Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Lyder nu meget plausibelt. Blev fortalt af en kollega, at det var kommet bag på First, at de overtog togdriften i søndags klokken 0.00 og ikke først 12.30 ved den officielle ceremoni.
Al begyndelse er svær, og jeg tror ikke, at vi har set det værste endnu.
...
Al begyndelse er svær, og jeg tror ikke, at vi har set det værste endnu.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Selvfølgelig lader man sin vrede gå ud over den person der er firmaets ansigt ud af til. Det er i dette tilfælde den stakkels ansatte.
Man kan lade sin vrede og utilfredshed komme til skue på mange måder, og der er gode og dårlige måder. Har ikke læst artiklen, kun det korte citat. Og det må man sige har været en ret dårlig måde at lade sin vrede komme til skue på.
Men når en ansat bliver konfronteret med mangler, fejl eller hvad det måtte værre som gør kunden sur, så skal den ansatte da bare tage imod og bringe de ting videre til ledelsen, som den ansatte måtte vurdere som værende gode pointer og argumenter.
Man kan lade sin vrede og utilfredshed komme til skue på mange måder, og der er gode og dårlige måder. Har ikke læst artiklen, kun det korte citat. Og det må man sige har været en ret dårlig måde at lade sin vrede komme til skue på.
Men når en ansat bliver konfronteret med mangler, fejl eller hvad det måtte værre som gør kunden sur, så skal den ansatte da bare tage imod og bringe de ting videre til ledelsen, som den ansatte måtte vurdere som værende gode pointer og argumenter.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Indlæg: 3115
- Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Kode: Vælg alt
Tog kunne ikke standse i Sønderborg
05. feb. 2009 06.18 Sønderborg
To passagerer blev kørt på sygehuset, da et tog i Sønderborg i aftes ikke kunne bremse på stationen.
Uheldet skete da Intercity-toget ankom til Sønderborg, men bremserne svigtede.
Derfor fortsatte toget kørslen, og stoppede først da det ramte bufferen for enden af skinnerne.
Sammenstødet var så kraftigt, at to passagerer blev kørt på sygehuset, da de kan have pådraget sig piskesmæld, oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til dr.dk/syd.
Skaderne på selve togstammen er minimale, men tre sveller for enden af skinnerne blev rykket op da toget ramte bufferen.
Årsagen til de svigtende bremser er formentlig en kombination af høj luftfugtighed og en temperatur lige omkring frysepunktet.
http://www.jv.dk/artikel/600428 her er der en video... Kan godt li' at stop skiltet er blevet revet med
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Nu poster Cokeline episoden her, så jeg kopierer lige mit indlæg i brokketråden omkring dette.
3dotz skrev:Måske denne skulle ligge i Tog-Tosse-Tråden, men jeg vil gerne brokke mig over, at overskriften læses som om, at der er problemer med bremserne på IC3-tog, hvilket hurtigt kan skabe en negativ stemning omkring denne toptype.Bremser på IC-3 tog svigtede
To passagerer kom lettere til skade, men måtte dog på hospitalet, da et IC3-tog her til aften fik problemer med at bremse i Sønderborg.
4. februar 2009, 20:41 Af HANS JENSEN haj@bt.dk
Toget ramte ind i de såkaldte buffere, som afslutter skinnerne, fortæller vagthavende ved Syd- og Sønderjyllands politi, Jesper Hansen, til Bt.dk.
- Det gav naturligvis et voldsomt bump, og to passagerer i toget kom lettere til skade – og måtte behandles på Sønderborg Sygehus, da de klagede over smerter i nakke- og ryg, siger vagthavende.
Årsagen til bremse-svigtet er p.t. ukendt, men eksperter mener, at den store fugt i luften og den kolde temperatur, der er tæt på frysepunktet, kan være årsag.
Mens det var så som så med skader på selve toget, blev tre sveller bøjet.
Uheldet skete klokken 19.21 på Sønderborg stadion. Der var i alt fire vogne på IC3-toget.
Jeg kan dog forsikre ud fra teksten ovenover, at der intet var i vejen med bremserne på dette tog, og at lokomotivføreren, der kørte toget burde have et ordentligt klask over fingrene og i værste fald en fyreseddel for totalt at have tilsidesat reglerne for nedbremsning.
