Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Arrrh kan godt lig om dine "gode" dage på jernbanen, håber du fortsætter med at fortælle om dem :)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ærgerlig dag jeg havde igår. Ikke at der skete så meget, mens jeg var på arbejde andet end lidt signalfejl igennem røret (Nørreport-tunnellen til uvidende) betød større forsinkelser for nogle tog. Deriblandt min B+ som jeg netop havde overtaget på Hovedbanegården.

Vi kørte så tæt, at man kunne læse tognumret på toget foran. Efter Nørreport gik det dog strålende, men lidt svært at være rettidig, når man er 12 minutter efter på Hellerup, og skal vende i Holte på 8. Så jeg blev vendt i Lyngby, da B toget var få 3-4 minutter efter mig.

Det værste var dog ikke forsinkelsen, ej heller at jeg måtte køre hele min syvtimersrådighed med mødetid klokken 3.30 (jeps halv fire om morgenen) eller den Mercedes taxa jeg måtte køre til Farum (når nu man ikke kunne få noget sjovt at køre i som BMW eller en af de Chrysler 300D, som også kører rundt i København.

Det værste var det tog jeg måtte køre min sidste tur i. De fleste (også dem fra Jylland) har vel hørt, at der kommer ny køreplan for s-toget. Det har man vist på tv-reklamer (som jeg mærkværdigt nok ikke har set en eneste af) og man ville lave et pr stunt, hvor man ville søsætte tyve 5 meter lange oppustelige s-tog bemalet i regnbuens farver i søerne i København. Om de gjorde det ved jeg ikke.

Men jeg fik lov at køre med den ægte vare. Check lige den regnbueekspressen, som gav noget mere opmærksomhed end normalt. Togtosser med kameraer var der flere af, og jeg måtte af hensyn til CA's egne togtosser lige skyde et par billeder af toget ude på vendesporet.

Der er ikke noget galt med farverne. Toget er folieret sådan.

Billede

Billede

Billede

Billede
Det sidste billede er ikke skaleret ned. Kun lettere beskåret, derfor denne thumbnail.

Regnen gjorde også sit til, at min sidste togtur ikke var speciel spændende.

Massiv mangel på søvn gennem flere dage gjorde min morfar til en bedstefar, så den time jeg skulle have på øjet inden den store DSB Live fest torsdag blev til 3-4 timer. Så festen var godt i gang, da jeg vågnede og med den stormflod som vorherre havde kastet over min lejlighed kunne jeg ikke lige finde overskud til at komme afsted.

Ærgerligt, men nco må jo fortælle hvordan det er/var på lørdag, hvor han skal afsted.

...

Heldigvis har jeg fri i dag, så jeg kan være frisk til at møde klokken 4.05 og 4.30 henholdsvis lørdag og søndag.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Så holder jeg pause på arbejdet idag, og en af ungarbejderne kommer løbende op til mig, og siger der står en fra DSB og gerne vil snakke med mig, det er ang en tog-bøde jeg ikke har betalt. Men så vidt jeg huskede havde jeg ikke sådan en, kun en fra mit Uddannelseskort, som jeg ikke har fået betalt endnu. Nå, jeg går tænkende ned og tænker over hvad fanden det kan være - hvem står der?!?! Det gør 3dotz minsanden! :) som lige ville hilse på, da han nu alligevel var i Roskilde :)

... Som lovet - jeg kommenterer lige dine billeder :D

De er da meget flotte som de er, vil da gerne se dem real :)

jeg skal nok få fat på dig når jeg skal ud og køre... :lol:
axci

Indlæg af axci »

Det er meget hyggeligt med de her "behind the scenes" historier :) Bliv endelig ved med det.

Angående PR stuntet, så synes jeg det er lidt spild af penge. S-togene kører sq da ikke mere end de plejer efter den nye køreplan - jo enkelte linjer, men ellers er det jo bare nogle linjer der er slået sammen. :D Eller er det mig der forstår det forkert?
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Jeg fandt ud af dagen efter jeg skrev mit sidste indlæg i denne tråd, at toget var sat i drift om mandagen, hvor jeg var på kursus i Odense. Meningen er, at nogle s-tog vil få solgt facaderne til firmaer, som kan reklamere på siden af toget. Nyt hos s-tog, men ikke nyt hos Arriva, hvor jeg i Struer sidste år så reklamer for et eller andet med klassisk musik.

Den nye køreplan giver flere tog. Det er dog primært på Køge Bugt fingeren man vil opleve dette, da der nu kører to A tog (Hundige-Farum tidl. Hundige-Hillerød) og to E tog (Køge-Hillerød) på tyve minutter. På de andre fingre har man samme antal tog kørende, med den undtagelse, at linie Bx nu bliver indsat fem gange om morgenen og fem gange om eftermiddagen. Bx kører Høje Tåstrup-Farum.

De største ændringer er, at alle tog indenfor ringbaneområdet Ny Ellebjerg, Danshøj, Flintholm, Ryparken og Hellerup standser ved alle stationer, så nu standser alle linier på Dybbølsbro, hvor linie E og H tidligere var gennemkørende her.

Det sværeste indtil videre er, at alle linier har fået nye afgangstider, og så er flere linier blevet gjort hurtigere. Nok ikke noget man som passager kan mærke, men man kan som fører godt mærke, når man mangler et minut et sted i forhold til tidligere. Bufferne på banen er gjort mindre, og det kommer man til at mærke, når der bliver togkaos.

Sikkerhedsmæssigt tror jeg dog det er en god ting med de nye linier. Længste linie er nu linie E, hvor en hel omgang tager 180 minutter. Tidligere var det linie H, der toppede med 200 minutter, og selv om vi er koncentrerede når vi vi kører, så er 200 minutter lang tid at køre. Man bliver træt i hovedet, og forskellen er, at man på linie H ikke havde den samme tid til at slappe af, som man havde på linie E.

Det er godt for kunderne, og det er godt for os førere, at lokomotivføreren er frisk i hovedet under hele turen.

Der må da være andre togtosser, som har noget de kan bidrage med. Jeg tror ikke på, at der blandt CA's nordjyske medlemmer ikke er nogle, som ikke har prøvet IC4 toget endnu. Jeg venter spændt på en anmeldelse.

...
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

3dotz skrev:Der må da være andre togtosser, som har noget de kan bidrage med. Jeg tror ikke på, at der blandt CA's nordjyske medlemmer ikke er nogle, som ikke har prøvet IC4 toget endnu. Jeg venter spændt på en anmeldelse.
Nu er jeg ikke nordjyde, men IC4'eren var jo også for få uger siden i fast rute mellem Århus og Fredericia, og det var faktisk min intenition at snuppe en tur der, men jeg fandt desværre aldrig tid til det, så jeg er stadig IC4-jomfru.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Mikkel skrev: så jeg er stadig IC4-jomfru.

Haha :lol:
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

3dotz skrev:Meningen er, at nogle s-tog vil få solgt facaderne til firmaer, som kan reklamere på siden af toget. Nyt hos s-tog, men ikke nyt hos Arriva, hvor jeg i Struer sidste år så reklamer for et eller andet med klassisk musik.
Absolut ikke nyt hos S-tog. For 10-15 år siden afprøvede man det første gang.

http://hjem.get2net.dk/arneu/Foto/Jpg/S-tog%202h.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /66630.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /66640.jpg
http://www.l-eriksen.dk/toge/materiel/t ... /72081.jpg
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

TOGNØRD. Fortæl du hellere om din Nik & Jay koncert i lørdags :D

...
axci

Indlæg af axci »

3dotz nævner lidt omkring det med at tage lange seje træk på 180 min af gangen.
Hvordan er reglerne egentlig for pauser og hvor lang er en arbejdsdag?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

3dotz skrev:TOGNØRD. Fortæl du hellere om din Nik & Jay koncert i lørdags
Tognørd, tja jo.. men kan jo ikke undgå at blive lidt mentalskadet af det miljø.

Men ja, rigtig fed Nik & Jay-koncert i lørdags. Jeg understreger det gerne igen, N&J er altså tæt på at være Danmarks bedste liveband. De ER virkelig så fede. Fed stemning, ung som gammel. Alle var oppe og støde, og oppe i det høje gear.

.. og så tilbage til jernbanen :)

Billede
nco\\ CHART ATTACK 1999
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nu er tråden begyndt og ryge ned på siderne...

Nå men find lige 1 fejl på dette billede:

Billede

Taget i et dobbeltdækker tog hvis nogle skulle være i tvivl :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

It's a timemachine...train!
BØH
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ja! Det sq lige før :) derfor føler jeg mig så gammel ! Men okay på den anden side så er det nok "forventet ankomst " der skulle ha' stået. Det er jo D.S.B. ;)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

amh skrev:Taget i et dobbeltdækker tog hvis nogle skulle være i tvivl
Jeg har forgæves forsøgt at stille uret i det tog. Flere gange endda. Jeg retter klokken i tognummer-computeren som sidder i Bk-vognen, og gemmer det. Men alligevel beholder den altid den tid. En meget mystisk fejl. Jeg har dog aldrig fået fejlmeldt det, og det går vist ikke andre folk så meget på. Bare tiden passer, så hul i datoen.

I øvrigt har EB vist også engang haft fingerne i det tog, og det med datoen stod helt forkert.
nco\\ CHART ATTACK 1999
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Der eksisterer et billede af et ruteskilt inde på Hovedbanegården, hvor der står et tog var 27 timer forsinket :D

Har desværre ikke billedet, som vist nok er et par år gammel.

...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jeg har set billedet på en eller anden fransk hjemmeside husker jeg :) taget på monitor på kh.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Har 3dotz ferie, eller kører det bare på skinner for DSB for tiden?

Nå, ville lige benytte lejligheden til at poste nogle billeder fra idag, af VL (VestSjællands Lokalbaner)'s nye LINT tog.

Billede

Billede

Billede
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Fine billeder, hørte et fint program på p1 om hvordan de planlagde s-togs køreplanen ret sjovt..

http://dr.dk/p1/videnskabensverden/
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kan i ikke få der til at stå Chart Attack i det LED Display foran på toget?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Besvar