Jeg vil ikke skrive det helt store om denne film, da jeg virkelig mener der skal ses og opleves.
Den meget omdiskuterede filmmager Michael Moore har igen sendt en kritiserende dokumentar på gaden.
Denne gang sætter han fokus på USA’s yderst kritisable sundhedssystem og fortæller skrækhistorier om folk der er fanget i det.
Han vælger at fremhæve personer der er fanget i det amerikanske sundhedssystem og fortæller om lobbyisme blandt alle de politikere der har noget at gøre med det – Fx får Bush over 900.000$ for at være flink overfor medicin firmaerne.
Filmen sætter virkelig tingene i perspektiv og efter at have set filmen er det nok de færreste der ønsker at blive syg i USA.
Når rulleteksterne kører sidder man forundret tilbage og kan tænke tilbage på den elendige behandling de fleste amerikanere kan blive udsat for når de bliver syge.
Som Michael Moore så flot siger: ”If you want to get healthy in America, don’t get sick”
Sicko!
Redaktør: 3dotz
Sicko!
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Jeg synes nu også denne film er rigtig god, men Michael Moore går lige den tand for langt til at jeg kan tage ham helt seriøs. Synes seriøst at filmen mangler minusserne i de andre lande.
Det bliver jo fremstillet som om at alt næsten er gratis, og alt er lyserødt i andre lande. Synes heller ikke jeg husker at han nævner de lange ventetider her i landene.
Misforstå mig ikke. Jeg synes at HHS er det værste lort der findes, men de er så dypt forplantet i den amerikanske regering at det bliver noget nært umuligt at få ændret på. Og mon ikke også Bill O'Reilly skal finde masser af måder at sværte filmen til. Det sidste jeg hørt var at universal healthcare var med at skabe terrorister
Det bliver jo fremstillet som om at alt næsten er gratis, og alt er lyserødt i andre lande. Synes heller ikke jeg husker at han nævner de lange ventetider her i landene.
Misforstå mig ikke. Jeg synes at HHS er det værste lort der findes, men de er så dypt forplantet i den amerikanske regering at det bliver noget nært umuligt at få ændret på. Og mon ikke også Bill O'Reilly skal finde masser af måder at sværte filmen til. Det sidste jeg hørt var at universal healthcare var med at skabe terrorister