Hva skal du med en lunge, hvis du er død ??
Redaktør: Moderators
Hva skal du med en lunge, hvis du er død ??
Ikke fordi jeg er den store Greenpeace mand eller anden helgen.
Men så en artikel i en af de mange gratisaviser idag, og der stod man kunne tilmelde sig organdonar på nettet.
Jeg har lige gjort det, og det tog 30 sekunder at gøre..
Så er da sgu bare at lette røven, for hvad fanden skal vi med de organer, hvis vi alligvel bliver ramt af et tog eller lynet imorgen.
Det er let, og det vil hjælpe MANGE andre eller måske dig selv en dag.
Jeg tåler ikke nåle selv, og derfor får de mig sgu ikke til at donere blod, men herregud med det indre, hvis jeg alligevel har smækket øjnene i.
TAG STILLING, og skriv jer på..
I kan sagtens afbestille senere..
WWW.SUNDHED.DK
Men så en artikel i en af de mange gratisaviser idag, og der stod man kunne tilmelde sig organdonar på nettet.
Jeg har lige gjort det, og det tog 30 sekunder at gøre..
Så er da sgu bare at lette røven, for hvad fanden skal vi med de organer, hvis vi alligvel bliver ramt af et tog eller lynet imorgen.
Det er let, og det vil hjælpe MANGE andre eller måske dig selv en dag.
Jeg tåler ikke nåle selv, og derfor får de mig sgu ikke til at donere blod, men herregud med det indre, hvis jeg alligevel har smækket øjnene i.
TAG STILLING, og skriv jer på..
I kan sagtens afbestille senere..
WWW.SUNDHED.DK
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Faktisk derfor jeg ikke er det.Down1 skrev:Jeg er skam også organdonor. Jeg gad dog godt man kunne bestemme, hvilke typer der skulle kunne bruge ens ting. Men ak
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Der er ikke et punkt i den afstemning som passer for mig. Jeg vil ikke vælge at være organ donor, samme som at jeg ikke vil vælge hvorledes jeg skal begraves eller lign. det skal de tilbageværende have lov til at vælge når jeg engang om forhåbentlig mange år, går borte.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
det er mange år siden jeg valgte.. jeg har ikke noget og bruge mine organer til nå jeg er væk, så de kan bare ta hvad de kan bruge og brænde resten..
Men jeg vil ikke ofre en nyre/lunge/lever/arm/ben eller hvad der nu kunne være en der mangler, mens jeg lever! de må sku vente til jeg selv kradser af engang..
Men blod har jeg ikke lige fået meldt mig til, og ved heller ikke helt om jeg vil.. der er noget skummelt med at de hælder ens blod på en anden..
Men jeg vil ikke ofre en nyre/lunge/lever/arm/ben eller hvad der nu kunne være en der mangler, mens jeg lever! de må sku vente til jeg selv kradser af engang..
Men blod har jeg ikke lige fået meldt mig til, og ved heller ikke helt om jeg vil.. der er noget skummelt med at de hælder ens blod på en anden..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Jeg er registret men eftersom jeg har haft Leukæmi så kan de sku ikke bruge noget fra mig!
Til gengæld er jeg med i flere Forsknings projekter med anti gener og alt muligt andet shit på riget så folk ikke skal igennem det samme som jeg måtte igennem for at overleve!
Til gengæld er jeg med i flere Forsknings projekter med anti gener og alt muligt andet shit på riget så folk ikke skal igennem det samme som jeg måtte igennem for at overleve!
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Mange har den samme mening som dig. Derfor kan du tilvælge, at dine pårørende skal acceptere at du har valgt organdonation efter din død. Hvis de ikke vil have det, eksempelvis.Lokefar skrev:Der er ikke et punkt i den afstemning som passer for mig. Jeg vil ikke vælge at være organ donor, samme som at jeg ikke vil vælge hvorledes jeg skal begraves eller lign. det skal de tilbageværende have lov til at vælge når jeg engang om forhåbentlig mange år, går borte.
Nej det gør du ikke. Hele det system med hvem der kommer først i "køen" er baseret på læger og hospitalspersonales vurdering af hvem der behøver mest.CyberZink skrev:jeg er ikke af sammegrund som qrazyleg.. kommer man entaget foran i "køen" hvis man nu selv pluslig skal ha et organ og man er tilmældt ?
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Jeg har så en helt anden holdning... Den beslutning skal jeg nok selv tage, for der er ikke noget slemmere end at de efterladte ikke kan blive enige om hvad der skal ske, så står de pludselig med en krise mere i deres sorg hvis de bliver overtrumfet af andre familiemedlemmer.Lokefar skrev:Der er ikke et punkt i den afstemning som passer for mig. Jeg vil ikke vælge at være organ donor, samme som at jeg ikke vil vælge hvorledes jeg skal begraves eller lign. det skal de tilbageværende have lov til at vælge når jeg engang om forhåbentlig mange år, går borte.
Har aldrig fået mig tilmeldt donorregistret, udelukkende på grund af dovenskab, men nu vil jeg da se at få det gjort, det kan jo ordnes lige her ved skrivebordet.
Med hensyn til de "typer" som skal modtage mine organer... Har alle ikke lige meget ret til livet????
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Jeg kan godt nok ikke se, hvorfor det skal være op til ens efterladte at bestemme. Hvis ikke man har skrevet sig op burde man sige til ens familie om man vil eller ej.UnitedPublic skrev:Jeg har så en helt anden holdning... Den beslutning skal jeg nok selv tage, for der er ikke noget slemmere end at de efterladte ikke kan blive enige om hvad der skal ske, så står de pludselig med en krise mere i deres sorg hvis de bliver overtrumfet af andre familiemedlemmer.Lokefar skrev:Der er ikke et punkt i den afstemning som passer for mig. Jeg vil ikke vælge at være organ donor, samme som at jeg ikke vil vælge hvorledes jeg skal begraves eller lign. det skal de tilbageværende have lov til at vælge når jeg engang om forhåbentlig mange år, går borte.
Har aldrig fået mig tilmeldt donorregistret, udelukkende på grund af dovenskab, men nu vil jeg da se at få det gjort, det kan jo ordnes lige her ved skrivebordet.
Med hensyn til de "typer" som skal modtage mine organer... Har alle ikke lige meget ret til livet????
Og til det der med typer. Jeg mener ikke en der ryger 20 blå kings om dagen eller drikker 5 flasker snaps om ugen har ret til at få mine organer. Næ du, hvis det er en, der er blevet naturligt syg ville det ikke være et problem.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
UnitedPublic skrev:Med hensyn til de "typer" som skal modtage mine organer... Har alle ikke lige meget ret til livet????
jeg ved ik blir populær med den her indlæg så derfor svare jeg bare
nej.....
du var hurtigere end mig der down men jeg er meget enig. kan godt være jeg ryger en pakke smøger eller 4 for meget om ugen og der ryger en flaske spurt mere end der brude.. så er det mit problem.. mine organer og det blir de ved med at være
M