Buddhismen vinder indpas i Danmark
Redaktør: Moderators
Buddhismen vinder indpas i Danmark
TV 2 Nyhederne bragte til aften kl. 22, et indslag under overskriften Buddhismen vinder indpas i Danmark. Af ren og skær nysgerrighed, skulle der være nogen herinde som er buddhister? Eller hvad er jeres syn på buddhismen? Positivt eller negativt. Jeg spørger af ren og skær uvidenhed.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
-
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
For min skyld må folk tro hva de vil.. Jeg er selv født kristen, men er nok mest af alt ateist, eller højtids kristen hvis det endelig skal være..
Men umiddelbart lyder buddhisme som en fornuftig religion..
http://da.wikipedia.org/wiki/Buddhisme
Jeg er også ret lige glad med hvad folk tror på, så længe folk ikke render rundt og slår hinanden ihjel på grund af deres tro.
Men generelt set er mit syn på budisme meget mere positivt end feks islamisme, men det har jo nok meget at gøre med hvad jeg ser i nyhederne hver aften.
Men generelt set er mit syn på budisme meget mere positivt end feks islamisme, men det har jo nok meget at gøre med hvad jeg ser i nyhederne hver aften.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Efter en del besøg i Asien har jeg kun positive ting at sige om Buddhismem. De lever stærkt efter deres tro, på den gåde måde. Et folk som går mere op i andres velværd end deres eget. Deres opfattelse af genfødsel kan jeg måske ikke lige følge. Men mange af deres ritualer (dem jeg oplevede) var utrolig spændende og tiltalende!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
What he said.FrZ skrev:En af de trosretninger der har kostet færrest liv - derfor en af de trosretninger jeg holder mest af.
Dog er jeg brændende ateist
Udover at vores kat har en tro der heller ikke har kostet mange liv. Den tror på nullermænd. Logisk forklaring på anden verdenskrig. Blodprop!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Uden at vide meget om den, vil jeg os mene det er en meget fredelig tro. Som jeg egentlig har et rimelig positivt syn på.
Og som de fleste andre går jeg os ind for at folk skal tro på det de vil.
Og som de fleste andre går jeg os ind for at folk skal tro på det de vil.
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
-
- CAs svar på Grev Ingolf
Buddishme er en fin religion der i bund og grund tager udgangspunkt i at være gode mod hinanden. Livet er en illusion. Udover det tror Buddhister jo på reinkarnation hvilket betyder at de ikke begår mord, bedriver hor osv. fordi at man er i familie med alle væsener (også dyr). De går meget op i meditation, og er yderst fredlige...
Hvis I skulle få chancen så tag til et land hvor buddhisme er den dominerende religion - folk er meget mere hjælpsomme, venlige og smilende der - på trods af de tit ret så kummerlige forhold...
Hvis I skulle få chancen så tag til et land hvor buddhisme er den dominerende religion - folk er meget mere hjælpsomme, venlige og smilende der - på trods af de tit ret så kummerlige forhold...
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hmm er nok ikke 100 % kristen dog ville jeg heller ikke betegne mig som ateist...
Synes religion er et spændende emne rent historie mæssigt.
Går ud fra at dwr, FrZ og nco som er ateister stadig betaler kirkeskat? Hvorfor?
Såfremt ingen af jer gør (hvilket jeg tvivler på) æder jeg det i mig igen
Synes religion er et spændende emne rent historie mæssigt.
Går ud fra at dwr, FrZ og nco som er ateister stadig betaler kirkeskat? Hvorfor?
Såfremt ingen af jer gør (hvilket jeg tvivler på) æder jeg det i mig igen
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Alle religioner er sådan set gode. Det er fortolkerne, der ofte blander egeninteresser med skrifterne, og får noget rigtig skidt ud af det. Buddhisme er helt sikkert den mindst skadelige af de mest udbredte religioner
Jeg tror lidt på det gode i dem alle, men kan nok ikke helt løbe fra de (små)religiøse traditioner vi har i Danmark
Jeg tror lidt på det gode i dem alle, men kan nok ikke helt løbe fra de (små)religiøse traditioner vi har i Danmark
Jeg meldte mig ud af folkekirken i 2002. Sikke et helvede. Først på kommune. Så derefter til degnen (tror jeg nok det var) i det sogn hvor jeg var født. Og så til sidst tilbage til kommune, og så gik det først igennem efter et år. Pisse besværeligt. Men mener at 2002 var første år jeg ikke betalte de dengang godt 2000 kr. årligt i kirkeskat.Cokeline skrev:Går ud fra at dwr, FrZ og nco som er ateister stadig betaler kirkeskat? Hvorfor?
Jeg har også selv været meget lukket for religioner, og tænkt meget ondt over alt hvad der blot lugter af religioner. Jeg er ikke ved at blive buddhist på nogen måde, men jeg må indrømme jeg har prøvet at sætte mig ind i religionen, eller filosofien om I vil.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Er man ateist, hvis man har valgt at tror på sig selv ?
Har aldrig betalt kirkeskat ikke blevet døbt og konfirmeret. Mine forældre har synes det skulle være op til mig selv.
Budister er det ikke dem med alle de hellig dyr ? Jeg kunne ikke leve i en tror hvor jeg ikke kunne spise gode oksebøffer... hehe
Har aldrig betalt kirkeskat ikke blevet døbt og konfirmeret. Mine forældre har synes det skulle være op til mig selv.
Budister er det ikke dem med alle de hellig dyr ? Jeg kunne ikke leve i en tror hvor jeg ikke kunne spise gode oksebøffer... hehe
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Okay, det er også iorden så er jeg spændt på at høre fra dwr og FrZ
Man kan jo næsten tolke alt som man har lyst... Som aroxdk siger...
Selvfølgelig er der også nogen barske histortier i kristendom, islam osv. Men livet har jo aldrig været en lyserød historie og vil aldrg være det.
Jeg kan iøvrigt kraftigt anbefale en dokumentar serie fra BBC som hedder The Story of God. 3 afsnit som beskæftiger sig oprindelsen af kristendom, islam, buddhisme. Meget spændende dokumentar!
Det bliver præsenteret af Robert Winston som også har lavet Walking with Cavemen (Hyggelig mand)
Han kommer ind på mange foreskellige ting som bla. historien bag religion, religion i vores tid, hvordan vi definerer gud.
Det er ikke fordi man bliver påduttet noget i den serie men han er præsenterer det fra forskellige perspektiver.
Noget som jeg blev chokeret over var da han fik synspunktet at vide fra de folk der tror på "Creationism" (Dem der i bogstavligste forstand tror på skabelsesteorien og forkaster Darwin's evolutions teori) Der er en herre i USA som bla. har lavet et Museum omkring det og han er fx. overbevist om at der ikke hold i Darwin's teori, C-14 ananlyser osv. og tror på at jorden blev skabt for 6000 år og at vi mennesker levede side om side med dinosaurer.
Man kan jo næsten tolke alt som man har lyst... Som aroxdk siger...
Selvfølgelig er der også nogen barske histortier i kristendom, islam osv. Men livet har jo aldrig været en lyserød historie og vil aldrg være det.
Jeg kan iøvrigt kraftigt anbefale en dokumentar serie fra BBC som hedder The Story of God. 3 afsnit som beskæftiger sig oprindelsen af kristendom, islam, buddhisme. Meget spændende dokumentar!
Det bliver præsenteret af Robert Winston som også har lavet Walking with Cavemen (Hyggelig mand)
Han kommer ind på mange foreskellige ting som bla. historien bag religion, religion i vores tid, hvordan vi definerer gud.
Det er ikke fordi man bliver påduttet noget i den serie men han er præsenterer det fra forskellige perspektiver.
Noget som jeg blev chokeret over var da han fik synspunktet at vide fra de folk der tror på "Creationism" (Dem der i bogstavligste forstand tror på skabelsesteorien og forkaster Darwin's evolutions teori) Der er en herre i USA som bla. har lavet et Museum omkring det og han er fx. overbevist om at der ikke hold i Darwin's teori, C-14 ananlyser osv. og tror på at jorden blev skabt for 6000 år og at vi mennesker levede side om side med dinosaurer.
Serien kan downloades... Info? Så send mig en pm.Professor Robert Winston presents a definitive three-part documentary series on the history of mankind's quest to understand the nature of God.
The Story of God is an epic journey across continents, cultures and eras exploring religious beliefs from their earliest incarnations, through the development of today's major world faiths and the status of religious faith in a scientific age.
The series examines the roots of religious beliefs in prehistoric societies and the different ways in which humanity's sense of the divine developed.
It looks at the divergence between religions that worship a range of deities and those that represent strict monotheism.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Hvad CrazyB skrevCrazyBrain skrev:For min skyld må folk tro hva de vil.. Jeg er selv født kristen, men er nok mest af alt ateist, eller højtids kristen hvis det endelig skal være..
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...