little bit longer)
wanna feel those lips
again and again

Those eyes are really happy
got to feel the beauty inside
I've got to hang on for her love
<center>..::[ Mag on CA ]::..</center>
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Læs nu op i tråden Chreddy.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
wlt
Indlæg: 390
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:20
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

chreddy1 skrev:hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=DJ+Freedom&meta=

host host, "just google it" 8O 8)
the sound won't listen!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

chreddy1 skrev:hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
Lige for at låne din avatar :wink: :

Billede

Resultat fra Google's fjerde forslag på søgning DJ Freedom:

Bag navnet Freedom gemmer sig Hans Henrik Schmidt, og historien om hans platinsælgende hit 'Hang On' er ikke helt sædvanlig. Den starter på et dj-job i Beder nær Århus, hvor publikum skreg efter Beder-sangen. Det viste sig at være 'Hang On', indspillet af Jesper Lundgaard, og med sine mere end 10 års erfaring som dj øjnede Freedom straks hitpotentialet. En genudgivelse af Lundgaards indspilning kom ikke på tale, så Freedom tog en rask beslutning og indspillede den selv, med et salg på mere end 20.000 singler og en veritabel landeplage til følge.

Kilde: GAFFApedia


Desuden kan jeg iøvrigt lige oplyse dig om at Freedom har været bruger af CA tilbage i tiden. Jeg havde ham på min gamle ICQ-liste tilmed (uhh nostalgisk). Han var (og er måske stadig) ganske flink, men jeg kan huske den dobbeltmoral han præsterede at udleve da han selv blev et hit med "Hang On". Så var der sgu debatter om at man ikke måtte dele hans musik, til trods for at han ikke just var nogen spejderdreng på det område indtil, når det omhandlede andre kunstneres musik.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Silian^
Indlæg: 713
Tilmeldt: 02 jun 2003, 15:56

Indlæg af Silian^ »

QrazyLeg skrev:
chreddy1 skrev:hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
Lige for at låne din avatar :wink: :

Billede

Resultat fra Google's fjerde forslag på søgning DJ Freedom:

Bag navnet Freedom gemmer sig Hans Henrik Schmidt, og historien om hans platinsælgende hit 'Hang On' er ikke helt sædvanlig. Den starter på et dj-job i Beder nær Århus, hvor publikum skreg efter Beder-sangen. Det viste sig at være 'Hang On', indspillet af Jesper Lundgaard, og med sine mere end 10 års erfaring som dj øjnede Freedom straks hitpotentialet. En genudgivelse af Lundgaards indspilning kom ikke på tale, så Freedom tog en rask beslutning og indspillede den selv, med et salg på mere end 20.000 singler og en veritabel landeplage til følge.

Kilde: GAFFApedia


Desuden kan jeg iøvrigt lige oplyse dig om at Freedom har været bruger af CA tilbage i tiden. Jeg havde ham på min gamle ICQ-liste tilmed (uhh nostalgisk). Han var (og er måske stadig) ganske flink, men jeg kan huske den dobbeltmoral han præsterede at udleve da han selv blev et hit med "Hang On". Så var der sgu debatter om at man ikke måtte dele hans musik, til trods for at han ikke just var nogen spejderdreng på det område indtil, når det omhandlede andre kunstneres musik.
Og sådan var det vel også med CS-Jay da "The bomb" kom ud. Han var heller ikke synderlig glad, til trods for han også var flittig bruger af boardet :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Både og. CS-Jay synes jeg nu ikke gav moralprædikener men mere en "Hvis I kan lide lortet så køb det". Så vidt jeg ved er der flere herinde der har signeret CS-Jay cdm'er. Det giver man vel ikke til folk man hader :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Zster
Indlæg: 671
Tilmeldt: 26 mar 2003, 13:54

Indlæg af Zster »

QrazyLeg skrev: Han var (og er måske stadig) ganske flink, men jeg kan huske den dobbeltmoral han præsterede at udleve da han selv blev et hit med "Hang On". Så var der sgu debatter om at man ikke måtte dele hans musik, til trods for at han ikke just var nogen spejderdreng på det område indtil, når det omhandlede andre kunstneres musik.
Han brugte meget tid på at knække folks brændte cd'ere i det lokale ungdomshus for et par år tilbage. Han var "pædagog" eller hvad man kalder det dernede.
Så flygtigt at han stod og lavede mobildiskotek show til et open-by-night arrangement hvor han (hmm dobbelmoralsk) badede i brændte skiver.
Snakkede med en kammerat der havde spurgt til dem. "Det var såmænd Vinyler der var spillet over og en eller anden undskyldning med at Vinyler er for tunge at slæbe på. Helt sikkert :P
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Silian^ skrev:
QrazyLeg skrev:
chreddy1 skrev:hvem faen er DJ Freedom..? ham med hittet Hang On..?
Lige for at låne din avatar :wink: :

Billede

Resultat fra Google's fjerde forslag på søgning DJ Freedom:

Bag navnet Freedom gemmer sig Hans Henrik Schmidt, og historien om hans platinsælgende hit 'Hang On' er ikke helt sædvanlig. Den starter på et dj-job i Beder nær Århus, hvor publikum skreg efter Beder-sangen. Det viste sig at være 'Hang On', indspillet af Jesper Lundgaard, og med sine mere end 10 års erfaring som dj øjnede Freedom straks hitpotentialet. En genudgivelse af Lundgaards indspilning kom ikke på tale, så Freedom tog en rask beslutning og indspillede den selv, med et salg på mere end 20.000 singler og en veritabel landeplage til følge.

Kilde: GAFFApedia


Desuden kan jeg iøvrigt lige oplyse dig om at Freedom har været bruger af CA tilbage i tiden. Jeg havde ham på min gamle ICQ-liste tilmed (uhh nostalgisk). Han var (og er måske stadig) ganske flink, men jeg kan huske den dobbeltmoral han præsterede at udleve da han selv blev et hit med "Hang On". Så var der sgu debatter om at man ikke måtte dele hans musik, til trods for at han ikke just var nogen spejderdreng på det område indtil, når det omhandlede andre kunstneres musik.
Og sådan var det vel også med CS-Jay da "The bomb" kom ud. Han var heller ikke synderlig glad, til trods for han også var flittig bruger af boardet :)
Måske var han sur over det fordi "The Bomb" slet ikke blev udgivet. Men den blev nakket fra hans studie.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Bandit^
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17 aug 2003, 13:00

Indlæg af Bandit^ »

Husker nu også episoden med The Bomb for at den var sluppet ud, uden at være udgivet. Hvilket han forstålig nok var lidt pissed over.
Og så var der vist også noget med copyright, med mindre jeg husker forkert.
Bandit^
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Så vidt jeg husker så skulle The Bomb ikke udgives, da den skulle være frigivet på samme tid som 911 terroren. The Bomb var derfor et uheldigt navn, der kunne sættes i forbindelse med fanatisme og det der er værre.

Det var dengang, der var Mir tv på Kanal København i weekenden. Vi havde nogle gode diskussioner med DJ Freedom og CS-Jay fik solgt nogle signerede Impetus Viscus til en masse brugere på CA.

Jeg kan også huske, at CS-Jay var med til opvarmningen af en CA fest hjemme hos Feffe, hvor han spillede Pavane for os.

Jeg fik lige lyst til at kigge på www.cs-jay.dk for at se om Christian stadig producerede og det gør han. Der er stadig gang i ham.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
CS-Jay
Chart Attack VIP
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:48
Geografisk sted: CPH
Kontakt:

Indlæg af CS-Jay »

Hejsa til jer alle, og mit første indlæg i et par år:)

Jeg var flittig bruger af boardet ja, men med flittig skal forstås diskussions-flittig, for man kunne godt være flittig uden at downloade mp3. (og kan stadig, det ville jo være latterligt pinligt hvis jeg blev taget for mp3)

The Bomb var dårlig timing, og så havde jeg ikke rettigheder til vokalerne da det var en reklame-mand der koster kassen der havde indtalt dem som en tjeneste, hvis de ikke blev brugt kommercielt, derfor stod jeg til ansvar for dette hvis det kom ud. Derudover gik Scoop konkurs hvilket stoppede mit eget projekt. Jeg har dog langt fra droppet produktionerne og remix (tværtimod) i forhodl til dengang som det kan ses på min Myspace (www.myspace.com/csjay) eller www.cs-jay.dk. 2005 var mit mest travle år, og 2006 kommer også til at byde på en masse, senest et remix til et tysk stor label og til en bulgarsk pop-dame.. jeg kan ikke sige nogle af navnene endnu. Derudover er der masser i støbeskeen.

Og der er stadig Impetus singler til salg med autografer hvis nogen lyster :-)

Mvh,
christian
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Super cool mix af Peters "Uhlalala" forresten :)
Var meningen jeg skulle have produceret originalen, men havde for mange jern i ilden og for lidt tid..;)

Greetz
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Indlæg af Will »

Meget sjovt med Impetus Viscus for har hørt den spillet på plaze de sidste par gange jeg var været til techno night der over, og folk giver den stadig max gas til den... selv om de fleste er så unge at de nok ikke ved hvem der har lavet den og kender alder på den...
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er jo også et fedt track ;)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

For lige at vende tilbage til Morten Hampenberg, så er det sidste jeg har hørt, at han skal producere Inez's album.
Besvar