Hva skal du med en lunge, hvis du er død ??
Redaktør: Moderators
hvordan folk lever deres liv er jo op til en selv, og hvis man ikke vil give sine organer til folk der drikker og ryger for meget, så burde man heller ikke gi til dem der er overvægtige, gartnere/landmænd/håndværkere/fabriksarbejdere osv fordi de ikke bruger ordenlig beskyttelse ved omgåelse af helbredsfarlige stoffer - for "de er jo selv uden om det hvis de blir syge.. de kunne jo bare ha passet på"
Det udelukker nok en hel del mennesker, og dem der er tilbage lever nok alligevel længe fordi de ynder stavgang, kogt blomkål og spiser fisk 2 gange om ugen..
Det udelukker nok en hel del mennesker, og dem der er tilbage lever nok alligevel længe fordi de ynder stavgang, kogt blomkål og spiser fisk 2 gange om ugen..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Jeg synes det er skræmmende at se at NEJ svaret fører..
Den dag i ligger smadret på operationsbordet pga. tilfældig dumskab en dag, så vil i jo gerne have hjælp.
Og det med at sætte jeres forældre i en skidt posistion, så gør i da netop det ved ikke selv at tage stilling.
De vil helt sikkert blive spurgt, hvis man selv er død, og så skal de til at beslutte sådan noget.
Så det bedre selv at gøre det, og så ved de at detvardet man ønskede.
Så lad os nu lige få lidt flere JA sider herinde.
Dem som gerne vil med tiden synes jeg da også bare skulle stemme JA.
Den dag i ligger smadret på operationsbordet pga. tilfældig dumskab en dag, så vil i jo gerne have hjælp.
Og det med at sætte jeres forældre i en skidt posistion, så gør i da netop det ved ikke selv at tage stilling.
De vil helt sikkert blive spurgt, hvis man selv er død, og så skal de til at beslutte sådan noget.
Så det bedre selv at gøre det, og så ved de at detvardet man ønskede.
Så lad os nu lige få lidt flere JA sider herinde.
Dem som gerne vil med tiden synes jeg da også bare skulle stemme JA.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Jeg har valgt IKKE at blive donor. Ergo vil min familie ikke blive spurgt. Så før du udtaler dig om andres sitiuationer bør du måske tænke dig om.
Min familie er uden tvivl velvidende om min holdning. Og jeg er velvidende om deres holdning.
Jeg er ikke organ donor, blir det næppe og ingen andre i min familie.
Hvis du har et problem med det Lunapark så er det DIT problem, hvis du har et problem med mine begrundelser for mine valg, så er det DIT problem.
Så lad os lige få nogle folk til at lukke røven og lade folks personlige valg være deres valg.
Min familie er uden tvivl velvidende om min holdning. Og jeg er velvidende om deres holdning.
Hvis du har et problem med det Lunapark så er det DIT problem, hvis du har et problem med mine begrundelser for mine valg, så er det DIT problem.
Så lad os lige få nogle folk til at lukke røven og lade folks personlige valg være deres valg.
Joe ganske vist.. men min pointe er om man bruger maske/handsker osv som reglerne siger, man derved ikke blir skidt tilpas eller derved udsætter sig selv for en større fare end nødvendigt.. eller om man siger skidt pyt med masker/handsker osv og tager konsekvensen og en dag måske mangler en lever/nyre/ whatever pga følgeskader fra diverse ting man har rodet med..CyberZink skrev:Kymze
du kan ik helt sammenline frivillige ting (druk,smøger og narko) med arbejde, de fleste er nød til at arbejde for overleve men ingen SKAL ha smøger og øl / sprut / narko for at overleve det er den gruppe som ikke skal ha gavn af mine organer..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Fald da ned knægt... man skulle jo tro du var en af føromtalte som ingen gider donere organer til.DjMail skrev:Jeg har valgt IKKE at blive donor. Ergo vil min familie ikke blive spurgt. Så før du udtaler dig om andres sitiuationer bør du måske tænke dig om.
