Hvad fanden skal jeg putte på mine vægge?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Indlæg af Fredetheman »

Maling!
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Fredetheman skrev:Maling!
Utroligt at den spydighed først kommer nu... :P
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Ace skrev:Rasterbator...
Super fedt tip, det vil jeg klart overveje.. Kanon mand :O
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:www.boernekunst.dk er bestemt også en mulighed :)

Psy > Det ligger nede i Prinsensgade helt oppe ved Vesterbro
Faktisk ret fede billeder... Gad vide om man selv kan lave den slags, hvis man får sin nevø eller niece til at være kreative, og så hopper ind i photoshop?

Meget interessant :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

FrZ skrev:Super fedt tip, det vil jeg klart overveje.. Kanon mand :O
Hvis du finder et billed du godt kunne tænke dig at bruge, vil jeg gerne prøve at kigge på det, og eventuelt komme med nogle eksempler. I forskellige genre altså. Skriv en privat besked.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

jmunch skrev:
FrZ skrev:Super fedt tip, det vil jeg klart overveje.. Kanon mand :O
Hvis du finder et billed du godt kunne tænke dig at bruge, vil jeg gerne prøve at kigge på det, og eventuelt komme med nogle eksempler. I forskellige genre altså. Skriv en privat besked.
Skal nok først lige hjem og kigge på pladsen (ja, jeg sidder stadig på arbejde, på min 12 time) :/
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

EMR skrev:
Kazo skrev:Jeg prøvede lige at printe et billede af en el-pære på nogle stykker A3 papir gennem det program Ace henviste til. Taget i betragtning, at det tog 15 minutter at fra start til det endelige resultat, synes jeg bestemt om idéen!

Billede

Ser alt for fedt ud, men har du ikke hunget papirene for langt fra hinanden?

Vil bestemt prøve at lege med det program, men tager det ikke enorm meget blæk? 8O
Hvad ser egentlig bedst ud, A4 eller A3 hvis man skal bruge det program?
Jo de hænger nok lidt for langt fra hinanden, men de må heller ikke hænge for tæt. Så ser det ud som om, man har prøvet at samle et puslespil med et dårligt resultat til følge.

Om det tager meget blæk, kommer vel an på hvilket motiv man vælger og hvor stort man vil have det.

Jeg lavede nogle forskellige eksempler og hang dem op på studiet, både i A4 og A3 hvor begge blev udmærkede. Ja selv min underviser synes det så cool ud.
Billede
EMR

Indlæg af EMR »

Kazo skrev:
EMR skrev:
Kazo skrev:Jeg prøvede lige at printe et billede af en el-pære på nogle stykker A3 papir gennem det program Ace henviste til. Taget i betragtning, at det tog 15 minutter at fra start til det endelige resultat, synes jeg bestemt om idéen!

Billede

Ser alt for fedt ud, men har du ikke hunget papirene for langt fra hinanden?

Vil bestemt prøve at lege med det program, men tager det ikke enorm meget blæk? 8O
Hvad ser egentlig bedst ud, A4 eller A3 hvis man skal bruge det program?
Jo de hænger nok lidt for langt fra hinanden, men de må heller ikke hænge for tæt. Så ser det ud som om, man har prøvet at samle et puslespil med et dårligt resultat til følge.

Om det tager meget blæk, kommer vel an på hvilket motiv man vælger og hvor stort man vil have det.

Jeg lavede nogle forskellige eksempler og hang dem op på studiet, både i A4 og A3 hvor begge blev udmærkede. Ja selv min underviser synes det så cool ud.
Det kan jeg sagtens følge dig i.
Hvad blev pænest mht. A4 og A3? Er det forskelligt fra motiv til motiv?
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

EMR skrev: [...]Hvad blev pænest mht. A4 og A3? Er det forskelligt fra motiv til motiv?
Jeg vil tro det er forskellige fra motiv til motiv, men også forskelligt i forhold til hvor stor en væg det skal smækkes op på og ikke mindst hvor tæt på folk skal se det.
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Ville lige vise et billede jeg har lavet til en ven i gave via rasterbator

http://www.speedyshare.com/468194586.html
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Re:

Indlæg af FrZ »

Ace skrev:Rasterbator...

Rasterbator er et program, som forvandler et hvilket som helst foto til et kæmpe billede.
Du får en pdf fil, med så mange A4 sider der nu skal til for at lave den billedestørrelse som du ønsker.
Den printer du og klistrer de nummerede A4 sider op på vægen. Det vil så tilsammen danne dit billede lavet af meget store pixels der er printet på papiret.

Tæt på ser det sådan her ud:

Billede

På afstand ser det sådan her ud.

BilledeBilledeBillede

Det er mega fedt og endda næsten gratis når du selv kan printe det på skolen eller hos en homie hvis du ikke selv har en inkjet ovre i hjørnet.
Download programmet gratis her: http://www.photo-freeware.net/rasterbator.php
Lige det program jeg søgte... Tak :D
stacok
Geografisk sted: :-D

Re: Hvad fanden skal jeg putte på mine vægge?

Indlæg af stacok »

Hej, jeg har fundet disse old school movie posters og synes de er ekstremt fede:

http://www.reelizer.com/

Er der evt. nogen der ved hvor nogle af disse kan købes???
Jeg håber også at det kunne være til lidt inspiration :D
Barry Lloyd
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Hvad fanden skal jeg putte på mine vægge?

Indlæg af QrazyLeg »

stacok skrev:Hej, jeg har fundet disse old school movie posters og synes de er ekstremt fede:

http://www.reelizer.com/

Er der evt. nogen der ved hvor nogle af disse kan købes???
Jeg håber også at det kunne være til lidt inspiration :D
Du kan bl.a. købe nogle hos Filmplakaten, der også ligger inde med danske filmplakater. Ellers har jeg selv haft held hos cineMasterpieces

Er du en smule nørdet så smut forbi Criterion Collection. Der finder du noget af det absolut ypperste inden for filmverdenen både i filmkvalitet og DVD/BluRay billed- og lydkvalitet, samt et noget smallere udvalg af plakater (selvfølgelig med nogle af de titler, de selv fremstiller), der så absolut vil give enhver filmentusiast stådreng resten af ugen. Plakaterne handler her mere om repræsentation af filmtitlen end om hvorvidt det er übercool design. Men en sjælden og eftertragtet filmtitelreference (og især i Criterion-udgave) kan i min verden være et lige så smukt som trofæ, som designet af plakaten :P

Desuden er der mindre specifikke steder som Posterland, og AllPosters, hvor du kan have held med at finde kult-titler, og populære titler som Pulp Fiction, Once Upon A Time In The West mm.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar