No bigger, no better,

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

No bigger, no better,

Indlæg af UnitedPublic »

no equal....

THE ROLLING STONES

Tænk at jeg skal høre mig selv sige det.... men mænd på +60 år KAN ose af sex!

Således kunne man søndag aften i Horsens opleve en mere end veloplagt Mick Jagger hoppe og danse rundt på scenen i stramtsiddende læderbukser og med underlivet sejlende som var han på billig thaibar med læssevis af ludere.

Allerede ved koncertens 2. nummer "It's only Rock'n'Roll" var fliserne lagt i et mønster som man fornemmede man absolut ville kunne lide. Flere kritikere vil mene at lyden i de 3 første numre var "mudret", men som enhver dreven koncertgænger er klar over tager det altså tid at spille et SÅ stort anlæg til. Men hvad gør det når folkene som leverer musikken fuldstændig stjæler billedet med deres skabede ansigtsudtryk som ligger i op til flere folder. Allerede ved "Bitch" var lyden så imponerende klar som man ikke turde have håbet på til en koncert med 85.000 mennesker.

Desværre var det ikke 85.000 super Rolling Stones fans og det kunne mærkes på stemningen over hele aftenen. På trods af at Stones gjorde alt hvad der stod i deres jordiske magt for at få hele pladsen til at gynge, så stod alt for få bare og gyngede lidt tilfældigt i takt med musikken. Alt for mange kom nok for navnets skyld og ikke fordi de kunne teksterne i hvert fald. Eller måske er fanskaren bare blevet lige så gamle som Stones selv, men hvor Stones så har formået at holde gejsten oppe.

Den medbragte scene var uden tvivl Stones største! Et rent monster ud i lys, lyd og pyrotekniske effekter! Centrum af scenen bestod af en gigantisk storskærm i størrelsen 15x15 meter (hvis det overhovedet slår til) på siderne af denne skærm var der særligt fremstillede lærreder af en eller anden type så storskærmen også kunne gøre brug af dette sindsygt store areal når den lige skulle have ekstra gas! Og gas fik den også på toppen af hele arrangementet 2 x 3 mega gasbrændere kunne fyres af for at give lidt ekstra stemning. (scenen kan ses her i brug i Hannover.)

Det mange garvede Stones fans måske længe havde frygtet var at koncerten primært ville bestå af nye Stones numre, men rulledrengene skuffede bestemt ikke ved kun at vælge 3 af de nyeste "klassikere", for klassiskere kan vi ligeså godt udnævne dem til nu, det blir' de alligevel før eller siden! "Oh no, not you again" "Streets of love" og "Rough Justice" har alle en sjæl som gør at de vil blive husket som Stones numre. Af en eller anden grund tænkte jeg faktisk først jeg hørte "Streets of love", der er noget Springsteen i det nummer... Men efter de cirka 5 minutter nummeret varer, var jeg overbevist, det ER et Rolling Stones nummer.

En tårn i mit øje er at Keith som traditionen byder, stadig får lov at spille sit singlesæt... Manden er fed på guitar! ingen tvivl om det... men nogen solokarierrer skal han ikke regne med at få når drengebandet engang opløses ;)

Over halvvejs i showet følger endnu en tradition som rullerne holder fast ved, "intimkoncerten" Intim er måske ikke det første man tænker når man hører numre som "Start me up" og "Honky tonk women", men når B-scenen bliver kørt ud over puplikum og drengene svæver derude, ja så føler man sgu at man tager del i noget stort, noget MEGET stort!

Selvom publikum virkede tamme gennem det meste at aftenen lykkedes det Jagger og drengene at få samtlige hænder og føder i arbejde da de første akkorder til "Paint it black" blev fyret af. Aldrig har det nummer lydt så godt! Man stod nærmest som i ekstase og følelserne var helt ude og kilde fingerspidserne da Charlie Watts spillede det specielle drum i nummeret. Det kan ikke siges nok, lyden var simpelthen fantastisk!

Afslutningen på en perfekt aften i Horsens var ca. 15 minutters opvisning i hvordan man leverer 2 super fede ekstranumre. Først i sin fulde længde 60'er nummeret "You can't always get what you want"... "but you get what you need"... og det fik vi så... "Satisfaction" må det siges at alle publikummer fik i de 7-8 minutter The Rolling Stones sluttede deres formentlig sidste Europakoncert. "Satisfaction" fik et efterspil som jeg længe vil huske koncerten på....

Godt gået gamle drenge!

:5af5
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Er helt enig med UnitedPublic... Stones var for fede, klar fedeste live koncert jeg har været til :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Ej ej ikke den fedeste koncert jeg har været til. Men den var da god :)
Besvar