Knorr Lasagne Carbonara

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er jo også blot et spørgsmål om smag :) Jeg siger heller ikke du skal skyder fordi du ikke bryder dig om det. Ellers smager det jo stadig hamrende godt, hvis de er ristede godt og grundigt på panden i noget salt og citron og drysset ud over lasangen. It's a keeper :)
Gulerødderne er geniale til at skabe struktur og kraft i lasagne. Det gælder også andre rodfrugter som eksempelvis jordskokker.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
hirayz
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

QrazyLeg skrev:Gulerødderne er geniale til at skabe struktur og kraft i lasagne. Det gælder også andre rodfrugter som eksempelvis jordskokker.
helt enig gulerødder er rigtigt godt i lasagne, bruger dem hver gang jeg laver... kan dog ikke følge bacon og champignoser, smager jo af lort begge dele :D
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Okay, af billige flyt-hjemmefra retter, så kan jeg anbefale en god måde at komme i gang på...

Lav en fast dag helst midt på ugen, hvor gutterne skiftes til at inviterer hinanden over til aftensmad. Eksempelvis så gør vi det, hver mandag i vores vennekreds. Onsdagen i Cl-sæsonen. Dealen er, at man så skiftes til at lave mad og købe den ind, også kan man bare smutte efter aftensmad. På den måde, så fungerer det optimalt. Gør det med 3 andre venner, hvor vi så mødes på skift hjemme hos hinanden, får snakket og får spist fælles, sund og billig aftensmad.
På den måde, så lærer man lynhurtigt at lave en række forskellige retter.

Ellers så bag brød, der kan man virkelig også spare penge og fremfor alt også få bedre og mere mættende brød, end nettos det væreste...

Gør dette om aftenen.
Smulrer noget gær ud i lunken! vand, meget vigtigt.
Tag og hæld noget mel, salt i, brug en gaffel til at røre rundt.... RØR RUNDT.
Tilsæt så ekstra mel indtil den får en dej-form. Ælt, så meget som muligt, brødet skal have en dej-struktur, HUSK AT VASKE FINGRE INDEN DU RØR VED DEJEN Smæk dejen i køleskabet, natten over. Med et fugtigt viskestykke.
Gør dette om morgenen
Tænd for ovnen, 200 grader og tag dejen ud af køleskabet form det som et brød, penis osv., og smid den i ovnen, prop evt. olie på toppen af brødet. ... GÅ I BAD
Når du er færdig med badet og har tørret dig, så kig til brødet...
Ryg en halv smøg også tag brødet ud af ovnen, afkøl det, lav en kop kaffe, begynd at drikke den, og vupti så er brødet så koldt at du kan spise det.

Pris under 5 kroner for et brød. Eksklusiv cirgaretter og kaffe.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

LeG0lAsDK skrev:HUSK AT VASKE FINGRE INDEN DU RØR VED DEJEN
Sødt :)

Anywho det aller bedste tip, er at spise så meget som muligt på arbejdet (kræver et arbejde der har en madaftale) - og så nak alt muligt med hjem.

Jeg er i den situation, at mit job har morgenmad og frokost, og en kæmpe frugtskål på alle kontorer. Det er helt perfekt... Til aftensmad spiser jeg næsten altid kylling, da er klart det billigste kød pr. gram.

En god ret jeg er meget glad for som ikke koster noget specielt er:

400 gr. kylling
1 dåse kokosmælk
1 pose frosne grønsager (500 gram)
1 pakke nudler (helst spinat nudler fra netto)
1 glas med curry paste (grøn eller rød)

Steg kylling i god olivenolie med masser af salt peber og chili. Tiltider tilsætter jeg en god sjat rødvin - men mest hvis jeg har en gammel åbnet en stående (dem kan man ikke drikke efter 2 dage alligevel).

Når kyllingekødet er velstegt, tages de af panden og placeres på en tallerken ved siden af (på den måde forbliver det saftigt).

På med grønsagerne som skal steges med en HEL masse salt, peber og chili igen. Når de er færdigstegt tilføjes dåsen med kokosmælk, og en ½ glas currypaste. Det røres rundt og kyllingen puttes i.

Ved siden af den sidste proces laves nudlerne (de skal bare have 3 min i kogende vand). Personligt salter jeg igen og putter noget god olivenolie i, men det er ikke nødvendigt, kan bare godt lide smagen.

Serveres gerne med en knald kold øl - enjoy.

Hvad angår grønsagerne kan de snildt spices op med alt muligt friskt, men det koster jo alt sammen, så man skal prøve at holde det til tildbudene, hvis ikke man vil punge ud.

Alt i alt laver man typisk mad til 3-4 personer og det koster omkring 50+ kroner alt afhængig.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

FrZ skrev:
Anywho det aller bedste tip, er at spise så meget som muligt på arbejdet (kræver et arbejde der har en madaftale) - og så nak alt muligt med hjem.
That's the spirit..! :D :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

jeg vil også tilslutte mig dem, der mener at den hjemmelavede lasagne er den bedste. Knorr kan ikke finde ud af at lave de færdigretter der. Hvis jeg ikke gider lave lasagnen selv, er jeg også helt klart til Miracolis den gule. Det er så godt.
Billede
Besvar