Arresten i Rhodos... Nu med statement!
Redaktør: 3dotz
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Arresten i Rhodos... Nu med statement!
Hey,
Nu er jeg igen kommet hjem fra Rhodos og var atter i arresten så nu vil jeg altså skrive et review af den.
Første håndsindtrykket er meget hyggeligt og der sidder en masse mænd under et træ og spiller backgammon.
Når man så træder ind i de rummelige lokaler bliver man bedt om at aflevere mobil, bælte og snørrebånd og man bliver mødt af kolde jern tremmer. Bag dem står der nogen nysgerrige og usoignerede mænd som for det meste kommer fra albanien eller et andet ikke EU land.
Bag tremmerne kan alle gå frit ind til hinanden og der ligger en del og sover på nogen cement forhøjninger som skal forestille senge med nogen gamle madrasser. Samtidig med er der varmt og en ubehaglig bidende lugt som ens tøj hurtigt også lugter af.
Toilet faciliteterne er heller ikke luksuriøse. Med andre ord, der et stå-toilet og hvis du ikke har noget toiletpapir er man på spanden. Vagterne er heller ikke særlige villige til at låne dig en telefon fordi nogen af de andre vagter kunne jo snyde i backgammon eller drikke deres kaffe.
De positive ting der er at sige er at der jævnligt kommer en gut og køber ting til en hvis man lige står og mangler noget ellers er albanerne heller ikke blege for at låne dig en cigaret.
Alt i alt får Arresten i Rhodos 1 stjerne fra mig. Grundet de flinke albanere og den typisk sydlandske "charme"
Nu er jeg igen kommet hjem fra Rhodos og var atter i arresten så nu vil jeg altså skrive et review af den.
Første håndsindtrykket er meget hyggeligt og der sidder en masse mænd under et træ og spiller backgammon.
Når man så træder ind i de rummelige lokaler bliver man bedt om at aflevere mobil, bælte og snørrebånd og man bliver mødt af kolde jern tremmer. Bag dem står der nogen nysgerrige og usoignerede mænd som for det meste kommer fra albanien eller et andet ikke EU land.
Bag tremmerne kan alle gå frit ind til hinanden og der ligger en del og sover på nogen cement forhøjninger som skal forestille senge med nogen gamle madrasser. Samtidig med er der varmt og en ubehaglig bidende lugt som ens tøj hurtigt også lugter af.
Toilet faciliteterne er heller ikke luksuriøse. Med andre ord, der et stå-toilet og hvis du ikke har noget toiletpapir er man på spanden. Vagterne er heller ikke særlige villige til at låne dig en telefon fordi nogen af de andre vagter kunne jo snyde i backgammon eller drikke deres kaffe.
De positive ting der er at sige er at der jævnligt kommer en gut og køber ting til en hvis man lige står og mangler noget ellers er albanerne heller ikke blege for at låne dig en cigaret.
Alt i alt får Arresten i Rhodos 1 stjerne fra mig. Grundet de flinke albanere og den typisk sydlandske "charme"
Senest rettet af Cokeline 12 jul 2007, 02:38, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
hvad havde du lavet siden du endte der?
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hehe nej sidste gang manglede jeg et papir som gør det lovligt denne gang var det nok mere selvforskyldt ^^
Jeg fik hilst på en masse folk derinde og inden xxxx og mig nåede at sige 2 Gin&Lemon stod der allerede en halv flaske Sambucca på bar disken til fri afbenyttelse, hvilket vi ikke takkede nej til. Det sjove ved denne historie er at jeg inden da havde fortalt Morten en Historie om ”Sambucca "Cokeline"”, det kaldte min tidligere chef mig altid når jeg havde fået for meget drikke. Den aften endte med at Cokeline for alvor blev sat på bænken og Sambucca-Cokeline kom ind i kampen.
Det resulterede i at min kæde hoppede fuldstændig af og blev fundet sovende af den græske ordensmagt bedre kendt som ”Astinomia”. Så smart som jeg var med en promille på noget tilsvarende San Francisco jordskælvet i 1989 valgte jeg at modsætte mig en tur i detentionen, da jeg godt kunne huske dette frygtelige sted! I forbindelse med modsætningen fik jeg så, så heldig som jeg var håndjern på og måtte sidde om bag i en politibil. På daværende tidspunkt havde jeg allerede fået tabt eller stjålet (i hvert fald var den væk) min mobiltelefon.
Da jeg så efterhånden kom til mig selv i arresten og lånte smøger af albanere som havde tilbragt de sidste 14 dage i arresten på Rhodos forlangte jeg naturligvis at komme i kontakt med min ambassade hvorpå fangevogterne svarede ”Yes, yes 10 minutes” Det endte så med at jeg blev sluppet løs, hvorpå jeg så nåede til porten blev stoppet og skulle tilbage i arresten uden forklaring?! Derefter forlangte jeg igen at låne en telefon hvilket de så valgte at ignorere de næste 5 timer! (Og ja man har ret til at kontakte nogen omgående iflg. EU-lov) Derefter kom den flinke politimand som havde anholdt mig tidligere og bad mig om at underskrive et stykke papir som stod skrevet på græsk! Han sagde jeg kunne vælge at underskrive eller lade være men fik ikke nogen forklaring på om hvad der stod.
For at visse jer hvordan sådan et brev så ud kan i prøve at se det her:
Τις τελευταίες δεκαετίες, το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας εκσυγχρονίστηκε
Velkommen til det græske alfabet var min første tanke og jeg valgte at underskrive.
