James Bond - Quantum of Solace

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
LunaPark
Kontakt:

James Bond - Quantum of Solace

Indlæg af LunaPark »

Var lige til fin forpremiere med champagne og hele pivtøjet...

Men nu til filmen....
Det er en fed action film, og især i biografen !
Uden det helt vilde og overdrevne unaturlige, som desværre var smidt ind i DieHard4, men blot de alm. utrolige James Bond evner :-)

Men når Bonds helt "naturlige" evner er rost sammen med en masse action i biografen, som gir jeg den også drøje hug.
Hvis man har ideen til en fed actionfilm, med en masse komplicerede skurke, så skal man lave en actionfilm med komplicerede skurke.
Man skal altså ikke lave en James Bond.

Det er okay med den forrige, hvor man ligesom ville tilbage til rødderne, og man frafører lidt gadets, meeen de skal dog stadig huske hvor figuren James Bond stammer fra.
Den nye film her bygger videre på den mystiske Mr. White alias Jesper Christensen, så et godt råd ville være at se den forrige lige inden man går i biffen.

Jeg ved godt at man kan begrunde det med nytænkning osv....
Men jeg holder nu på at en Bond med lidt Gadets, Q og Moneypenny ikke skader :-)

Derfor høster den kun 3 ud af 5 fra mig.
En fed actionfilm, men ikke en James Bond.

Billede
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
nco
Site Admin
Kontakt:

Re: James Bond - Quantum of Solace

Indlæg af nco »

LunaPark skrev:Var lige til fin forpremiere med champagne og hele pivtøjet...
Det var jeg også. Går udfra det var i Imperial kl. 0.07 onsdag ikke? Men hvor var det dog pinligt de lukkede folk så sent ind. Der var jo en asen og massen fra folk for at få tanket cola og popcorn - plus hamstrede så mange champagne som muligt.

Det blev dog ikke meget bedre de to fra BioZonen stod og improviserede på scenen. "Kom nu i gang" tænkte jeg. Vi var i forvejen forsinket. Man burde have trukket lod på billetten i stedet for det andet knald her.

Jeg blev ærlig talt lidt skuffet over den her forpremiere, og tror faktisk jeg vil foretrække at se filmen med andre dødelige næste gang.
LunaPark skrev:Jeg ved godt at man kan begrunde det med nytænkning osv....
Men jeg holder nu på at en Bond med lidt Gadets, Q og Moneypenny ikke skader :-)
Helt enig. Dette er blot en fed actionfilm. Det har ikke meget med Bond at gøre. Desværre. Var det her blot en actionfilm, så ville den være blandt nogen af de fedeste, men da det er en Bond-film, så trækker det desværre lidt ned, for det er den desværre ikke.

EB's anmeldelse er for engangs skyld meget rammende:
http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelse ... 079775.ece
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Personligt er jeg glad forat den platte humor og de latterlige gadgets er kommet væk fra Bond. Det sidste var rå og hårdkogt, og i aften venter der mig samme oplevelse, og en fortsættelse af historien. Så jeg jubler absolut inden og vil sikkert også gøre det efter filmen.

Jeg må også sige jeg synes din anmeldelse er utrolig fair, og jeg er sikker på du mener det er alletiders film, bare ikke med det du forventer en 007-film skal indeholde. Og lur mig om den ikke havde fået en CA mere hvis det ikke havde været om den engelske superagent.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hmmm...
Jeg blev meget skuffet over filmen, fordi jeg havde forventet at se en "James Bond" film.
Men uden de mange gadgets osv. er det ikke James Bond. Så er det "bare" endnu en action film.
Som "james bond" film vil jeg give den :0af5

Hvis man ikke havde "solgt" den under navnet "James Bond" - så havde den fået :2af5

Det er ikke en film jeg kunne finde på at købe på DVD, eller se igen. Den underholdt mig ikke.
Den skiller sig ikke ud fra mængden af film, men ligner mange andre action film.

Zivago.
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Personligt, vil jeg sige de har taget alt væk fra den oprindelige James Bond, så som Aston Martinen, cola med rom som egentligt i bund og grund skabte hans karakter - hvor nu det er coca cola zero og alt det fis der.
Syntes den var røv kedelig og havde forventet 100 gange mere, i form af mere James Bond karisma og det frække smil på læben.
:0af5 Desværre James.
Barry Lloyd
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Jeg savnede Q...
Hvor er hans laser ur osv. blevet af?

At give filmen 0 CA'er syntes jeg dog er HELT forkert.

Jeg vil give den 3 ud af 5 - Ikke en kedelig film, men der findes tidlgere James Bond film jeg hellere vil se :)

:3af5
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

For mit vedkommende er den nye reboot af Bond et klart plus. Synes den sidste var en RIGTIG fed oplevelse, og den levede op til, hvad jeg havde forventet

:5af5

At den ligner Bourne osv. gør altså ikke noget, den har slet ikke samme historie eller samme tema. Blot samme klipning og hastighed, hvilket er fint! Folk der forventet en forvirret Q og platte one-liners blandet med vodka martini, kan se de gamle - der er ingen grund til at blive ved med at reproducere dem!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar