Changeling

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Changeling

Indlæg af Sunshine »

Vil lige lave et kort review af denne film, som er baseret på en virkelig hændelse.

I 1928 bliver Christine Collins (Angelina Jolie) kaldt på arbejde en dag, og da hun kommer hjem er hendes 9-årige søn Walter ikke hjemme som aftalt. Hun ringer derfor til politiet og melder ham savnet, men de kan intet gøre før efter 24 timer. Da hun herefter melder ham savnet igen, begynder en angiveligt landsdækkende efterforskning, og efter nogle måneder bliver en 9-årig dreng bragt hjem til hende, som siger han er Walter Collins. Han kan endda opgive, at han bor på den rigtige adresse, men Christine kan ikke kende ham. Hun mener ikke, at det er hendes søn, men hun overtales alligevel af politichefen til at tage han med hjem, da han overbeviser hende om, at hun sikkert er forvirret og han har forandret sig, efter alt det han har været igennem. Hun går endnu en gang til politiet for at få dem til at blive ved med at søge efter Walter, men de nægter at gøre det, da de allerede har bragt ham hjem til hende.

Spørgsmålet er jo så, om det er Walter, eller om det er en helt anden. Christine bliver ved med at påstå, at drengen ikke er Walter, men politiet bliver ved med at påstå at det er, erklærer hende sindssyg og smider hende på sindssygeanstalt, uden de påkrævede dokumenter. Men hvad er der at gøre, når det er politichefen, der har stået for det. Christine har heldigvis i mellemtiden fundet en allieret, nemlig den lokale præst, som har gjort det til sin mission i livet at afsløre korruptionen indenfor politikredsen..

Clint Eastwood har instrueret Changeling, som er en skræmmende og fængende historie. Den er nomineret til 3 Oscars (Best Achievement in Art Direction, Best Achievement in Cinematography, Best Performance by an Actress in a Leading Role) og en række andre priser. Mon ikke den løber af med et par af de Oscars, det vil jeg i hvert fald gerne sætte mine penge på.

Jeg giver Changeling :5af5 og mine bedste anbefalinger.
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Jeg har også været inde at se den og synes den er meget langtrukken mange steder. Udover det er den en rigtig god og rørende historie og vil give den 3½/5
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Besvar