Sand eller falsk?
Redaktør: Moderators
Sand eller falsk?
Ja sad og stenet og fandt denne et andet sted så Hvilke er sande og hvilke er falske og uden at bruge google eller andet plz...
1. Alle mennesker bruger kun 10% af deres hjerne
2. En persons hår og negle bliver ved med at vokse efter man er død
3. Den Kinesiske Mur er det eneste menneskeskabte objekt der kan ses fra rummet.
4. Enhver der har taget syre mere end 7 gange bliver regnet for klinisk sindsyg
5. Smarties indeholder knuste biller
Have fun
1. Alle mennesker bruger kun 10% af deres hjerne
2. En persons hår og negle bliver ved med at vokse efter man er død
3. Den Kinesiske Mur er det eneste menneskeskabte objekt der kan ses fra rummet.
4. Enhver der har taget syre mere end 7 gange bliver regnet for klinisk sindsyg
5. Smarties indeholder knuste biller
Have fun
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
-
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Skulle man ikke også kunne se den belgiske motorvej? Det mener jeg da at jeg har fået at vide en gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Ved ikk om det er for tidligt at fortælle, men man kan ikke se muren fra månen.. Det er en myte der blev beskrevet engang i 30'erne i en bog.. Altså længe før man kom til månen.. Fra kredsløb om jorden kan man se mange ting, herunder også muren, men fra månen er der ikk så meget andet end lidt grønt, blåt, gult (ørken) og så hvidt fra skyerne...
-
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
HØRT! hahaDjMail skrev:det er ikke andet end skrøner. eneste man kan se fra rummet er mit fede lem og mit kæmpe ego....
Det er en udbredt myte, at vi kun bruger en lille del af vores hjerneceller. Vi bruger faktisk dem alle sammen. Alle hjernecellerne er ganske vist ikke lige aktive på alle tidspunkter, men det skyldes, at de har forskellige opgaver. Der er ikke celler i hjernen, som ikke bliver brugt. Hvis hjerneceller lå ubrugte hen, ville de gå til grunde. At vi kun udnytter en del af vores hjernekapacitet, er kun korrekt i den forstand, at kapaciteten hele tiden kan udvides, ved at cellerne danner nye forbindelser til hinanden, og ved at der dannes helt nye celler. Vores potentielle hjernekapacitet er altså i en vis forstand uendelig stor. I hjernen er der to klasser af celler: Nerveceller, der også kaldes neuroner, og gliaceller - fra græsk: Glia = lim. Gliacellernes vigtigste rolle er at hjælpe neuronerne. Nogle gliaceller skal fx øge nerveledningshastigheden i neuronerne, andre sørger for at rydde op og reparere, hvis der sker skader på neuronerne, mens andre igen guider neuronerne, når de danner nye forbindelser. Det er neuronerne, der via de såkaldte synapser udveksler kemiske signaler, og derved er de ansvarlige for vores adfærd - fra de simpleste bevægelser til meget komplekse adfærdsmønstre. Neuronerne fungerer som signalenheder, når vi tænker, sanser og bevæger os. Menneskets hjerne består af omkring 100 milliarder neuroner. Det er disse nerveceller, som gør vores tænkning og adfærd så kompleks, fordi der findes så mange muligheder for at danne forbindelser mellem dem.
1: Falsk
2: Falsk
3: Falsk
Det er jo ofte blevet påstået, at Den kinesiske Mur er det eneste menneskeskabte bygningsværk, som med det blotte øje kan ses fra Månen.
Man kan sagtens se byer og andre ting på Jorden, herunder pyramiderne i Egypten. Man kan meget nemt se havne, veje og skibe, fx store tankskibe på oceanerne.
Man kan også se kondensstriber fra fly, og en sjælden gang kan man få øje på et fly for enden af en kondensstribe, hvis sollyset reflekteres i flyet.
4: Falsk
5: Falsk (tja, hvad ved jeg?)
Senest rettet af Deejay_Wonder 18 maj 2006, 13:15, rettet i alt 3 gange.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
-
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
fordi jeg besidder den egenskab at bruge 100%. Jeg ved trods alt også en hel del mere end dig AMH haha
<hr />
<hr />
Tjen penge på din hjemmeside via
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu