Alternativ til Microsoft Office OneNote til Mac
Redaktør: Moderators
Vi kan hurtigt blive enige om, at vi er meget forskelligt opflasket mhp. studiegang qua vores vidt forskellige studieretninger.
Og så vil jeg tilføje, at jeg ALDRIG nogen sinde vil røre et regnskab :] - hvad har vi revisorer til for, hvis ikke det var dem der skulle tage denne dødsyge tjans.
Nææ, jeg tror, at jeg vil begrave mig i en geometrisk brownsk bevægelse med et jump diffusion led (af poissonfordelt karakter), og se om jeg kan lave en fornuftig modellering af spot priserne på NordPool. Hvis ikke så må jeg over i nogen GARCH modeller eller evt. ud i noget hyperbolsk snask.
^^ hvis nogen var i tvivl, så er det min hovedopgave :)
Og så vil jeg tilføje, at jeg ALDRIG nogen sinde vil røre et regnskab :] - hvad har vi revisorer til for, hvis ikke det var dem der skulle tage denne dødsyge tjans.
Nææ, jeg tror, at jeg vil begrave mig i en geometrisk brownsk bevægelse med et jump diffusion led (af poissonfordelt karakter), og se om jeg kan lave en fornuftig modellering af spot priserne på NordPool. Hvis ikke så må jeg over i nogen GARCH modeller eller evt. ud i noget hyperbolsk snask.
^^ hvis nogen var i tvivl, så er det min hovedopgave :)
Fint nok du gider at beskæftige dig med det. Jeg ringer hvis jeg nogensinde skulle få brug for en, der skulle ligge inde med den viden. Imens vil jeg lave noget jeg ikke finder dræbende kedelig, men sikkert vigtigt for nogle... (kommer lige til at tænke på den 2 x 25 års fødselsdag jeg var til sidste år... Zzzzz) Knæk og bræk med opgaven.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mærkeligt at en 2x25 års kan være kedelig - min jeg afholdt for nylig var alt andet. 40 overdrevet fulde mennesker og 12 timer... Kun tømmermænd dagen derpå folk havde issues over :)QrazyLeg skrev:Fint nok du gider at beskæftige dig med det. Jeg ringer hvis jeg nogensinde skulle få brug for en, der skulle ligge inde med den viden. Imens vil jeg lave noget jeg ikke finder dræbende kedelig, men sikkert vigtigt for nogle... (kommer lige til at tænke på den 2 x 25 års fødselsdag jeg var til sidste år... Zzzzz) :) Knæk og bræk med opgaven.
FrZ >> Der var så mange bankassistenter, og alt hvad de kunne snakke om var finansiering og pensionsopsaringer. Jeg skred kl. 23:15
dreaaas > Fordi det bunder i hvilken type notater man tager. Og så er FrZ en af de personer jeg godt kan lide at have en debat kørende med. Der gives velargumenteret modspil
dreaaas > Fordi det bunder i hvilken type notater man tager. Og så er FrZ en af de personer jeg godt kan lide at have en debat kørende med. Der gives velargumenteret modspil
Modspillet er det alt afgørende. Uden tvivl.
Det er klart det CA bliver brugt til.
Kigger du topics igennem, så er klart størstedelen af de rigtig store og interessante diskussioner begyndt i et topic, der omhandler noget andet.
Det hænger lidt sammen som, når du sidder og snakker med din kammerat, så fører det ene til det andet.
I starter jo ikke med at tale om et emne, sidder så i stilhed i et stykke tid og starter et nyt emne og så rinse and repeat.
Og som Qrazyleg siger, så er da jo en smule relevant (Ikke til sidst dog).
Der er massere af folk herinde der elsker en god diskussion på hver sin måde. Jeg nævner i flæng; Djmail, Qrazyleg, Frz, Down, Jeg selv, 3dotz, Legolasdk og UnitedPublic.
Det er klart det CA bliver brugt til.
Kigger du topics igennem, så er klart størstedelen af de rigtig store og interessante diskussioner begyndt i et topic, der omhandler noget andet.
Det hænger lidt sammen som, når du sidder og snakker med din kammerat, så fører det ene til det andet.
I starter jo ikke med at tale om et emne, sidder så i stilhed i et stykke tid og starter et nyt emne og så rinse and repeat.
Og som Qrazyleg siger, så er da jo en smule relevant (Ikke til sidst dog).
Der er massere af folk herinde der elsker en god diskussion på hver sin måde. Jeg nævner i flæng; Djmail, Qrazyleg, Frz, Down, Jeg selv, 3dotz, Legolasdk og UnitedPublic.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
QrazyLeg skrev:FrZ >> Der var så mange bankassistenter, og alt hvad de kunne snakke om var finansiering og pensionsopsaringer. Jeg skred kl. 23:15
... Finansiering er da spændende - men nok noget man mest snakker om på skolen og jobbet
Re: Alternativ til Microsoft Office OneNote til Mac
Er der sket noget nyt i denne verden? Jeg tager lige tråden op igen
Som enhver anden kan jeg simpelthen ikke undvære OneNotes funktionaliteter i det daglige notat/skrivearbejde på computeren. Microsoft har tilsyneladende ment at OSX's brugere kunne nøjes med en notesbogfunktion i Word i stedet for OneNotes utallige lækre funktioner, der bare gør al notat/skrivearbejde så meget mere effektivt (jep, subjektiv som bare fanden, men ikke desto mindre sandt).
Men hvad er alternativet? Skal man som OSX-bruger lade sig nøjes med noget der ikke engang kommer i nærheden af OneNote?
Hvad bruger I andre, og hvorfor?
Som enhver anden kan jeg simpelthen ikke undvære OneNotes funktionaliteter i det daglige notat/skrivearbejde på computeren. Microsoft har tilsyneladende ment at OSX's brugere kunne nøjes med en notesbogfunktion i Word i stedet for OneNotes utallige lækre funktioner, der bare gør al notat/skrivearbejde så meget mere effektivt (jep, subjektiv som bare fanden, men ikke desto mindre sandt).
Men hvad er alternativet? Skal man som OSX-bruger lade sig nøjes med noget der ikke engang kommer i nærheden af OneNote?
Hvad bruger I andre, og hvorfor?