Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Ærgerlig dag jeg havde igår. Ikke at der skete så meget, mens jeg var på arbejde andet end lidt signalfejl igennem røret (Nørreport-tunnellen til uvidende) betød større forsinkelser for nogle tog. Deriblandt min B+ som jeg netop havde overtaget på Hovedbanegården.
Vi kørte så tæt, at man kunne læse tognumret på toget foran. Efter Nørreport gik det dog strålende, men lidt svært at være rettidig, når man er 12 minutter efter på Hellerup, og skal vende i Holte på 8. Så jeg blev vendt i Lyngby, da B toget var få 3-4 minutter efter mig.
Det værste var dog ikke forsinkelsen, ej heller at jeg måtte køre hele min syvtimersrådighed med mødetid klokken 3.30 (jeps halv fire om morgenen) eller den Mercedes taxa jeg måtte køre til Farum (når nu man ikke kunne få noget sjovt at køre i som BMW eller en af de Chrysler 300D, som også kører rundt i København.
Det værste var det tog jeg måtte køre min sidste tur i. De fleste (også dem fra Jylland) har vel hørt, at der kommer ny køreplan for s-toget. Det har man vist på tv-reklamer (som jeg mærkværdigt nok ikke har set en eneste af) og man ville lave et pr stunt, hvor man ville søsætte tyve 5 meter lange oppustelige s-tog bemalet i regnbuens farver i søerne i København. Om de gjorde det ved jeg ikke.
Men jeg fik lov at køre med den ægte vare. Check lige den regnbueekspressen, som gav noget mere opmærksomhed end normalt. Togtosser med kameraer var der flere af, og jeg måtte af hensyn til CA's egne togtosser lige skyde et par billeder af toget ude på vendesporet.
Der er ikke noget galt med farverne. Toget er folieret sådan.
Det sidste billede er ikke skaleret ned. Kun lettere beskåret, derfor denne thumbnail.
Regnen gjorde også sit til, at min sidste togtur ikke var speciel spændende.
Massiv mangel på søvn gennem flere dage gjorde min morfar til en bedstefar, så den time jeg skulle have på øjet inden den store DSB Live fest torsdag blev til 3-4 timer. Så festen var godt i gang, da jeg vågnede og med den stormflod som vorherre havde kastet over min lejlighed kunne jeg ikke lige finde overskud til at komme afsted.
Ærgerligt, men nco må jo fortælle hvordan det er/var på lørdag, hvor han skal afsted.
...
Heldigvis har jeg fri i dag, så jeg kan være frisk til at møde klokken 4.05 og 4.30 henholdsvis lørdag og søndag.
Vi kørte så tæt, at man kunne læse tognumret på toget foran. Efter Nørreport gik det dog strålende, men lidt svært at være rettidig, når man er 12 minutter efter på Hellerup, og skal vende i Holte på 8. Så jeg blev vendt i Lyngby, da B toget var få 3-4 minutter efter mig.
Det værste var dog ikke forsinkelsen, ej heller at jeg måtte køre hele min syvtimersrådighed med mødetid klokken 3.30 (jeps halv fire om morgenen) eller den Mercedes taxa jeg måtte køre til Farum (når nu man ikke kunne få noget sjovt at køre i som BMW eller en af de Chrysler 300D, som også kører rundt i København.
Det værste var det tog jeg måtte køre min sidste tur i. De fleste (også dem fra Jylland) har vel hørt, at der kommer ny køreplan for s-toget. Det har man vist på tv-reklamer (som jeg mærkværdigt nok ikke har set en eneste af) og man ville lave et pr stunt, hvor man ville søsætte tyve 5 meter lange oppustelige s-tog bemalet i regnbuens farver i søerne i København. Om de gjorde det ved jeg ikke.
Men jeg fik lov at køre med den ægte vare. Check lige den regnbueekspressen, som gav noget mere opmærksomhed end normalt. Togtosser med kameraer var der flere af, og jeg måtte af hensyn til CA's egne togtosser lige skyde et par billeder af toget ude på vendesporet.
Der er ikke noget galt med farverne. Toget er folieret sådan.
Det sidste billede er ikke skaleret ned. Kun lettere beskåret, derfor denne thumbnail.
Regnen gjorde også sit til, at min sidste togtur ikke var speciel spændende.
