Delta Farce (De kom, de så, de løb light)

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Delta Farce (De kom, de så, de løb light)

Indlæg af 3dotz »

Så fik jeg set Delta Farce. En film jeg har haft ventet på i lang tid kom ud skulle komme som retail dvdrip.

Endelig kom den. Oprindeligt havde jeg den på min ønskeliste hos Axel Music/Club Raccoon, men det har jeg ikke mere. Den kan sagtens vente til den er nede i en halvtredser.

Grundlæggeren om filmen handler det om tre reservesoldater, som render rundt og hygger sig. Da der mangler soldater i Irak bliver de udkommanderet til Irak, og mens de flyver i retning mod Irak, så vælger de at overnatte i en hummer.

Selvfølgelig er der en grum sergent, som er efter dem. Da transportflyet er overlæsset dumper man den Hummer, som vores tre hovedpersoner har valgt at lægge sig til at sove i.

Naturligvis lander de i Mexicos ørken. Nu er vores tre helte ikke genier, så de tror selvfølgelig de som de eneste har overlevet invasionen af Irak. Fuld kampklædt kører de afsted mod hvad de tror er Bagdad. Undervejs tager de to mexicanere til fange, og da de kommer til byen ser de de grumme banditter i gang med at terrorisere byen.

Udstyret med Hummeren og skarpladte maskingeværer får de banditterne til at flygte. Selv om de ligner mexicanere og taler mexicansk, så er det først næste dag vores helte finder ud af, at de er i Mexico.

Og så er der jo problemer for USA har via de tre foretaget en væbnet invasion af Mexico. Skurkene vender også tilbage, og så skal der bruges snilde for at besejre de slemme.

Plottet er nærmest en opdateret udgave af den gamle 80'er klassiker De kom, de så, de løb med Steve Martin, Martin Short og Chevy Chase.

Filmen er ikke dårlig, men den levede ikke op til de forventninger jeg havde. Det er en ganske sød film, men man griner ikke så meget som forventet, og som i nyere amerikanske film er der jo en morale.

Galaxy Quest med Tim Allen og Sigurney Weaver fornyer plottet noget bedre end Delta Farce. Det er dog ikke falden på halen komedie som Scary Movie m.m., selv om navnet leder lidt i den retning.

Jeg giver den :3af5 for at være en film, som ikke er dårlig, men som man heller ikke sætter på dvdafspilleren for at imponere vennerne.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar