Beef Deluxe med Bacon menu

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Beef Deluxe med Bacon menu

Indlæg af 3dotz »

Træt efter min første arbejdsdag i to uger (tak lungebetændelse :( ) valgte jeg at tage en tur på McDonalds og prøve en Beef Deluxe menu for i sandhedens tjeneste at komme med min uforbeholdne mening om dette makværk af en menu.

McDonalds skriver
Nu er der Beef Deluxe with bacon og Chicken Deluxe with bacon på menuen. Begge serveres med Heldige Kartofler og en lækker Sour Creme dip til.
Hvad de burde have skrevet
Dyr burger i aflangt brød med en gullig halvsmeltet substans, 2x1 cm2 baconstykker, såkaldt salatfyld og et aflangt smagløst stykke bøfmateriale. Serveres med såkaldte heldige kartofler, som kun bliver spist fordi man har betalt dyrt for dem med en smagløs "dip", der hurtigt erstattes af ketchup fra dit eget køkken.
Nu fik jeg heldigvis bestilt en McBacon som sidegevinst, så jeg fik da lidt, der smagte nogenlunde fra McDonalds.

Jeg giver Beef Deluxe menuen :1af5 og
1 stk løs McBacon får :3af5

Købt og hentet fra McDonalds Drive-In ved Ikea i Tåstrup

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Daffy^
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

og jeg vurderer Chicken Deluxe versionen til at være en tak dårligere, men man kan desværre ikke give halve CA-logoer og derfor ender den også på :1af5
Daffy
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg synes nu at beef udgaven er ganske ok.
Men jeg undgår helst McD, da der er klart bedre alternativer når man snakker franchise fast food.

Men dyr ? Hvad gav du ? 60 kr for en sodavand, en burger og pommes frites - ja bevar mig vel, det er jo stygt dyrt.....
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Jeg synes nu at beef udgaven er ganske ok.
Men jeg undgår helst McD, da der er klart bedre alternativer når man snakker franchise fast food.

Men dyr ? Hvad gav du ? 60 kr for en sodavand, en burger og pommes frites - ja bevar mig vel, det er jo stygt dyrt.....
En pizza hos den lokale på Nørrebro koster stadig 30 - 45 med en ½ liter cola. McD er ikke billig.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

FrZ skrev:McD er ikke billig.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev: En pizza hos den lokale på Nørrebro koster stadig 30 - 45 med en ½ liter cola. McD er ikke billig.
Jeg tvivler på at du finder den pris andre steder og i hvert fald i provinsen.

McDonalds vs. Burger King baseret ud fra det økonomiske perspektiv, så er Burger King noget dyrere. Om det så er bedre, tja jeg kan stadig lide en McBacon, en Big Mac og næsten resten af familien, og Burger Kings Wopper-halløjsa samt dens fætre fungerer også godt.

Jeg har ikke smagt omtalte burger, der gives review af, men har ganske vist hørt nogenlunde positiv omtale hos dem, som har smagt den.

The Big Mac index er lavet siden midten af 1980'erne af The Economist, for at vise landes økomomiske styrke hos forbrugerne. Jeg kan ikke finde yderliger offentlige tal angående dansk forbrugerstyrke i denne sammenhæng (så kræver det medlemsskab til The Economists artikler, hvilket ikke alle har, og mit skal ikke offentliggøres) end fra 1996. Det giver dog samme resultat mht. de fleste lande. Men måske skal vi være lidt glade for at prisen på en BigMac er forholdsvis høj (åbenbart).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Tjah.... Nu skal du huske på at McD's prise nok er en smule stive og derfor nok ikke flukterer med markedet hele tiden - men det kan være at jeg tager fejl.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Selvfølgelig gør de ikke det. Tvivler på de har haft en prisnedsættelse.

Big Mac indexet er heller ikke 100% korrekt, men giver et billede af de økonimiske kræfter hos forbrugeren. I et land som Danmark med ERMII samarbejdet påvirker den økonomiske krise i Danmark jo i høj grad vores økonomi, lige så vel som en økonomisk krise i Euro-landene vil gøre det. På samme måde er indexet heller ikke så nano-dele korrekt i dag som under Berlinmurens eksistens grundet de noget friere markedskræfter.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Zivago

Indlæg af Zivago »

McD... :( det eneste jeg i en snæver vending køber ved McD er cola, milkshake eller fritter. Og det kun hvis der ikke findes andre løsninger i en omkreds af 100 km. 8O

Jeg betrager McD som ubådsføde. :oops:
Ubådsføde er det der lige kommer op og vende et par gange, og som man virkelig skal bruge magt over for, for at holde nede "på bunden".
Jeg har dog et par gange i mit liv indtaget en burger hos McD. Det er fejltagelser af de store. En burger smager jo som et tykt stykke vådt pap imellem 2 stk kork.
Næ nej. McD - er absolut ikke noget for mig.
Giv mig nogle ordentligt bøffer, sovs og kartofler - istedet for noget der burde have være destrueret på kommune kemi.

Ja - vi kan jo ikke alle have samme smag. :D

Zivago.
Besvar