Massiv mangel på søvn gennem flere dage gjorde min morfar til en bedstefar, så den time jeg skulle have på øjet inden den store DSB Live fest torsdag blev til 3-4 timer. Så festen var godt i gang, da jeg vågnede og med den stormflod som vorherre havde kastet over min lejlighed kunne jeg ikke lige finde overskud til at komme afsted.
Ærgerligt, men nco må jo fortælle hvordan det er/var på lørdag, hvor han skal afsted.
...
Heldigvis har jeg fri i dag, så jeg kan være frisk til at møde klokken 4.05 og 4.30 henholdsvis lørdag og søndag.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
- CAs dkbn-luder
- Indlæg: 5244
- Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Så holder jeg pause på arbejdet idag, og en af ungarbejderne kommer løbende op til mig, og siger der står en fra DSB og gerne vil snakke med mig, det er ang en tog-bøde jeg ikke har betalt. Men så vidt jeg huskede havde jeg ikke sådan en, kun en fra mit Uddannelseskort, som jeg ikke har fået betalt endnu. Nå, jeg går tænkende ned og tænker over hvad fanden det kan være - hvem står der?!?! Det gør 3dotz minsanden! som lige ville hilse på, da han nu alligevel var i Roskilde
... Som lovet - jeg kommenterer lige dine billeder
De er da meget flotte som de er, vil da gerne se dem real
jeg skal nok få fat på dig når jeg skal ud og køre...
... Som lovet - jeg kommenterer lige dine billeder
De er da meget flotte som de er, vil da gerne se dem real
jeg skal nok få fat på dig når jeg skal ud og køre...
Det er meget hyggeligt med de her "behind the scenes" historier Bliv endelig ved med det.
Angående PR stuntet, så synes jeg det er lidt spild af penge. S-togene kører sq da ikke mere end de plejer efter den nye køreplan - jo enkelte linjer, men ellers er det jo bare nogle linjer der er slået sammen. Eller er det mig der forstår det forkert?
Angående PR stuntet, så synes jeg det er lidt spild af penge. S-togene kører sq da ikke mere end de plejer efter den nye køreplan - jo enkelte linjer, men ellers er det jo bare nogle linjer der er slået sammen. Eller er det mig der forstår det forkert?
Jeg fandt ud af dagen efter jeg skrev mit sidste indlæg i denne tråd, at toget var sat i drift om mandagen, hvor jeg var på kursus i Odense. Meningen er, at nogle s-tog vil få solgt facaderne til firmaer, som kan reklamere på siden af toget. Nyt hos s-tog, men ikke nyt hos Arriva, hvor jeg i Struer sidste år så reklamer for et eller andet med klassisk musik.
Den nye køreplan giver flere tog. Det er dog primært på Køge Bugt fingeren man vil opleve dette, da der nu kører to A tog (Hundige-Farum tidl. Hundige-Hillerød) og to E tog (Køge-Hillerød) på tyve minutter. På de andre fingre har man samme antal tog kørende, med den undtagelse, at linie Bx nu bliver indsat fem gange om morgenen og fem gange om eftermiddagen. Bx kører Høje Tåstrup-Farum.
De største ændringer er, at alle tog indenfor ringbaneområdet Ny Ellebjerg, Danshøj, Flintholm, Ryparken og Hellerup standser ved alle stationer, så nu standser alle linier på Dybbølsbro, hvor linie E og H tidligere var gennemkørende her.
Det sværeste indtil videre er, at alle linier har fået nye afgangstider, og så er flere linier blevet gjort hurtigere. Nok ikke noget man som passager kan mærke, men man kan som fører godt mærke, når man mangler et minut et sted i forhold til tidligere. Bufferne på banen er gjort mindre, og det kommer man til at mærke, når der bliver togkaos.
Sikkerhedsmæssigt tror jeg dog det er en god ting med de nye linier. Længste linie er nu linie E, hvor en hel omgang tager 180 minutter. Tidligere var det linie H, der toppede med 200 minutter, og selv om vi er koncentrerede når vi vi kører, så er 200 minutter lang tid at køre. Man bliver træt i hovedet, og forskellen er, at man på linie H ikke havde den samme tid til at slappe af, som man havde på linie E.
Det er godt for kunderne, og det er godt for os førere, at lokomotivføreren er frisk i hovedet under hele turen.
Der må da være andre togtosser, som har noget de kan bidrage med. Jeg tror ikke på, at der blandt CA's nordjyske medlemmer ikke er nogle, som ikke har prøvet IC4 toget endnu. Jeg venter spændt på en anmeldelse.
...
Den nye køreplan giver flere tog. Det er dog primært på Køge Bugt fingeren man vil opleve dette, da der nu kører to A tog (Hundige-Farum tidl. Hundige-Hillerød) og to E tog (Køge-Hillerød) på tyve minutter. På de andre fingre har man samme antal tog kørende, med den undtagelse, at linie Bx nu bliver indsat fem gange om morgenen og fem gange om eftermiddagen. Bx kører Høje Tåstrup-Farum.
De største ændringer er, at alle tog indenfor ringbaneområdet Ny Ellebjerg, Danshøj, Flintholm, Ryparken og Hellerup standser ved alle stationer, så nu standser alle linier på Dybbølsbro, hvor linie E og H tidligere var gennemkørende her.
Det sværeste indtil videre er, at alle linier har fået nye afgangstider, og så er flere linier blevet gjort hurtigere. Nok ikke noget man som passager kan mærke, men man kan som fører godt mærke, når man mangler et minut et sted i forhold til tidligere. Bufferne på banen er gjort mindre, og det kommer man til at mærke, når der bliver togkaos.
Sikkerhedsmæssigt tror jeg dog det er en god ting med de nye linier. Længste linie er nu linie E, hvor en hel omgang tager 180 minutter. Tidligere var det linie H, der toppede med 200 minutter, og selv om vi er koncentrerede når vi vi kører, så er 200 minutter lang tid at køre. Man bliver træt i hovedet, og forskellen er, at man på linie H ikke havde den samme tid til at slappe af, som man havde på linie E.
Det er godt for kunderne, og det er godt for os førere, at lokomotivføreren er frisk i hovedet under hele turen.
Der må da være andre togtosser, som har noget de kan bidrage med. Jeg tror ikke på, at der blandt CA's nordjyske medlemmer ikke er nogle, som ikke har prøvet IC4 toget endnu. Jeg venter spændt på en anmeldelse.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Nu er jeg ikke nordjyde, men IC4'eren var jo også for få uger siden i fast rute mellem Århus og Fredericia, og det var faktisk min intenition at snuppe en tur der, men jeg fandt desværre aldrig tid til det, så jeg er stadig IC4-jomfru.3dotz skrev:Der må da være andre togtosser, som har noget de kan bidrage med. Jeg tror ikke på, at der blandt CA's nordjyske medlemmer ikke er nogle, som ikke har prøvet IC4 toget endnu. Jeg venter spændt på en anmeldelse.
Absolut ikke nyt hos S-tog. For 10-15 år siden afprøvede man det første gang.3dotz skrev:Meningen er, at nogle s-tog vil få solgt facaderne til firmaer, som kan reklamere på siden af toget. Nyt hos s-tog, men ikke nyt hos Arriva, hvor jeg i Struer sidste år så reklamer for et eller andet med klassisk musik.
http://hjem.get2net.dk/arneu/Foto/Jpg/S-tog%202h.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /66630.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /66640.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /72081.jpg
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Tognørd, tja jo.. men kan jo ikke undgå at blive lidt mentalskadet af det miljø.3dotz skrev:TOGNØRD. Fortæl du hellere om din Nik & Jay koncert i lørdags
Men ja, rigtig fed Nik & Jay-koncert i lørdags. Jeg understreger det gerne igen, N&J er altså tæt på at være Danmarks bedste liveband. De ER virkelig så fede. Fed stemning, ung som gammel. Alle var oppe og støde, og oppe i det høje gear.
.. og så tilbage til jernbanen :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Jeg har forgæves forsøgt at stille uret i det tog. Flere gange endda. Jeg retter klokken i tognummer-computeren som sidder i Bk-vognen, og gemmer det. Men alligevel beholder den altid den tid. En meget mystisk fejl. Jeg har dog aldrig fået fejlmeldt det, og det går vist ikke andre folk så meget på. Bare tiden passer, så hul i datoen.amh skrev:Taget i et dobbeltdækker tog hvis nogle skulle være i tvivl
I øvrigt har EB vist også engang haft fingerne i det tog, og det med datoen stod helt forkert.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Fine billeder, hørte et fint program på p1 om hvordan de planlagde s-togs køreplanen ret sjovt..
http://dr.dk/p1/videnskabensverden/
http://dr.dk/p1/videnskabensverden/