Skal en fartidiot eller weekendnarkomaner som nogle af jer herinde have lov at få donororganer? Jeg mener ja...
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Hehe hvad med du lukkede røven og lod mig komme med min mening om folk der prøver at fortælle folka t deres valg er forkert og at deres begrundelse for det er forkert.
Jeg blander mig ikke i dine valg, så skal du hellere ikke blande dig i mine. Og slet ikke når man snakker om noget så personligt som det her.
Og hvis du er i tvivl så kan jeg hellere ikke fordrage folk som skal belærer mig om min religion, min politiske overbevisning osv. Fint nok folk ikke er enige, men kan de ikke holde munden lukket så må de forvente et svar.
Jeg blander mig ikke i dine valg, så skal du hellere ikke blande dig i mine. Og slet ikke når man snakker om noget så personligt som det her.
Og hvis du er i tvivl så kan jeg hellere ikke fordrage folk som skal belærer mig om min religion, min politiske overbevisning osv. Fint nok folk ikke er enige, men kan de ikke holde munden lukket så må de forvente et svar.
SLAP AF !! sure smøltDjMail skrev:Jeg har valgt IKKE at blive donor. Ergo vil min familie ikke blive spurgt. Så før du udtaler dig om andres sitiuationer bør du måske tænke dig om.
Prøv nu at holde tonen ordentlig, hvor tit skal det siges herinde.
Og jeg har ikke et problem med dine holdninger eller din families.
Men det er dog tilladt at "ruske" op i spørgsmålet, som vil få folk til at overveje eller måske enda skifte menning.
Sådan var det jo med mig, og det var derfor jeg tog det op herinde, for jeg var sgu ligeglad, men havde bare aldrig fået det gjort, for jeg troede det var en laaang procedure man skulle igennem.
Men da jeg fandt ud af det tof 30 sekunder på nettet,
ja så gjorde jeg det da bare.
Man ved jo aldrig hvad der sker, og hvad dette angår, så jo før desto bedre.
Senest rettet af LunaPark 30 aug 2006, 18:23, rettet i alt 1 gang.
/Lunapark
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Du kan tro hvad du vil.
Hvis min tone ikke passer jer, så er det bare ærgeligt for den afspejler fint min holdning til folk som lunapark der skal prøve at få folk til at ændre mening.
Og lige for at du ikke skal være i tvivl lunapark så er det ikke noget jeg er ligeglad med og ikke har fået gjort fordi det tog lang tid.
Jeg har en holdning om det her emne, og det er mange år siden jeg udfyldte mit donorkort som kom med posten (som hellere ikke tager mange sekunder)
Og down jeg bruger lige præcis den tone jeg vil, når folk træder mig overtæerne så skriger jeg op
Hvis min tone ikke passer jer, så er det bare ærgeligt for den afspejler fint min holdning til folk som lunapark der skal prøve at få folk til at ændre mening.
Og lige for at du ikke skal være i tvivl lunapark så er det ikke noget jeg er ligeglad med og ikke har fået gjort fordi det tog lang tid.
Jeg har en holdning om det her emne, og det er mange år siden jeg udfyldte mit donorkort som kom med posten (som hellere ikke tager mange sekunder)
Og down jeg bruger lige præcis den tone jeg vil, når folk træder mig overtæerne så skriger jeg op
Ja det må sgu da være en damptromle som er rullet over dine fedtede tæer.DjMail skrev:Du kan tro hvad du vil.
Jeg vil ikke ændre nogen holdning, men som sagt hiver jeg bare frem i spørgsmålet, da jeg selv fandt ud af hvor let det var for mig.
Om ikke andet så vil ingen sgu have din hjerne alligevel :D:D:D
/Lunapark
Det er jo også det folk de har gjort. At det så ikke er samme ja-holdning som dig må man jo respektere. Lige præcis med organdonation tror jeg på, at når man har taget stilling, så kan du i 9 ud af 10 tilfælde ikke rokke folk ud af den holdning, fordi det netop er så personligt. Som før skrevet er jeg både bloddonor og organdonor, men derfor prøver jeg ikke at "prakke" folk den samme holdning på. Det er noget, der er så personligt og individuelt, og måske er det også derfor temperamentet kører lidt højt. Jeg går ud fra, at du har lavet den her tråd for at diskutere og få nogle holdninger og meninger på bordet, så nytter det jo ikke at du skriver:LunaPark skrev:TAG STILLING
for at få så mange som muligt til at opbakke DIN holdning.LunaPark skrev:Så lad os nu lige få lidt flere JA sider herinde. Dem som gerne vil med tiden synes jeg da også bare skulle stemme JA.
Jeg holder jo ikke kniven på struben som i får det til at lyde.Sunshine skrev:Det er jo også det folk de har gjort. At det så ikke er samme ja-holdning som dig må man jo respektere. Lige præcis med organdonation tror jeg på, at når man har taget stilling, så kan du i 9 ud af 10 tilfælde ikke rokke folk ud af den holdning, fordi det netop er så personligt. Som før skrevet er jeg både bloddonor og organdonor, men derfor prøver jeg ikke at "prakke" folk den samme holdning på. Det er noget, der er så personligt og individuelt, og måske er det også derfor temperamentet kører lidt højt. Jeg går ud fra, at du har lavet den her tråd for at diskutere og få nogle holdninger og meninger på bordet, så nytter det jo ikke at du skriver:LunaPark skrev:TAG STILLINGfor at få så mange som muligt til at opbakke DIN holdning.LunaPark skrev:Så lad os nu lige få lidt flere JA sider herinde. Dem som gerne vil med tiden synes jeg da også bare skulle stemme JA.
Og jeg hold(te)er tonen ganske fin.
Men nu er tråden ødelagt og den bliver nødt til at lukkes, da den ikke kan komme tilbage til sit oprindelige udgangspunkt.
Det er måske ikke korrekt udtalt af mig, og mente måske egentlig bare jeg var overreasket over det.
Men derfor hidser jeg mig sgu ikke op, og spiller med musklerne.
/Lunapark
Sjov som du hele tiden skal komme udtalelser som "fedtede tæer" og "..så vil ingen squ have din hjerne..." og hvad du ellers har skrevet i det her emne. Måske jeg ikke bryder mig om den tone, jeg holder mig i det mindste til diskutionen. Så måske du skal overveje din tone en gang til.LunaPark skrev:Ja det må sgu da være en damptromle som er rullet over dine fedtede tæer.DjMail skrev:Du kan tro hvad du vil.
Jeg vil ikke ændre nogen holdning, men som sagt hiver jeg bare frem i spørgsmålet, da jeg selv fandt ud af hvor let det var for mig.
Om ikke andet så vil ingen sgu have din hjerne alligevel :D:D:D
Jeg kan absolut ikke se nogen grund til at tråden skal lukkes. Jeg går ud fra, at det du efterlyser er diskussion omkring emnet? Hvis det ikke er tilfældet, så er det i hvert fald dumt at du tror, at du kan oprette sådan en tråd her uden at få nogle protester. Men hvis det er, så får du jo netop det, du efterlyser.
-
- Proud Chart Attack Member
Jeg er enig med Sunshine og Mail.
Omend Mail har valgt sin tone som han har, er hans valg. Så længe at det er "sagligt" det diskussionen kører på, kan jeg ikke se hvorledes hans tone er afgørende for debatten.
Desuden er det her skriftligt og da 80% (vidst nok) af sprog er kropssprog er det formentlig svært at vurderer tonen herinden.
Omend Mail har valgt sin tone som han har, er hans valg. Så længe at det er "sagligt" det diskussionen kører på, kan jeg ikke se hvorledes hans tone er afgørende for debatten.
Desuden er det her skriftligt og da 80% (vidst nok) af sprog er kropssprog er det formentlig svært at vurderer tonen herinden.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup