Køber du musik?
Redaktør: Moderators
-
- Geografisk sted: Denmark
Re: Køber du musik?
1) Køber både Vinyl, CD & Digitalt
2) Hælder mest til at få et fysisk eksemplar med covers og lignende, da det ser mere professionelt ud, at trappe op på diverse clubs med en original skive
3) 1000kr+ pr måned.
4) Import fra england & tyskland, ideal, cdon, beatport, dance-tunes osv
2) Hælder mest til at få et fysisk eksemplar med covers og lignende, da det ser mere professionelt ud, at trappe op på diverse clubs med en original skive
3) 1000kr+ pr måned.
4) Import fra england & tyskland, ideal, cdon, beatport, dance-tunes osv
im a sucker for house music
Jeg er hamrende uenig med dig i at det ser mere pro. ud at komme med en original skive.
For det første har det intet med din evne som DJ at gøre om du køber digitalt eller fysisk.
I din optik vil mine promoér få mig til at virke upro. i forhold til dine outdated original skiver ?
For det første har det intet med din evne som DJ at gøre om du køber digitalt eller fysisk.
I din optik vil mine promoér få mig til at virke upro. i forhold til dine outdated original skiver ?
-
- Geografisk sted: Denmark
Hvem siger mine original skiver er outdated? Men du må da give mig ret i, at det ser en anelse nederen ud, at der kommer en gut med kun brændte cd'er og "leger" dj .. Jeg syntes det er HELT iorden, hvis man kan fremvise en kvittering på numrene er købt. Men der findes bare så ufattelig mange der sidder og TDCPLAY'ER den, bryder DRM'en og kalder sig for deejay. Hvilket slet ikke hænger sammen i min verden.DjMail skrev:Jeg er hamrende uenig med dig i at det ser mere pro. ud at komme med en original skive.
Desuden, findes der overhovedet nogen du er enig med herinde?
im a sucker for house music
Samtlige numre i mine CD mapper er enten købt eller modtaget som promotion.
Der findes ikke en eneste CD deri som er købt fysisk.
Så ud fra din ide så er jeg en upro dj ?
Hvad tænker du så om Tiesto, PVD, Luciano, Guetta osv - som alle kommer med hjemmebrændte CDér ? Er de også enf lok amatører ? I modsætning til en DJ som kommer med hans købte singler, som ofte har release date senere end de digitale og langt senere end promotion udsendinger ? Og derfor min kommentar om at være outdated.
Bare fordi nogen render rundt med pirat tracks eller TDC tracks, så er det ikke fair at lave en sammenligning mellem dem og alle os der køber vores musik. Jeg har aldrig en kvittering med mig og jeg kunne ikke drømme om at begynde med det.
Din kommentar med om jeg er enige med nogen herinde, er vel bare bevis på at din barnlige indstilling til brændte skiver, kommer fra en overall barnlig indstilling.
Der findes ikke en eneste CD deri som er købt fysisk.
Så ud fra din ide så er jeg en upro dj ?
Hvad tænker du så om Tiesto, PVD, Luciano, Guetta osv - som alle kommer med hjemmebrændte CDér ? Er de også enf lok amatører ? I modsætning til en DJ som kommer med hans købte singler, som ofte har release date senere end de digitale og langt senere end promotion udsendinger ? Og derfor min kommentar om at være outdated.
Bare fordi nogen render rundt med pirat tracks eller TDC tracks, så er det ikke fair at lave en sammenligning mellem dem og alle os der køber vores musik. Jeg har aldrig en kvittering med mig og jeg kunne ikke drømme om at begynde med det.
Din kommentar med om jeg er enige med nogen herinde, er vel bare bevis på at din barnlige indstilling til brændte skiver, kommer fra en overall barnlig indstilling.
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Sjovt at du skal tale om professionalisme eftersom det var dig der ville rippe og dele den cd Morten Breum havde lovet dig.stefanbabz skrev:Hvem siger mine original skiver er outdated? Men du må da give mig ret i, at det ser en anelse nederen ud, at der kommer en gut med kun brændte cd'er og "leger" dj .. Jeg syntes det er HELT iorden, hvis man kan fremvise en kvittering på numrene er købt. Men der findes bare så ufattelig mange der sidder og TDCPLAY'ER den, bryder DRM'en og kalder sig for deejay. Hvilket slet ikke hænger sammen i min verden.DjMail skrev:Jeg er hamrende uenig med dig i at det ser mere pro. ud at komme med en original skive.
Desuden, findes der overhovedet nogen du er enig med herinde?
Du bliver aldrig mere end en klovn der prøver at lege dj i mine øjne. Samtlige cd'er jeg spiller er brændte hjemmefra og jeg har på job mange gange fået brændte skiver i hånden af producerer med deres nye tracks. Men jeg er vel bare uproffesionel i forhold til dig....
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
hmm jeg må indrømme at nu får jeg også en del promo og resten må jeg bruge mine surt tjente penge på at købe..... men jo jeg laver da mine egne brændte cdere med promo på eller de købte men jeg lægger dem også ned på usb sticks da jeg for det meste har mine egne cdj400 med ude har ikke fået købt cdj900 endnu jeg kunne ikke finde på at gå ud at købe en cd mere som inde holder 19 numre hvor jeg kun skal bruge 2 nr derfra og give 160 kr for det så hellere betale online og hente dem derfra set ud fra dette hvad er jeg så en wannabe dj - fordi jeg følger med tiden og udviklingen?
hilsen
M.I.G.1
M.I.G.1
På en måde, har jeg da fuld forståelse for, at du ikke vil købe en cd, hvor du kun skal bruge et par numre. Men - da jeg var prof. dj, kunne man trække op imod 75% af omkostningerne til pladeindkøb fra i skat. (Hvilket jo var meget rart, da man dengang var tvunget til at købe hele skiver). Godt nok fik jeg et hav af promotion skiver, men købte da stadig rigtig mange selv, og en stor del af dem har skattefar jo altså betalt.mig1 skrev:hmm jeg må indrømme at nu får jeg også en del promo og resten må jeg bruge mine surt tjente penge på at købe..... men jo jeg laver da mine egne brændte cdere med promo på eller de købte men jeg lægger dem også ned på usb sticks da jeg for det meste har mine egne cdj400 med ude har ikke fået købt cdj900 endnu jeg kunne ikke finde på at gå ud at købe en cd mere som inde holder 19 numre hvor jeg kun skal bruge 2 nr derfra og give 160 kr for det så hellere betale online og hente dem derfra set ud fra dette hvad er jeg så en wannabe dj - fordi jeg følger med tiden og udviklingen?
Kan man ikke trække skiverne fra i skat mere ?.
Det kræver selvfølgelig at man har kvitteringer på det man køber, og en revisor som kender reglerne. Spørg evt. skattevæsnet om reglerne i dag,
(Der var flere ting vi kunne trække fra den gang - når man beviste man var prof.).
Zivago
jo, man kan stadig trække alle sine pladeindkøb fra i skat og der glæder mp3 køb jo os med jeg skal os snart til at igang med at lave for første.. har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til detZivago skrev:På en måde, har jeg da fuld forståelse for, at du ikke vil købe en cd, hvor du kun skal bruge et par numre. Men - da jeg var prof. dj, kunne man trække op imod 75% af omkostningerne til pladeindkøb fra i skat. (Hvilket jo var meget rart, da man dengang var tvunget til at købe hele skiver). Godt nok fik jeg et hav af promotion skiver, men købte da stadig rigtig mange selv, og en stor del af dem har skattefar jo altså betalt.mig1 skrev:hmm jeg må indrømme at nu får jeg også en del promo og resten må jeg bruge mine surt tjente penge på at købe..... men jo jeg laver da mine egne brændte cdere med promo på eller de købte men jeg lægger dem også ned på usb sticks da jeg for det meste har mine egne cdj400 med ude har ikke fået købt cdj900 endnu jeg kunne ikke finde på at gå ud at købe en cd mere som inde holder 19 numre hvor jeg kun skal bruge 2 nr derfra og give 160 kr for det så hellere betale online og hente dem derfra set ud fra dette hvad er jeg så en wannabe dj - fordi jeg følger med tiden og udviklingen?
Det kræver selvfølgelig at man har kvitteringer på det man køber, og en revisor som kender reglerne. Spørg evt. skattevæsnet om reglerne i dag,
(Der var flere ting vi kunne trække fra den gang - når man beviste man var prof.).
Zivago
Hbor hardcor-Super-Dj skal man være for at man kan laver det nummer, med at trække fra i skat?
