Overvågning af toilleter på diskotek - lovligt?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Overvågning af toilleter på diskotek - lovligt?

Indlæg af amh »

Ja vi vi var lige et smut forbi den lokale bar/sportscafé, og der bemærkede en af de andre at der var sat kamera op inde på selve toilettet som stod og filmede lige ned i hoved på en, og så var det han kom ud og spurgte om dette egentlig var lovligt.... ? Er det det ??

Jeg har aldrig oplevet det før på diskoteker at de direkte filmer på toilettet når man er bag døren, kun ude i selve der ved spejlet og håndvasken men aldrig på selve toiletlet.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Googlet lige dette fra restautionsbrancen:

Kode: Vælg alt

Det er ikke lovligt at overvåge baderum, toiletter o.l. da dette strider imod straffelovens forbud mod blufærdighedskrænkelse og krænkelse af privatlivets fred
Gælder en Sportscafé under denne lov ?
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

godt spottet der amh.

Kan kun sige at pigen & trompeten i aalborg efter deres ombygning, stadig kun overvåger vasken og gangen til toiletteren..

Men har godt nok lagt mærke til at flere og flere steder sætter overvågningskameraere op..

Ved ikk md henholdt til lovgivningen, om man må det..
Men synes at det er lidt over det personlige henisgte at overvåge toiletbåsene..
Billede
BilledeBillede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror det kommer helt an på hvor de filmer henne derude. For filmer de blot der hvor folk vasker hænder, og ikke svinger kalorius eller viser fruentimmeret så kan jeg ikke se noget videre blufærdighedskrænkende i det.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

QrazyLeg

Netop det gør de andre steder, men her der filmer de direkte inde bag lukket dør til toilettet så i grunden kan de stå ude bag ved og se du "svinger kalorius" Det er der jeg syntes det også er over min personlige grænse.

Så spørgsmålet er om man må det ? Har som sagt aldrig set det før i nat, at det er selve toilettet.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Må de ikke se pjorten, amh? Hehe

Jeg synes hver gang du er i byen, så skal du brokke dig over noget diskotekerne gør - tror du ikke bare du skal stoppe med at gå i byen?
BØH
explodedk

Indlæg af explodedk »

jeg tror bestemt ikke det er lovligt...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nej jeg brokker mig aldrig, geofreak :)

De kigger bare alt det de vil, men nu er det mere det er da en form for krænkelse...
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Ja det var det jo også da det var billigere for piger at komme ind end for drenge og bla bla bla.
BØH
m!!

Indlæg af m!! »

Hvis jeg i fuld tilstand opdagede at et kamera filmede mig mens jeg pissede tror jeg desværre jeg ville gøre alt for at ramme kameraet med strålen.. uanset hvor højt oppe det sidder. Sørgeligt men nok også sandt
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Må se javertussen og ikke må? Det er ulovligt og tilmed strafbart - og bliver der reklameret med det? Hvis ikke, mere strafbart.
At overvågningskameraene kan se man svinger med kalorius alias pjorten, er personligt langt over min grænse og personligt havde jeg henvendt mig til bestyren med en direkte f2f eller et et vredt brev.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

stacok

Personligt er det også over min grænse at filme direkte på toilettet og tilmed direkte ned mod kummen. Nu var toilettet ikke så stort så man lagde i den grad mærke til kameraet. Tror næste gang jeg kommer forbi sætter jeg en gang malertape over, og lader det sidde...
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

På offentlige toiletter overvåges dels af hensyn til sikkerheden og trygheden for personale og besøgende samt for at forebygge hærværk m.v.
Der er ingen tvivl om, at det strider imod menneskerettigheden at krænke folk på den måde - men det kommer an på hensigten og hvordan kammeraerne bruges. Bruges zoomfunktionen til hensigt, at opnå en personlig og seksuelt betonet tilfredsstillelse ved iagttagelse af tv-overvågningsskærmen eller for at krænke "offeret", kan det drøftes, om ikke dette er ulovligt. Det er svært at løfte bevisbyrden på dette område, og derfor skal man tænke sig vitterligt om, hvor diskotekerne placerer deres kammeraer på toiletterne. Et krav for fuldbyrdelsen er, at "gerningsmanden" har set vedkommende helt eller delvist afklædt. Det er en svær drøftelse da bevisbyrden for krænkelse i denne situation er svær at løfte.

Sætter man kammeraet, i kådhed, på selve toilettet og det udelukkende filmer personers kønsdele, så er situationen ikke så svær.

Set ud fra straffelovens § 264 a ordlyd

Kode: Vælg alt

§ 264 a. Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.
er det en vurderingssag hvad der ligger i ordet uberettiget og hvad der menes med ikke frit tilgængeligt sted. Et toilet betegner jeg personligt som et frit tilgængeligt sted.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
stacok

Indlæg af stacok »

amh skrev:stacok

Personligt er det også over min grænse at filme direkte på toilettet og tilmed direkte ned mod kummen. Nu var toilettet ikke så stort så man lagde i den grad mærke til kameraet. Tror næste gang jeg kommer forbi sætter jeg en gang malertape over, og lader det sidde...

Kanon idé, men har du altid malertape med på diskoteker o.l.?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

stacok

Jeg har en hel værktøjskasse med under armen når jeg går i byen, så mon ikke der ligger en form for tape der i? :lol:
stacok

Indlæg af stacok »

amh skrev:stacok

Jeg har en hel værktøjskasse med under armen når jeg går i byen, så mon ikke der ligger en form for tape der i? :lol:
Den er kun godkendt hvis den er fyldt op med fryse elementer og tuborg :D
Besvar