Et IC3-tog (for togtosser et MF-togsæt) har flere forskellige bremsemetoder, men kun en er gældende, når man bremser op mod en stopbom. Mekanisk bremsning. Det meste af tiden bremser toget elektrisk ved at vende spændingen (eller strømmen - jeg er ikke god til strømtekniske udtryk) i banemotorerne, der dermed bremser toget ned via en reduceret hastighed i banemotorne, der ender som en modsat rettet kraft.
En ganske effektiv bremsemetode, som er tilladt at bruge alle steder, hvor man ikke kører op mod en stop-bom, mærket stop, signalet stop eller signalet Forbikørsel forbudt. Da elektrisk nedbremsning foregår uden stor brug af togets bremseklodser/skiver, så køles de ned.
Chillfactoren ved 180 km/t er stor, så i bund og grund dannes der is på de mekaniske bremser, der så først skal smeltes inden bremsningen kan foregå. Derfor ved alle lokomotivførere. at man med jævne mellemrum skal sikre sig, at de mekaniske bremser aktiveres, og specielt i så koldt vejr som vi har i vintermånederne for at bremserne kan tage fat med det samme.
Det har lokomotivføreren i ovenstående tilfælde ikke gjort. Derfor har han bremset elektrisk det meste af tiden, og da den mekaniske bremse overtager ved den lave hastighed, så skulle der første smeltes is fra bremseklods/skive og det forlænger nedbremsningen. I dette tilfælde ind i den stopbom, som står for enden af det spor i Sønderborg som toget er kørt ind i.
Som man kan læse det, så er der ikke sket nævneværdig materielskade, men det er fordi hastigheden er så lav, at toget næsten har holdt stille. Det sker måske med 1 km/t, men at gå ind i en dør giver en reaktion uanset om man gør det med 1 km/t eller sprinter ind i den med 20 km/t. Derfor et par passagerer lige skulle checkes på hospitalet.
Jeg vil derfor gerne brokke mig over, at overskriften kan skabe unødig frygt for den toptype, da det udfra teksten víser, at der ikke er noget i vejen med bremsesystemet.
Kører du i en bil på en sneglat vej, så bremser du også tidligere end, hvis det havde været på en varm sommerdag.
Jeg håber, at DSB melder dette ud, og så giver føreren et klask over fingrene. Han har skab en sikkerhedsmæssig hændelse, og den slags ser Trafikstyrelsen ikke positivt på.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
- CAs dkbn-luder
- Indlæg: 5244
- Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Tak for info 3dotz. Undrede mig også meget over at det ikke kunne lade sig gøre at bremse - da den som du siger vender strømmen. Men hvorfor gør den ikke det i den lave fart? Det svarer vel til at man bruger gearne i bilen til at sætte farten ned med (mortorbremse) og så ellers bruge bremsen når man når tættere på og har lav fart. Det er måske samme fremgangsmåde for IC3 ?
Den mekaniske bremse tager altid over ved en bestemt hastighed (mener det er 5 km/t på s-tog og vist nok det samme på togsættene).
Det er en sikkerhed, og el- og mekanisk bremse på et togsæt styres fra det samme håndtag. Det er anderledes på et lokomotiv.
Der står i et sikkerhedscirkulære, at man aldrig må bremse med ren elbremse op til et farepunkt.
...
Det er en sikkerhed, og el- og mekanisk bremse på et togsæt styres fra det samme håndtag. Det er anderledes på et lokomotiv.
Der står i et sikkerhedscirkulære, at man aldrig må bremse med ren elbremse op til et farepunkt.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
- CAs dkbn-luder
- Indlæg: 5244
- Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Kode: Vælg alt
Der udbrød her til aften brand i bremserne på et IC-3 tog, der netop havde forladt Esbjerg.
Hos DSB oplyser man, at lokoføreren opdagede, at bremserne var løbet varme og kort efter, slog flammerne ud fra hjulophænget. Derfor valgte personalet at standse toget i Bramming, hvor passagererne kom ud. Imens forsøgte DSB-folkene selv at slå ilden ned med en pulverslukker, men de fik kort efter assistance fra de lokale brandfolk.
DSB fortæller, at passagererne er sendt videre med et andet tog.
-
- CAs dkbn-luder
- Indlæg: 5244
- Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Kode: Vælg alt
Ansøgningerne til jobbet som lokomotivfører vælter ind. Finanskrisen kradser også hos håndværkerne, og for DSB betyder det, at udfordringerne skabt af mangel på lokomotivførere er overstået. Både S-tog og Fjern- & Regionaltog oplever så stor tilstrømning, at der for første gang i lang tid er flere lokomotivførere, end der er brug for. For lokomotivførerne i S-tog betyder det, at de nu kan begynde at afspadsere de mange overarbejdstimer, der er sat ind på kontoen.
Så røg bystrømmen ved Nørreport, så der var ikke noget strøm til signalerne ved Østerport.
Så hvis jeg lige skal beskrive min tur fra Nordhavn til Hovedbanegården, så starter jeg med at bruge 14 minutter på at køre ned af bakken til Østerport.
Fra Østerport til Nørreport tog det yderlige 15 minutter, så jeg var 29 minutter forsinket, da jeg blev forbirangeret på Nørreport ned til Hovedbanens indkørselssignal.
Det forsinkede mig yderlige 2 minutter. Jeg skulle dog ikke afløses på KH, så jeg var kun 30 minutter forsinket, da jeg landede på KH. Der har nok været kø hele vejen fra Nørreport til Bernstorsffvej/Ryparken, og vi lå tæt.
Det gav mig godt nok 14 minutters overarbejde, som jeg ikke er utilfreds med.
...
Så hvis jeg lige skal beskrive min tur fra Nordhavn til Hovedbanegården, så starter jeg med at bruge 14 minutter på at køre ned af bakken til Østerport.
Fra Østerport til Nørreport tog det yderlige 15 minutter, så jeg var 29 minutter forsinket, da jeg blev forbirangeret på Nørreport ned til Hovedbanens indkørselssignal.
Det forsinkede mig yderlige 2 minutter. Jeg skulle dog ikke afløses på KH, så jeg var kun 30 minutter forsinket, da jeg landede på KH. Der har nok været kø hele vejen fra Nørreport til Bernstorsffvej/Ryparken, og vi lå tæt.
Det gav mig godt nok 14 minutters overarbejde, som jeg ikke er utilfreds med.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
http://www.business.dk/article/20090309 ... /90309109/ <---- Haha to af de største wanker firmaer i dette land, når nye højder sammen.
Eller også er det bare svært at etablere et stabilt netværk langs med banen. Det er trods alt et par hundrede kilometer, der skal dækkes og være stærkt nok til at dække flere brugere i toget.
Gratis internet på første klasse skal nok få lidt flere til at betale for den ekstra serviceydelse. Den er jo betalt hjem, hvis man skal fra KBH til Århus.
Om firmaerne er griske? De tilbyder et produkt, og hvis folk ikke vil betale for det, så har de haft muligheden. Det er vel heller ikke utænkeligt, at priserne falder, når systemet er kørt godt ind i togene.
Jeg hader griske firmaer. Hvorfor skal jeg betale 2.8 mio for en Porsche 911, når Nissan kan tilbyde en Micra til lidt over 100.000.
...
Gratis internet på første klasse skal nok få lidt flere til at betale for den ekstra serviceydelse. Den er jo betalt hjem, hvis man skal fra KBH til Århus.
Om firmaerne er griske? De tilbyder et produkt, og hvis folk ikke vil betale for det, så har de haft muligheden. Det er vel heller ikke utænkeligt, at priserne falder, når systemet er kørt godt ind i togene.
Jeg hader griske firmaer. Hvorfor skal jeg betale 2.8 mio for en Porsche 911, når Nissan kan tilbyde en Micra til lidt over 100.000.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Ja for det er præcis det samme 3dotz.
Jeg kan med et 3g modem fra telmore, være online på 95% af routen mellem kbh og århus.
Den ydelse giver mig præcis det samme som TDC/DSB kan. Så du kan smide din latterlige sammenligning langt væk.
Det er blot endnu et eksempel på at DSB ikke formår at følge med tiden, og blot overlever fordi der er så få alternativer - med mindre man bor i stor byerne.
Jeg kan flyve til kbh og tilbage igen for det samme som det koster at tage toget til kbh - goddaw do DSB.
Og hvorfor kommer denne løsning først nu ? Hvor var den henne for 5 år siden ?
Jeg kan med et 3g modem fra telmore, være online på 95% af routen mellem kbh og århus.
Den ydelse giver mig præcis det samme som TDC/DSB kan. Så du kan smide din latterlige sammenligning langt væk.
Det er blot endnu et eksempel på at DSB ikke formår at følge med tiden, og blot overlever fordi der er så få alternativer - med mindre man bor i stor byerne.
Jeg kan flyve til kbh og tilbage igen for det samme som det koster at tage toget til kbh - goddaw do DSB.
Og hvorfor kommer denne løsning først nu ? Hvor var den henne for 5 år siden ?