Er det bare nok med man spiller til tider nede på den lokale disco som en hoppy.. Eller skal man nærmest leve af det?
Er det bare nok med man spiller til tider nede på den lokale disco som en hoppy.. Eller skal man nærmest leve af det?
Celebrate Your Life With House
Altså - hvis man stadig kan trække skiverne fra i skat, så kan jeg da slet ikke forstå at man ikke vil købe skiverne, selvom der kun er få numre man umiddelbart vil bruge.Da Clown skrev:jo, man kan stadig trække alle sine pladeindkøb fra i skat og der glæder mp3 køb jo os med jeg skal os snart til at igang med at lave for første.. har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til detZivago skrev:På en måde, har jeg da fuld forståelse for, at du ikke vil købe en cd, hvor du kun skal bruge et par numre. Men - da jeg var prof. dj, kunne man trække op imod 75% af omkostningerne til pladeindkøb fra i skat. (Hvilket jo var meget rart, da man dengang var tvunget til at købe hele skiver). Godt nok fik jeg et hav af promotion skiver, men købte da stadig rigtig mange selv, og en stor del af dem har skattefar jo altså betalt.mig1 skrev:hmm jeg må indrømme at nu får jeg også en del promo og resten må jeg bruge mine surt tjente penge på at købe..... men jo jeg laver da mine egne brændte cdere med promo på eller de købte men jeg lægger dem også ned på usb sticks da jeg for det meste har mine egne cdj400 med ude har ikke fået købt cdj900 endnu jeg kunne ikke finde på at gå ud at købe en cd mere som inde holder 19 numre hvor jeg kun skal bruge 2 nr derfra og give 160 kr for det så hellere betale online og hente dem derfra set ud fra dette hvad er jeg så en wannabe dj - fordi jeg følger med tiden og udviklingen?
Zivago
Zivago
Det ville være umuligt at følge med tiden og være upfront som DJ, hvis man skal vente på Album udgivelser, fysiske sinsgle osv. Det meste af dette udkommer efter digital udgivelserne - plus du skal ligge forsendelse osv. oven i. Dertil kommer at promotion kommer ud langt tid før som digital end de få tjenester der stadig bruger fysiske skiver.
Jeg ville kigge meget mystisk på en DJ, hvis hans CD mappe var fyldt med købte skiver - for så kan han umuligt være med på beatet. Han kan være 2-3 uger bagefter i bedste fald.
Jeg ville kigge meget mystisk på en DJ, hvis hans CD mappe var fyldt med købte skiver - for så kan han umuligt være med på beatet. Han kan være 2-3 uger bagefter i bedste fald.
Æh - jeg har da ikke skrevet noget om, at man KUN skal købe fysiske skiver.DjMail skrev:Det ville være umuligt at følge med tiden og være upfront som DJ, hvis man skal vente på Album udgivelser, fysiske sinsgle osv. Det meste af dette udkommer efter digital udgivelserne - plus du skal ligge forsendelse osv. oven i. Dertil kommer at promotion kommer ud langt tid før som digital end de få tjenester der stadig bruger fysiske skiver.
Man kan da sagtens købe downloads også, da en del nye tracks jo rigtigt nok bliver tilgængelig i online salg, før de bliver udsendt på fysiske skiver. Men der er da skiver der bliver udsendt på samme tid, som musikken bliver sat til salg online, og at nogle DJ´s ikke køber disse til prof. brug fordi de ikke kan lide / bruge alle numre på skiverne er altså lidt besynderligt, når de nu kan trækkes fra i skat.
Da både skiver og musik købt online også kan trækkes fra i skat, så er det jo iøvrigt endnu mere underligt, at nogle DJ´s i dag, kører med pirat kopieret musik.
Off topic:
Det kan da kraftigt anbefales, at sætte sig ind i skatte reglerne. Der er faktisk en del penge at hente. Der kan eks. være noget med kørselsfradrag, diæter, overnatning osv.
Dertil kunne det - ihvertfald da jeg var prof. dj - betale sig at være moms registreret.
Hvis man eks. har udgifter til tomme cder, til at brænde den musik ned på, som man har købt online (Det er jo nødvendigt for at kunne afspille musikken på diskotekernes cd afspillere) - kan de vel også trækkes fra i skat, eller købes billigere hvis man er momsregistreret.
Zivago