Hjælp til boxertv.

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Kjeldsen

Hjælp til boxertv.

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Jeg kørte lige en lille søgning på mit tv. Da jeg forunderligt faldt over nogle kanaler fra den nye boxertv.

Så tænkte jeg på om det kunne lade sig at se tv gøre uden at købe den der box, ved godt den ikke koster meget. Men da jeg lige pt er uden arbejde kunne jeg godt tænke mig at spare nogle penge :)

Håber der er nogle der kan og vil hjælpe mig... ?

Kjeldsen
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hvilket fjernsyn har du? hvilket antenne forhold har du ??
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Jeg har et Zepto 37" kan desværre ikke lige huske hvilken model, men den er bleven købt sidste år :)

Jamen jeg har bare en normal antenne oppe på taget..

Kjeldsen
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hvis der er DVB-T Mpeg2 tuner i, kan du (så vidt jeg husker) se digital tv indtil 2012, før du skal have en boks på. Men hvis den derimod har DVB-T med Mpeg4 er den fremtidssikrede uden div. bokse.

En eller anden ekspert, ret mig hvis jeg er forkert på den. :)
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Hvis der er en CAM indgang, så er der måske en mulighed for at spare boksen.

Men som du kan på nedenstående link, så har de ikke testet Zepto´s tv modeller, endnu.
http://www.boxertv.dk/?page=1658
Priser også vidre kan se her
http://www.boxertv.dk/?page=1709
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Øhh hvordan ser sådan et CAM indgang ud?

Og hvis jeg har sådan et hvordan kan jeg så få det til at virke ?

Kjeldsen
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Det er ligesom på en bærbare en PCMCIA port hedder det - hvis der er det i siden skal du blot have et Viaccess modul du sætter i siden så tv'et kan læse kortet.

Sådan ser modulet ud:
http://www.recordere.dk/forum/uploads/f ... es-cam.jpg
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

Kjeldsen skrev:Jeg har et Zepto 37" kan desværre ikke lige huske hvilken model, men den er bleven købt sidste år :)

Kjeldsen

tænk du har købt det bras.. undskyld jeg siger det. nok noget af det dårligste tv man kan købe da... :s
Billede
Cracka83

Indlæg af Cracka83 »

Hedder det ikke et CI slot (common interface) eller er jeg helt ved siden af?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

jo my bad.

Det ser sådan ud her:

http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/So ... ctions.jpg

Det er den aflange som sidder oppe.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

DR1, DR2, DR Up-date og TV2 sendes i mpeg2 format - nu, og fremover.
Med undtagelse af DR Up-date, som efter 1. november, rykker over på mpeg4.
Her kommer også 2 nye public service kanaler fra DR - nemlig; DR´s nye børne kanal, samt en historie kanal.

Hvis du har en mpeg2 modtager, vil du fortsat have mulighed for at se DR1 & 2 og TV2 på din alm. antenne.
Vil du se de andre, så er du nødt til at anskaffe en mpeg4 modtager.

Modtagerne med kortmodul - eller CI - er nødvendige for at se betalingskanalerne, som også bliver mulige efter 1. november.

Boxertv tyvstarter imidlertid allerede næste søndag, den 1. februar, med en special pakke til de Danskere der allerede nu har muligheden for at modtage mpeg4 signalet.
Det ligger nemlig endnu ikke på alle sendemasterne landet over...

Programpakken består af - foruden TV2, DR1, DR2 og DR Up-date..
. TV4, TV5, TV6, TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV2 News, TV2 Fil, Animal Planet - og Discovery channel.

Pakken koster 184,-/md. inkl ALLE afgifter og admin. - men kun hvis du binder dig for et helt år.
Men så er mpeg4 boxen med viaccess kortlæser også inkluderet uden beregning.

Senere på året lancerer de så en række pakker, ligesom man får mulighed for selv at blande en pakke med TV kanaler.
Priserne kendes endnu ikke, men jeg tror de har fat i den lange ende ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Cracka83

Indlæg af Cracka83 »

Den ende er dog ikke lang nok til at indeholde TV3 og 3+. De var for nærrige
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

night_hawk skrev:
Kjeldsen skrev:Jeg har et Zepto 37" kan desværre ikke lige huske hvilken model, men den er bleven købt sidste år :)

Kjeldsen

tænk du har købt det bras.. undskyld jeg siger det. nok noget af det dårligste tv man kan købe da... :s
Hvis ikke du har noget relevant at sige omkring hans problem kan du jo bare surfe videre. Bare fordi du har mulighed for, at købe dit hi-fi med rabat betyder det ikke at alle vi andre har..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Cracka83 skrev:Den ende er dog ikke lang nok til at indeholde TV3 og 3+. De var for nærrige
Se, dét er der jo ingen der ved endnu.

Boxer har ingen steder offentligtgjort hvilke kanaler der bliver mulighed for at vælge til november.
De har faktisk en lang forår/sommer sæson, til at forhandle i.
Så jeg ville ikke blive overrasket, hvis de disker op med den 3. mest sete danske TV kanal i sortimentet.

Det er muligt at de har været nærige/mådeholdne, men det kan jo også være at Viasat er for grådige.

Lad os nu se, om ikke Viasat bliver klemt lidt i konkurrencen om kunderne,
når det nye net rigtig kommer igang.
Måske de til den tid kommer i tanker om, at det er bedre med 3 gange så mange kunder til ½ pris, end en nedgang i kunder på måske 20%...

Alt andet lige, så er det en HEL DEL nemmere at modtage HD-TV, når det eneste det kræver er, en dims under fjernsynet, og måske en antenne der skal være vertikal istedet for horisontal.
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Plys - det nye kuld skrev:
Cracka83 skrev:Den ende er dog ikke lang nok til at indeholde TV3 og 3+. De var for nærrige
Se, dét er der jo ingen der ved endnu.

Boxer har ingen steder offentligtgjort hvilke kanaler der bliver mulighed for at vælge til november.
Nu kan man jo ikke spå om frentidsplanerne for Boxer, men jeg så en eller anden fra Viasat i et tv program og han sagde Boxer ikke ville få TV3, jeg er rimelig sikker på Viasat tager overpris, men som Plys siger kan det være der kommer andre boller på suppen, for ham Viasat manden havde nemlig også udtalt at Boxer ikke ville påvirke Viasats priser, men den måtte han æde igen :D
<---------------------------->
§1 I'm always right
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

"måske en antenne" Plys det kræver vel en antenne, ellers ville jeg gerne se hvor signalet skulle komme fra :)

Jeg tror boxertv får det svært her i DK - men konkurrence er altid godt.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Ja selvfølgelig kræver det en antenne :lol:

Det jeg mente var, at de fleste steder sidder UHF antenne horisontalt - altså vandret.
De antenner skal svippes op på højkant, fordi det nye mpeg4 signal sendes vertikalt...men nogle af TV2 masterne har denne polaritet i forvejen... så måske...

Det var dét jeg mente ;)
Cracka83

Indlæg af Cracka83 »

Det er offentliggjort, at tv3 og 3+ ikke havner på boxers sendenet:

Se evt. nyhed fra november på recordere.dk: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 7&zoneid=5
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Et spørgsmål vil det så siges at hvis jeg køber sådan et kort så vil det ikke være nødvendig at købe boxen?

Kjeldsen
Besvar