[28.02.09] Trance Up North

Herunder hører snak om koncerter, musikarrangementer og events. Holder du et arrangement, eller kender du til et arrangement som andre skal høre om, så post det i dette area.

Redaktør: Moderators

Spinz

[28.02.09] Trance Up North

Indlæg af Spinz »

Flyer: http://i39.tinypic.com/30cpshy.jpg

I et forsøg på at udbrede de mere spændende stilarter i det nordjyske natteliv, har vi endelig fået stablet endnu en trance-event på benene :-)

TRANCE UP NORTH er mere eller mindre den eneste rendyrkede trance-event i denne del af landet og datoen for næste event er faldet på plads: Lørdag d. 28. februar!

TRANCE UP NORTH er melodic, vocal, uplifting, tech og progressive trance! Stilen er overvejende ukommerciel dog med enkelte afstikkere til de mere kommercielle navne :-)

Musikken vil blive leveret af et nordjysk dj-team som er sammensat i anledningen:

DJ RONNI BANG
DARWICH
DJ MORTEN TELLE

Stedet er Chaplin i Hjørring og dørene åbnes kl. 23.00.

Aftenen byder selvfølgelig på ekstra lyd- og lyssetup af JM fra BAMBI LYS og særdeles gode tilbud i baren:::

SUPERTILBUD 23 - 02:
1 Helflaske inkl. vand 300KR!
2 Helflasker inkl. vand 500KR!

HELE NATTEN:
4 X Shaker 100KR!
Entré 50KR

FACEBOOK:
http://www.facebook.com/event.php?eid=58465512149

Kig forbi hvis stilen fanger jer og hvis i alligevel skulle være i nærheden :-)

<dwr>
Har fjernet flyer og lavet det til et link istedet på opfordring fra poster. Såfremt dette er misforstået, så send mig en pm og jeg sætter den tilbage som et billede eller fjerner den helt, hvis det var det, du ønskede.
</dwr>
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

eneste rendyrkede trance-event
Og så står der dance på flyeren og DKs største dance producer i pulten :)

Men held og lykke med eventet
Spinz

Indlæg af Spinz »

Du hænger dig godt nok i detaljerne - I sidste ende er det hele jo et definations-spørgsmål :-)

Men du kan være ganske rolig, der bliver ikke spillet kommercielt dance ala Kato, Cascada osv - med "dance" tænker jeg på blød trance ala Dash Berlin, Shawn Mitiska og Andy Moor :-)

Bare fordi man producerer dance, kan vel også godt levere et fornuftigt trance-set når man er hyret til en trancefest - eller det må man måske ikke? ;-)

Men tag med til arrangement istedet, jeg vil mere eller mindre påstå at der ikke findes noget der er ligeså rendyrket på disse kanter, men hvis jeg tar fejl så synes jeg vi skal tage kritikken/kommentarene bagefter i stedet for før, synes du ikke? :-)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Havde i annonceret festen tidligere så havde der måske været en chance for at jeg kunne tage med.
Men 5-6 dage før er lige sent nok desværre.

Ikke sikkert du så det, men der var en smiley efter min kommentar, det betyder normalt at du ikke skal tage det såååå tungt. Men siden du nu gør det, så kan jeg da lige forklarer mig.

Men nej det er ikke et definations spørgsmål - du kan ikke sige at du holder en ren trance fest og så skrive dance på din flyer. Du kan definerer dine genrer som du vil, men definer dem ens. Så hvis du mener der ikke kommer dance, men blød trance - så skal du da ikke skrive dance.

Og ja man kan sagtens spille trance, fordi man producerer dance. Men det tror jeg ikke sker, når vi snakker om Darwich. Den mand er inkarneret dance producer og har været det alle dage.

Og så synes jeg måske det virker lidt sjovt at du påpeger at det er rendyrket og du så har en house dj, en gaden dj og en dance producer på lineup. Og nåh ja - så står der jo også dance på flyeren - sikke rendyrket :)

Men som sagt, så held og lykke.
Jeg kan desværre ikke komme da jeg har en indflytter fest i aalborg og en 30. års fødselsdag i Holstebro - så har ikke lige tid til en tur til Hjørring :)
Spinz

Indlæg af Spinz »

1) Det her forum er ikke vores primære promoveringsform - vi har otte promotorer, der laver personlig pr for os. Derudover regner vi ikke med at kunne trække folk helt fra Aalborg herop - men det kan være der skal laves om på til næste gang :-)

2) Der er også masser af smileys bag mine kommentarer, men du sætter jo tvivl op om vores event, hvilket jeg må forsvare...

3) Jeg definerer det som dance, hvor andre måske definerer det som trance - det er da et definationsspørgsmål hvor grænsen ligger mellem dance og trance - men alligevel vil jeg til hver en tid kalde festen for rendyrket, fordi den er så stilren som den er :-)

4) Hvad kender du egentlig til de enkelte djs og hvilke stilarter de mestre, når du ikke engang har hørt dem til vores fester?

5) Er denne her diskussion ikke bare spild af tid, kan folk ikke bare være positive overfor de mere specielle tiltag der bliver sat igang og stille et decideret spørgsmål eller forslag til forbedringer istedet for den slags sarkasme som f.eks. du kommer med.

6) Og sidst men ikke mindst så komme med kritikken efter de har haft en god eller dårlig oplevelse :-)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

1) Fint nok, men jeg forklarede jo også blot hvorfor jeg ikke kunne komme.
2) Også fint nok - derfor jeg også gav et svar tilbage.
3) Ja det kan være en smagssag hvor grænsen ligger, men det ændre da ikke ved at du skriver dance på din flyer, men proklamerer at du holder en REN trance fest. jeg skriver da heller ikke house fest på min flyer hvis jeg spiller dance - bare fordi man kan diskuterer hvor grænsen går mellem house og dance. Come on se nu pointen og indse at du modsiger dig selv.
4)Ja nu bliver en DJ jo ikke defineret ud fra en fest på et diskotek i Hjørring. Jeg har kendt Darwich de sidste 8 år og tror godt jeg kender til hans personlige referencer og de er ikke i trancen. Men fint nok at I vil holde en trance fest med en DJ der elsker, spiller og laver dance. Ronni kan sikkert godt spille en omgang trance og Telle sikkert også Men hvorfor ikke booke egentlig trance DJs når I holder en REN DYRKET trance fest ?

Det er et klassisk NOX kæden agtigt tiltag "house night with resident prime dj" Der er vi vel enige om at skulle det være en rendyrkert og stilren fest, så skulle de nok have set på nogle house djs og ikke bare djs der for en aften lige har købt beatport top 10.

5) Tja hvis den er spild af tid, så kan man undre sig over at du tager dig tiden til at deltage i den. Mit første indlæg var blot en kommentar omkring en sjov observation. Du vælger at tage den op og forsvarer den. Så vil jeg da til hver en tid forklarer dig min holdning. Og hvis du nu læser mit indlæg, så er der jo et råd ind imellem. F.eks "lad vær med at skrive dance på en flyer for en rendyrket trance fest" Men du vil jo ikke indse hvilket budskab det sender og mener stadig at det er rendyrket - det er ikke særlig strømlinet kommunikation.

6) jeg vil ikke være i stand til det, for jeg kan ikke komme. og selvom jeg kunne, ville jeg næppe bruge energien og tiden på det. Det virker ikke som en seriøs eller gennemført fest, når selv flyeren er selvmodsigende og argumentet for dette er endnu mere selvmodsigende og uden pointe.

Men håber I får en god dance/trance fest.
Spinz

Indlæg af Spinz »

Du aner da tydeligvis ikke hvad du snakker om når du omtaler og sammenligner vores events med andres - hvilket er klart når du ikke har deltaget i nogle af af dem - så lad venligst være med det!

Vi har valgt de djs vi har, fordi de har leveret varen for os før, med god tilfredshed endda! Måske med tiden vil der komme større og mere kendte navne på plakaten, men indtil videre holder vi os på dette niveau.

Og jeg kan sagtens se hvad du mener med "dance" og "rendyrket" og jeg tar det til mig, men helt ærligt er det så ikke en detalje som de færreste vil gå i dybden med - du ved jo godt hvad jeg mener og dem der ikke gør, aner nok heller ikke forskellen mellem techno og dance?

Jeg er også rimelig overbevist om at alle der deltager vil få fornemmelsen af at det her er et gennemført og rendyrket arrangement 23 - 05, hvor det ikke kun er musikken der er lagt vægt på, men også et større lys- og lydsetup.. og dette er endda på et "mindre" klub/diskotek som i forvejen har masser af den slags...