Senere kom han igen og kom med den ”glædelig” nyhed om at jeg nu også skulle en tur i byretten på Rhodos. Der begyndte jeg så for alvor at blive en anelse nervøs og begyndte så allerede for mig selv at regne ud hvor længe man kunne få for det i Grækenland.
Vi kørte så til byretten i Rhodos og jeg kom ind i en stor sal med et overdimensioneret billede af Jesus Christus på korset. Pludselig fik jeg stukket en mobil i hånden af en af de to politimænd med et eller andet græsk nummer hvorpå han sagde at det var til konsulatet på Rhodos dog var der ikke nogen der besvarede opkaldet. Inden jeg nåede at forklare dem at jeg ville tale med Udenrigsministeriet startede retssagen allerede. Så spurgte politimanden seriøst om jeg havde fået fat i en advokat?? ”Jamen det havde jeg da med den telefonbog over Rhodos og min mobil jeg lige har ved hånden” Tænkte jeg og sagde ”Nej, det havde jeg ikke!”! Jeg var dog ikke den eneste der skulle en tur foran dommeren. Lige før mig var der en albaner der skulle til og efter mig to polakker. Så jeg befandt mig i rigtig godt selskab
Da det blev min tur skulle jeg op i talerstolen og der sad en dommer og 3 andre folk. Jeg ved dog stadig ikke hvilken funktion de havde. Jeg blev så spurgt om jeg ville vente 3 dage med retssagen og få en advokat hvorpå jeg spurgte om jeg så skulle tilbage i arresten eller hvad der skulle ske. De valgte dog ikke at svare på mit spørgsmål så jeg tog en dyb indånding og sagde at så kunne vi bare køre sagen nu.
Hele sagen forgik på græsk og en 21årig politimand (??) prøvede så godt han kunne at oversætte hvad der blev sagt med hans 7 klasses engelsk niveau. Så jeg var vældig positiv! Til sidst blev det min tur til at fremlægge min sag på engelsk som jeg ikke kan huske, hvorpå min 21årige ven oversatte det til græsk som jeg ikke forstod et eneste ord af og han var jo sikkert også fuldstændig upartisk i denne. Det endte så med at de folk og dommeren snakkede sammen og jeg fik min dom på græsk. Hvad jeg dog fik fat i var at de prøvede at sigte mig for vold mod embedsmand i funktion. Det var meget uheldigt for mig og egentlig ikke fair, fordi i det jeg modsatte mig havde jeg ramt ham den ene politimand på hånden. Hvilket også forklarer et røntgenfotografi af et håndled om bag i den politi bil jeg kørte med! Det blev jeg dog ikke dømt for hvad jeg kunne forstå. Så var det polakkernes tur og jeg fik lov til at ryge en cigaret på trappen udenfor retsbygningen hvor en masse turister gik forbi og kiggede.
Politimanden som var der ude gik lige kort ind i 2 min og tanken strejfede mig om hvordan jeg hurtigst kom ud af landet hvis jeg løb nu. Dog valgte jeg at blive siddende. Da politimanden kom igen spurgte jeg ham om hvad jeg blev dømt til og jeg troede allerede at jeg skulle tilbringe resten af ferien i arresten eller det der er værre.
Han sagde så at jeg bare skulle betale 85 euro til rets udgifter. Der var jeg nok verdens gladeste mand! Jeg ledte så febrilsk i mine lommer efter 85 euro men kunne kun finde frem til 45 euro hvorpå jeg så ringede til Morten men ham kunne jeg ikke få fat i!!! Jeg sværgede på tro og love og alt andet at jeg nok skulle komme derned og betale de 40 euro samme dag. Derpå skulle jeg op på et kontor og betale de penge. Der havde politimanden så ordnet et eller andet underligt som jeg stadig ikke forstår om at jeg skulle betale et symbolsk beløb på én euro!? Og så var der ikke mere? Efter det kørte de mig tilbage til politistationen og ham den ene politimand sagde ”Ohh Cokeline, You’re such a nice boy when you are sober” og jeg måtte grine lidt selvom jeg ikke var helt i humør til det endnu. Jeg hentede så mit bælte i arresten og var en fri mand!? Hele denne proces fra arresten til jeg var fri varede ca. 9 timer.
Derpå skyndte jeg mig tilbage til hotellet og ledte efter Morten. Jeg fandt ham hurtigt og han så ud til at hygge sig med en kop kaffe og Ekstrabladet fra dagen før. Han spurgte så bare om hvor pokker jeg havde været og jeg kunne så give ham noget af en historie.
Lige nu har jeg bare så mange spørgsmål vedr. denne sag.
Hvorfor har jeg intet på skrift?
Hvad er jeg egentlig dømt for nu?
Hvorfor kun betale 1€ i stedet for de 85€
Hvorfor fik jeg ikke lov til at snakke med udenrigsministeriet?
Hvordan kunne de vide at jeg var den jeg var? De havde intet ID fra mig af?
Bortset fra det havde vi en rigtig sjov og oplevelsesrig ferie
Senest rettet af Cokeline 30 jul 2007, 02:42, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
-
haha mail - Men skal man, så skal man sguDjMail skrev:Jeg vil med dig på ferie Cokeline.
Jeg har kun en gang været tæt på at få problemer med politiet på ferie, og det var egentlig også vores egen skyld.
Et godt råd er ikke at pisse på en politibil i Lloret, slet ikke når den holder uden for politigården hehe.