Side 1 af 2

Løn regning i Exel

: 12 aug 2006, 19:54
af Cubefyr
Nogen som kan lave et regne ark i exel til mig?

Den skal øverst oppe vise alle månederne

I siden skal den dagene

og så skal den gange timerne med 115 og regne ud hvad måneds lønnen er.. en som kan lave det for mig i exel?

Håber i ved hvad jeg mener

: 12 aug 2006, 21:02
af QrazyLeg
http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xls

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT

: 12 aug 2006, 23:02
af Cubefyr
QrazyLeg skrev:http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xlt

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT
Jeg takker mange gange :)

: 13 aug 2006, 12:26
af QrazyLeg
Ingen årsag.. Det tog under 5 minutter :)

: 13 aug 2006, 13:06
af amh
QrazyLeg skrev:Ingen årsag.. Det tog under 5 minutter :)
Hvis man er en haj, eller bare har lidt forstand på Exel, så ja.. :lol: :lol:

: 14 aug 2006, 11:46
af aroxdk
QrazyLeg skrev:http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xls

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT
Takker. Jeg er altid gået udenom at forsøge at lære excel, så den her er fin handy :D

: 14 aug 2006, 12:01
af QrazyLeg
amh skrev:Hvis man er en haj, eller bare har lidt forstand på Exel, så ja.. :lol: :lol:
Ingen årsag.. Det er resultatet af en times introduktion på handelsskolen i IT-undervisningen tilbage i 1998

: 14 aug 2006, 14:49
af amh
QrazyLeg skrev:
amh skrev:Hvis man er en haj, eller bare har lidt forstand på Exel, så ja.. :lol: :lol:
Ingen årsag.. Det er resultatet af en times introduktion på handelsskolen i IT-undervisningen tilbage i 1998
Okay. Hmm.. Vi specialisere os kun i Word/Powerpoint, og så AXAPTA.

: 14 aug 2006, 16:17
af FrZ
QrazyLeg skrev:
amh skrev:Hvis man er en haj, eller bare har lidt forstand på Exel, så ja.. :lol: :lol:
Ingen årsag.. Det er resultatet af en times introduktion på handelsskolen i IT-undervisningen tilbage i 1998
Lær noget VBA, det er faktisk ret rart at kunne ;)

..

: 15 aug 2006, 10:17
af Whizler
Det burde da også kunne trække skatten fra så man får sin nettoløn ;D

: 20 aug 2006, 17:39
af DJMag
Glemmer aldrig de time på Tec i Ballerup hvor vi skulle side og lave regne ark i exel, sætte pic. på et doc i word eller for dan sags skyld macro programering, det var nok dødens timer, men det da da enlige meget rat at kunne det nu smiler

Re: ..

: 21 aug 2006, 01:00
af thorolf15
Whizler skrev:Det burde da også kunne trække skatten fra så man får sin nettoløn ;D
Hvorfor, betaler du skat da? :lol:

: 21 aug 2006, 10:13
af Whizler
Ja så gammel er jeg desværre :P

: 21 aug 2006, 10:27
af QrazyLeg
thorolf skal du ikke snart til baguette-pause? Jeg bliver misundelig hver gang jeg hører om dine skatteforhold, biler og motorcykler...

: 23 apr 2008, 11:01
af Cubefyr
QrazyLeg skrev:http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xls

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT
Kan du lave det om til månedsløn i sted for timeløn ? så vil jeg blive glad

: 23 apr 2008, 11:03
af Cubefyr
eller kan vi lave det om til et budget hvor den regner over og underskud ud, så man kan se hvor mange penge man har til sidst hver måned?

: 23 apr 2008, 11:06
af FrZ
Cubefyr skrev:
QrazyLeg skrev:http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xls

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT
Kan du lave det om til månedsløn i sted for timeløn ? så vil jeg blive glad
Hvad vil du regne ud? Kan da ikke være så svært at finde ud af, hvad du skal have udbetalt i slutningen af måneden, hvis du kender din månedsløn :S

: 23 apr 2008, 11:07
af DjMail
Excel er verdens 2. nemmeste program.
Det eneste der overgår det, er calc.exe

Så gør dig selv en tjeneste og brug 10 min på selv at sætte det op.
Så kan du også altid ændre i det. jo

: 23 apr 2008, 11:09
af Cubefyr
FrZ skrev:
Cubefyr skrev:
QrazyLeg skrev:http://www.home.no/qrazyleg/maanedsloen ... meloen.xls

Hvis du skifter løn skal du ikke bare ændre feltet med Timelønnen. Du bliver nødt til at oprette endnu en variabel med den nye timeløn og så ændre det for de enkelte måneder SUM og PRODUKT
Kan du lave det om til månedsløn i sted for timeløn ? så vil jeg blive glad
Hvad vil du regne ud? Kan da ikke være så svært at finde ud af, hvad du skal have udbetalt i slutningen af måneden, hvis du kender din månedsløn :S
Det skal være et budget hvor der står de navne på de ting jeg skal betale, så den regner ud om der er råd til det og giver mig et resultat af hvad der er tilbage hver måned til mig selv..

Der skal jo stå nogle navne F.eks husleje osv... ca 7 navne som skal regne det ud med resultat, kan du hjælpe?

: 23 apr 2008, 11:09
af FrZ
DjMail skrev:Excel er verdens 2. nemmeste program.
Det eneste der overgår det, er calc.exe

Så gør dig selv en tjeneste og brug 10 min på selv at sætte det op.
Så kan du også altid ændre i det. jo
Kan godt bede dig om at lave ting i excel - som er rimeligt langhårede :P - ikke for sjov, at jeg nu har brugt 3 mdr. på mit sidste ark :S

Men nu er det også ved at være pænt lækkert! - og så skal jeg i gang med det næste :P

Udover det, så har du ret, de ting der generelt bliver spurgt om, er så latterligt nemme at lave selv, at man burde unde sig den tid at lære at gøre det selv.

Der er ikke noget værre end personer på en arbejdsplads som er totalt Excel hæmmede!