Jeg vil give ham ret i meget af det, især idéerne angående inlay og teamet. Hvad er jeres reaktioner på det? Og på indlægget generelt?3dotz skrev:Med tilbagekomsten af de tidligere CA Tunes of the Month må det være på sin plads at komme med en lille anmeldelse. Lad mig her starte med at slå fast, at en anmeldelse er subjektiv, vi har alle forskellige præferencer og deraf forskellige meninger til, hvad der er godt og hvad der er not.
Så kan I enten slagte mig for mine bevingede ord eller være enige med mig. Lad mig starte med at skrive, at jeg byder CA Tunes of the Month (CATM) velkommen tilbage. Når man er begyndt at fokusere på andet end det nyeste mp3 musik, så er det rart med en opsamling, der tager udgangspunkt i det musik jeg umiddelbart godt kan lide at høre.
Men hvad laver et nummer som Alex Gaudino feat. Crystal Waters - Destination Calabria på en opsamling for juli 2007, når nummeret er over et år gammelt. Selvfølgelig kan man diskutere konceptet bag CATM, og upfront og 0-day er ikke det, der fokuseres mest på. Det bærer tracklisten tydeligt præg af.
Jeg er skuffet, men CATM er jo i sin begyndende opstartsfase, så der går nok nogle måneder før konceptet kører ordentligt, men sådan som jeg opfatter CATM July 2007, så virker den forhastet og ikke særlig gennemtænkt.
Jeg savner en større definition af formålet med CATM udover at sprede noget musik udvalgt af brættets egne medlemmer. Ud fra den oprindelige tråd i Generelt om musik synes jeg ikke jeg bliver meget klogere på, hvordan CATM skal opfattes.
Derfor er min karakter for denne måneds udgivelse ikke særlig høj. Der mangler simpelthen for meget. At covers ikke er med er uacceptabelt i mine øjne (uanset grunden er givet i GoM).
Jeg giver den
Mine egne råd til Cokeline og teamet
- Definer først hvordan CATM skal håndteres - Nyere musik inden fra den seneste måned eller en blanding af både nyt og gammel. Eller f.eks. 14 forudbestemte numre (de nyere numre) og så 2-4 numre til udvægernes favoritter, mix eller egenproduktioner.
- Sørg for covers er lavet. Fint Rea er en dygtig grafiker, men hvis han ikke kan lave covers til tiden, så skal han ud. Et sådant projekt skal ikke lide under manglende covers. Derfor støtter jeg ideen om førdige templates, hvor det kun er tracklisten, der skal skrives/laves. Som en opgradering af CA navnet kan jeg faktisk rigtig godt lide Djaytees skrifttype.
- Lav et inlay, hvor hvert udvalgt teammedlem i meget korte sætninger forklarer hvorfor han/hun har valgt dette nummer. Lidt som man kender det fra inlay på Mr. Music cderne. For eksempel David Guetta - Lækkert housenummer. Scooter - Stripped (orchestral version) - Nummeret som det tog 2 år at få udgivet eller noget andet vås. Bare en lille forklaring på hvorfor man har valgt dette nummer.
- Hvem er egentlig teamet bag CATM. Lav et ordentlig opslag i GoM, så man kan følge med i, hvem der forsøger at markedsføre CA udenfor brættet.
Jeg vil ikke skrive mere. Jeg hilser initiativet velkommen og glæder mig til at se den udvikling, der umiddelbart burde komme de næste par måneder. Men husk det er sommerferietid, så jeg håber I (teamet bag CATM) allerede er i gang med at udvælge numre til august 2007.
...
DjMail har kommenteret omkring valget af at det er radio edits, hvilket han synes er dårligt. Jeg vil give ham ret i, at jeg synes sagtens vi kan have et helt nummer med, hvad var begrundelsen egentlig for at det skulle være radio edit og/eller skåret væk op til første cut?