Brokketråd
Redaktør: Moderators
Re: Brokketråd
Enig
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Derfor man bruger "hide" - så er de tvungetZivago skrev:Hvorfor er det lige ,at det er så svært for nogen at smide et enkelt TAK, når man har rippet og uppet noget til dem ?.
Zivago
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
det er sgu endnu mere nederen. At få et tak, som ikke bliver ment, men påtvunget.FrZ skrev:Derfor man bruger "hide" - så er de tvungetZivago skrev:Hvorfor er det lige ,at det er så svært for nogen at smide et enkelt TAK, når man har rippet og uppet noget til dem ?.
Zivago
Enig SunshineSunshine skrev:det er sgu endnu mere nederen. At få et tak, som ikke bliver ment, men påtvunget.FrZ skrev:Derfor man bruger "hide" - så er de tvungetZivago skrev:Hvorfor er det lige ,at det er så svært for nogen at smide et enkelt TAK, når man har rippet og uppet noget til dem ?.
Zivago
Zivago
Jeg hader at rende rundt i min egen lille klokke pga. snot, men det er først sjovt når man smider feber og vilde hosteanfald ind i mixet.
Så ved man at man har det helt fantastisk, lige i humør til at skrive 25 sider i løbet af de næste 8 dage.....
FML!!
Så ved man at man har det helt fantastisk, lige i humør til at skrive 25 sider i løbet af de næste 8 dage.....
FML!!
Påtvunget og påtvunget - hvis ikke de vil have nummeret, så henter de det vel ikke? Hvorfor et tak altid er velmentSunshine skrev:det er sgu endnu mere nederen. At få et tak, som ikke bliver ment, men påtvunget.FrZ skrev:Derfor man bruger "hide" - så er de tvungetZivago skrev:Hvorfor er det lige ,at det er så svært for nogen at smide et enkelt TAK, når man har rippet og uppet noget til dem ?.
Zivago
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Min chef blev fyret i dag. På baggrund af at den øverste ledelse i Kort & Godt, samt DSB, ikke kan lide at få sandheden at vide. Men nu kan de så komme til at døje med arbejdsstyrelsen og en klækkelig bøde i stedet for hans løn...
Min, nu tidligere, chef lavede ellers et kæmpefedt stunt. Da han nu i de seks måneder han havde været her ikke har kunne få et klart svar om vi snart kunne få vores kassedisk bygget om, så sendte han en lille mail med "hør her hvem skal jeg egentlig forvente at få svar fra i den her sag, og hvor er vi meget utilfredse over at blive en del af 7-eleven-helvedet". Emailen blev sendt gennem det største interne email-adresseliste, så samtlige ansatte i Kort & Godt, 7-eleven og DSB fik emailen. Fra den øverste direktør til den nederste ansatte - og lad mig bare sige det sådan det ikke just var roser til DSB, Kort & Godt og slet ikke til 7-eleven.
Men paradoksalt er det at DSB giver en julegave til hver af sine ca. 9000 - 10.000 ansatte til over 1.000 kr. stykket (det er det gaven koster hvis vi almindelige dødelige skal ned at købe produktet), for derefter at fyre 140 administrative medarbejdere i henhold til spareplaner... Måske nogle hellere ville have været fri for deres julegaver for i stedet at have et job. Og hvad fanden er det for et blandet signal at sende til sine medarbejde. WUHU! vi har nået vores mål, så her er den nyeste iPod Shuffle til jer alle, wuhu, det er den 3. december, her er en gave til 1.000 kr. - wuhu det er 6. december så vi fyrer lige 140 i henhold til spareplanerne. Jeg begriber det ikke - og jeg begriber slet ikke fordelingen af fyringerne - men det kunne blive et meget længere indlæg.
Min, nu tidligere, chef lavede ellers et kæmpefedt stunt. Da han nu i de seks måneder han havde været her ikke har kunne få et klart svar om vi snart kunne få vores kassedisk bygget om, så sendte han en lille mail med "hør her hvem skal jeg egentlig forvente at få svar fra i den her sag, og hvor er vi meget utilfredse over at blive en del af 7-eleven-helvedet". Emailen blev sendt gennem det største interne email-adresseliste, så samtlige ansatte i Kort & Godt, 7-eleven og DSB fik emailen. Fra den øverste direktør til den nederste ansatte - og lad mig bare sige det sådan det ikke just var roser til DSB, Kort & Godt og slet ikke til 7-eleven.
Men paradoksalt er det at DSB giver en julegave til hver af sine ca. 9000 - 10.000 ansatte til over 1.000 kr. stykket (det er det gaven koster hvis vi almindelige dødelige skal ned at købe produktet), for derefter at fyre 140 administrative medarbejdere i henhold til spareplaner... Måske nogle hellere ville have været fri for deres julegaver for i stedet at have et job. Og hvad fanden er det for et blandet signal at sende til sine medarbejde. WUHU! vi har nået vores mål, så her er den nyeste iPod Shuffle til jer alle, wuhu, det er den 3. december, her er en gave til 1.000 kr. - wuhu det er 6. december så vi fyrer lige 140 i henhold til spareplanerne. Jeg begriber det ikke - og jeg begriber slet ikke fordelingen af fyringerne - men det kunne blive et meget længere indlæg.
Husker du at oplyse til SKAT? - den overskrider jo langt grænserne for hvad en gave må koste
Gaven har en markedsværdi (arbejdsgiverens kostpris) på under 700 kr., og skal derfor ikke oplyses til skat af medarbejderen.
Så du mener at de skulle droppe julegaverne så de midlertidigt kunne beholde nogle få af deres 140 ansatte ?
Det ville jo aldrig blive en aktuel løsning, en midlertidig besparelse redder ikke de 140 på langt sigt, og hvorfor skulle de 10.000 (minus 140) som ud fra almindelige normer, forventer en julegave, straffes fordi andre angiveligt kan undværes ?
Det er jo ej heller de samme budgetter som betaler lønnen og personale goder, det er den samme problematik der kommer når hjemmeplejens røde hær står og skriger op om fyrringer hos dem, men at vi har råd til at bygge en ny motorvej eller en tunnel til tyskland - Det kommer ikke fra det samme sted og i det her tilfælde er danskere så forvente at de vil blive voldsomt skuffede hvis de ikke får den gave "de har krav på".
Det ville jo aldrig blive en aktuel løsning, en midlertidig besparelse redder ikke de 140 på langt sigt, og hvorfor skulle de 10.000 (minus 140) som ud fra almindelige normer, forventer en julegave, straffes fordi andre angiveligt kan undværes ?
Det er jo ej heller de samme budgetter som betaler lønnen og personale goder, det er den samme problematik der kommer når hjemmeplejens røde hær står og skriger op om fyrringer hos dem, men at vi har råd til at bygge en ny motorvej eller en tunnel til tyskland - Det kommer ikke fra det samme sted og i det her tilfælde er danskere så forvente at de vil blive voldsomt skuffede hvis de ikke får den gave "de har krav på".
Jeg siger det er blandede signaler at sende. Ikke andet. At flotte sig med julegaver og iPods, for derefter, i samme budgetår, at spare løn. - men min humle ligger i bund og grund ikke ved fyringerne. Den ligger i ledelsens vage svar, udskydelser, og det at sende sorteper videre - vi er blevet lovet den ombygning i seks år og Arbejdstilsynet er på nakken af os.
Find din Hatch og Schultze tekst frem. Den er i dit femte semesters kompendium, og så har du svaret. Kort sagt: man løfter i flok, og man falder i flok.DjMail skrev:Det ville jo aldrig blive en aktuel løsning, en midlertidig besparelse redder ikke de 140 på langt sigt, og hvorfor skulle de 10.000 (minus 140) som ud fra almindelige normer, forventer en julegave, straffes fordi andre angiveligt kan undværes ?
Det er en sød teori, men i praksis er det knap så rosenrødt.
Da vi på mit gamle arbejde fyrede 3 fulde afdelinger i november, 2 uger inden julefrokosten for mange tusinde, og stadig fik gaver - var der intet "løfte i flok".
Folk så det som en naturlighed at de fik deres 1000 kr. gave og deres gratis julefrokost til gud ved hvor mange 100.000 kr.
Det er muligt at man ved at appelere til medarbejderne ville få dem til at sige ja til at droppe gaven, men det ville ikke være et oprigtigt ja, folk ville sgu gå og være gnavne over det.
Jeg må nok indrømme at jeg havde gjort det samme som DSB, du redder inden ved at droppe en enkelt udgift. Du spare måske 2 måneders løn til de 140, men hvad så derefter ?
Da vi på mit gamle arbejde fyrede 3 fulde afdelinger i november, 2 uger inden julefrokosten for mange tusinde, og stadig fik gaver - var der intet "løfte i flok".
Folk så det som en naturlighed at de fik deres 1000 kr. gave og deres gratis julefrokost til gud ved hvor mange 100.000 kr.
Det er muligt at man ved at appelere til medarbejderne ville få dem til at sige ja til at droppe gaven, men det ville ikke være et oprigtigt ja, folk ville sgu gå og være gnavne over det.
Jeg må nok indrømme at jeg havde gjort det samme som DSB, du redder inden ved at droppe en enkelt udgift. Du spare måske 2 måneders løn til de 140, men hvad så derefter ?
Det sparer dem jo ikke for fyringerne at undlade julegaverne eller andre bonusser. Men at give iPods, store julegaver, gavekort til Hjem-Is osv. og sige vi klarer det supergodt (begrundelsen for iPod'en), og derefter sige at man er nødsaget til at fyre 140 ansatte pga. besparelser og større konkurrence er ikke i orden. Det er bare dårlig ledelse. Og det er ikke første DSB's ledelse laver en "Brøndby". Sidst vi havde en debat herinde om DSB og togrevisorerne var ledelsen også nogle klaphatte. Hvis man som DSB vil have en ensartet servicekultur, så må man også have en ensartet ledelse.
Der ligger så meget til grund for mit oprindelige indlæg, men meget af det kan jeg ikke videregive - og nej jeg poster ikke emailen - den kan alligevel nok snart læses på ekstrabladet. Nu vil jeg på arbejde, og ønske folk god togtur
Der ligger så meget til grund for mit oprindelige indlæg, men meget af det kan jeg ikke videregive - og nej jeg poster ikke emailen - den kan alligevel nok snart læses på ekstrabladet. Nu vil jeg på arbejde, og ønske folk god togtur
Jeg siger tak, omend det først er imorgen tidlig jeg skal med tog igenQrazyLeg skrev:. Nu vil jeg på arbejde, og ønske folk god togtur
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
-
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/H ... 150510.htm !!!!!
Ja som linket siger, så kan vinteren blive dyr i el for Københavnerfolk.
Jeg synes det er noget svineri, at det her ikke er noget der er annonceret overalt! Folk får sig en grim grim overraskelse.
Den eneste grund til at jeg opdagede det var fordi jeg hørte det i radioen på vej hjem fra jobbet. Og på DR var det så det eneste sted jeg fandt det!
Jeg synes det er noget svineri, at det her ikke er noget der er annonceret overalt! Folk får sig en grim grim overraskelse.
Den eneste grund til at jeg opdagede det var fordi jeg hørte det i radioen på vej hjem fra jobbet. Og på DR var det så det eneste sted jeg fandt det!
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Så kan man takke for public service, så de skal bringe nyheden, så den i det mindste kommer ud. Det er satme også meget, og burde være annonceret i god tid. Her vil en husomdelt info-seddel være på sin plads at gøre lovpligtig.
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Den forklaring hun kommer med er jo meget mangelfuld. Der mangler vand i norge og sverige så derfor bliver prisen på strøm dyrere i to timer! Hvad sker der efter de to timer? Har man så opdæmmet er tryk der kan køre tingene videre i hvad? 1dag, 1uge, 1måned???odder skrev:http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/H ... 150510.htm !!!!!
"Idag koster en liter mælk 800kr. men bare rolig over tid vil det nok udjævne sig"
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
tror nærmere at prisen stiger i den periode pga at alle folk bruger komfur + ovn og andet til at lave mad med i den periode, dermed stiger efterspørgslen på strømFairground skrev:Den forklaring hun kommer med er jo meget mangelfuld. Der mangler vand i norge og sverige så derfor bliver prisen på strøm dyrere i to timer! Hvad sker der efter de to timer? Har man så opdæmmet er tryk der kan køre tingene videre i hvad? 1dag, 1uge, 1måned???odder skrev:http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/H ... 150510.htm !!!!!
"Idag koster en liter mælk 800kr. men bare rolig over tid vil det nok udjævne sig"
men havde der nu været masser af vand ville det ikke være noget problem.
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Well jeg har hørt den varsel i radioen, jeg har set den på internettet, tekst tv (nyhed) og så har det været nævnt af DR nyhederne (kan godt ha været DR update istedet for, er ikke sikker) - nej den er slet ikke bragt ud til folket..... Og public service, det gav vi da vist ikke betale for (licens)
Derud over så prøv lige at se på nyheden inden I går amok.
Det er da begrænset hvor meget du som forbruger kan nå at skyde afsted på 2 timer - dit køleskab, din vaskemaskine og din tørretumbler bruger om året til sammen 1000 - 1200 Kilowatt timer eller tæt derpå. Så med mindre du er uheldig og lige blæser tørretumbleren og vaskemaskine og opvaske maskine af på samme tid, så koster det dig altså ikke meget.
Skulle du være ueheldig og blæse alt af i de to timer, så er det måske 5 kwh du bruger, altså 75 kroner...... og det er i værste tilfælde.
Derud over så prøv lige at se på nyheden inden I går amok.
Det er da begrænset hvor meget du som forbruger kan nå at skyde afsted på 2 timer - dit køleskab, din vaskemaskine og din tørretumbler bruger om året til sammen 1000 - 1200 Kilowatt timer eller tæt derpå. Så med mindre du er uheldig og lige blæser tørretumbleren og vaskemaskine og opvaske maskine af på samme tid, så koster det dig altså ikke meget.
Skulle du være ueheldig og blæse alt af i de to timer, så er det måske 5 kwh du bruger, altså 75 kroner...... og det er i værste tilfælde.
-
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Siden mit årlige forbrug ligger under 700, så er det ret meget for et par timerDjMail skrev:Skulle du være ueheldig og blæse alt af i de to timer, så er det måske 5 kwh du bruger, altså 75 kroner...... og det er i værste tilfælde.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game