At du så er negativ overfor en "vare" hvor du kun har set indpakningen men hverken set i virkeligheden eller brugt, synes jeg er meget tragisk. Især når os der interessere sig for de spændende genrer/fester egentlig burde holde sammen, støtte hinanden og lægge vægt på de positive ting i det vi får stablet på benene...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Spinz skrev:Og jeg kan sagtens se hvad du mener med "dance" og "rendyrket" og jeg tar det til mig, men helt ærligt er det så ikke en detalje som de færreste vil gå i dybden med - du ved jo godt hvad jeg mener og dem der ikke gør, aner nok heller ikke forskellen mellem techno og dance?
Her vil jeg godt lige indskyde en bemærkning.. Jeg synes, at I laver et event, der lægger vægt på den rendyrkede trance, altså hvor I sætter musikken og trancegenren som omdrejningspunkt, så skal det også være gennemført. Det er jo netop det, I bruger som argumentation for at afholde eventet, og dermed vil jeg også mene, at I vil tiltrække folk, som er vilde med netop trancegenren - som mig selv, f.eks. Jeg ville blive fælt skuffet hvis jeg tog til Hjørring for at høre Darwich spille dance, når jeg er blevet lovet trance - det er muligt, at disse to musikgenrer er i den elektroniske familie, men det er ikke samme stil. I min verden ville det svare til, at jeg fik at vide, at jeg ville få serveret kobekød, men så får jeg sat en minutsteak foran mig.

Men al respekt til jeres arrangement, jeg synes det er super fedt at der bliver sat mere og mere fokus på denne meget oversete og undervurderede genre, og at det er kommet til "landet" også ;)
Billede
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Ikke for at tage parti her, men det er nu engang flyeren /plakaten/teksten der skal lokke folk ind, og i det her tilfælde er jeg enig med Mail.

Og det er fair nok at i ikke vil trække så mange folk "udefra"..
Men når du deler eventet her på boardet må man gå ud fra det er i håb om at promovere dit event, hvilket også er helt på sin plads, og faktisk ikke nogen dum ide :)
Jeg ville dog som Mail også er inde på sørge for at koordinere teksten på flyers samt budskabet og den beskrivelse man giver i et forum, for det kan hurtigt virke uproffesionelt.

Jeg siger kun dette, fordi jeg selv har prøvet det, og tro mig der findes forums som er super stride med den slags, og det er sjovt nok forums som er fyldt med folk der har indflydelse eller kan sprede rygter som gør det sværere at holde på fks. et diskotek på sjælland???

håber du forstår at jeg ikke kritiserer dig :)

// Kloojve
Spinz

Indlæg af Spinz »

Sunshine er vi ikke enige om at der et sted er en fin grænse mellem trance og dance, da der findes store variationer inden for disse genrer. F.eks. hvor er grænsen mellem blød vocaltrance og dance. Dette er i bund og grund ikke bare sådan at definere og det er derfor vi har valgt at skrive dette på plakaten. Med dance mener jeg kunstnere som; Dash Berlin, Shawn Mitiska og Andy Moor – det som andre måske vil betegne som blød vocaltrance… Men som sagt ta’r jeg det med ”dance” til mig selvom jeg gik ud fra at alle på disse boards kunne regne ud det ikke er de helt kommercielle sager vi snakker om når det betegnes som en trance-event – men fair nok :-)

Størstedelen af vores promovering foregår hovedsagligt med flyers som bliver uddelt personligt af vores promotorer, hvor interesserede selvfølgelig kan spørge ind til arrangementet – derfor er dette board ikke stedet vi tror vi kan finde flest interesserede, men vi håber selvfølgelig der er nogle nysgerrige (trancenørder) som vil spørge ind til arrangementet og måske deltage over en sjus hvis de tilfældigvis er i nærheden – mere er der sådan set ikke i det :-)

Kloojve jeg synes det er dybt tragisk hvis der findes indflydelsesrige mennesker i denne branche som direkte spreder rygter om ting de egentlig ikke ved noget om! Heldigvis hører jeg ikke selv på rygter og lignende – Jeg gør mig mine egne erfaringer og tager gerne en chance hvis der er stablet et mere specielt arrangement på benene i nærheden, også på trods af en plakat der måske kan misforstås på et enkelt punkt – det handler om at være åben og positiv overfor sådanne tiltag, eventuelt stille et spørgsmål omkring det man er i tvivl om og ja måske bliver man skuffet til selve arrangementet, men modsat er der også en god chance for at man får en positiv oplevelse!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Spinz skrev:Sunshine er vi ikke enige om at der et sted er en fin grænse mellem trance og dance, da der findes store variationer inden for disse genrer. F.eks. hvor er grænsen mellem blød vocaltrance og dance. Dette er i bund og grund ikke bare sådan at definere og det er derfor vi har valgt at skrive dette på plakaten. Med dance mener jeg kunstnere som; Dash Berlin, Shawn Mitiska og Andy Moor – det som andre måske vil betegne som blød vocaltrance…
Tjo vi kan vel godt blive enige om at grænsen kan være vigende ind imellem, men lige netop de eksempler du kommer med, er præcis den slags musik jeg hører. Armada/anjunabeats trance, som sidder lige i hjertet. Og det vil jeg aldrig nogensinde kalde for dance, og det vil jeg æde min gamle hat på at der heller ikke er andre der vil, som har bare en anelse forstand på musik :)
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg synes nu ikke der er langt fra anjuna og armada til dance :)

pop pop pop pop pop pop :)
Spinz

Indlæg af Spinz »

hehe du mener altså jeg ikke har en anelse forstand på musik - det er sku da lidt af en påstand...

Men jeg skriver nu at andre måske vil betegne det som blød vocaltrance og at jeg tar det med "dance" til mig samtidig med at jeg nævner hvad vi havde i tankerne da det blev skrevet på plakaten... Men må ærligt indrømme at jeg sådan mere eller mindre i min "egen verden" har kategoriseret denne stil som den mere ukommercielle dance :)

Men der er ikke nogen diskussion, det er en rendyrket trance-event - hvordan end i så forstår plakaten. Vi kan tage diskussionen op igen hvis i, eller andre, oplever det modsatte til festen..

Derudover opfordrer jeg adminstratoren på boardet til at fjerne plakaten for ikke at skabe større forvirring end højst nødvendigt, da det åbenbart er på sådanne boards som disse forvirringen er størst... Dette beklager jeg selvfølgelig da det ikke var meningen...

På forhånd tak!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ved ikke om den kommentar var til mit indlæg, i såfald er du ret skarp til at læse mellem linierne (nu er der jo også et stort mellemrum).

Min kommentar var ikke til dig, men til sunshines kommentar.
Spinz

Indlæg af Spinz »

hehe nej den var godt nok til sunshine - så hurtig er jeg sku ikke :-)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Må indrømme at jeg ikke kan se den her flyer er værre end de flyers hvor der står "house" og der så bliver spillet Klaas, Haiko & Maiko, Spencer & Hill osv.

Men cool i prøver at få gang i trancen i nordjylland....
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Den er ikke værre, men det gør den vel ikke god ?

Altså Aab er også et bedre fodbold hold end Viborg - men det gør dem jo ikke til et godt hold ? :)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ville egentlig ikke blande mig, da jeg af geografiske og arbejdsmæssige årsager er forhindret i at komme.

Men for lige at slå den med dance fast, så er det ikke dig som promotor, men mig som modtager, der definerer hvad trance er. Så når jeg læser ordet rendyrket trance, så forventer jeg at opleve rene trancegenrer, ikke bløde dancegenrer.

At vi er enige i, at der findes mange genrer og det kan være svært at definere, hvor forskellen ligger på de mange behøver vi ikke at diskutere.

Men det er dig som sælger, der skal sikre mig, at budskabet er forstået korrekt, og som Mail skriver, så er det misvisende med både dance & trance på flyeren. For hvad nu når Darwich smider et tranceremix op af en dancesang. Hvilken genre hører den til?

Ros for at der kommer flere og flere spændende arrangementer, og jeg ville nok, hvis jeg boede 500 km tættere på overveje at komme. Og jeg ville bestemt ikke være tilfreds, hvis min oplevelse af arrangementet var helt forkert.

Og så vil jeg lige sige, at jeg kommer for musikken, ikke indretningen.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Nej, men det bliver bare lidt trivielt hvis vi skal bitche hver gang der står noget på en flyer som vi ikke lige mener er det 120% korrekte.. For så vil alle events der har "techno" på plakaten jo blive bashet fuldstændig i stykker for er det minimal tech, Berliner, UK techno, Schranz techno eller en af de 117 andre deffinationer.

Derudover syntes jeg Aab har et godt hold, men ikke på niveau med FCK og slet ik' med BIF!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Fairground skrev:Nej, men det bliver bare lidt trivielt hvis vi skal bitche hver gang der står noget på en flyer som vi ikke lige mener er det 120% korrekte.. For så vil alle events der har "techno" på plakaten jo blive bashet fuldstændig i stykker for er det minimal tech, Berliner, UK techno, Schranz techno eller en af de 117 andre deffinationer.

Derudover syntes jeg Aab har et godt hold, men ikke på niveau med FCK og slet ik' med BIF!
QFT
Jeg er helt enig på dette område. Jeg synes vi er ude i flueknepperi og 80% af dem der kommer til festen, vil sikkert ikke kende forskel på uplifting, progressive eller minimal.

Men nok om det. Held og lykke med arrangementet - jeg synes det er et godt initiativ, men jeg kommer næppe, da jeg bor i københavn.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar