Input og idéer til digital redigering af lyd...

Tænketank er for dig, der mangler en idé til mix/bootleg/bastard. Det kan også være du er startet på et track, men ønsker feedback inden du går videre med den store produktion. Det er ligeledes her du finder guides og kan lave guides til programmer inden for musikproduktion.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Input og idéer til digital redigering af lyd...

Indlæg af Raun »

Hej drenge og piger
Efter noget tid uden at have arbejdet med lyd på comp, satte jeg mig ned i aftes og begyndte at eksperimentere lidt.
Det kom der dette ud af:
Lady Gaga - Poker Face (Raun Filter-Pella)
Ja, nu er jeg nået her til, og vil gerne have nogle forslag til hvilke knapper jeg skal dreje lidt på. Jeg kan sagtens høre hvad der mangler, men ved ikke hvordan det skal fin justeres. Det hele er lavet i Audacity.

Nogle der har en idé til et mere anstændigt resultat?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Du har ikke skrevet hvad det præcis er du er ved.

Men går ud fra at du er igang med at udfase vokalen fra original tracket ?

Er det tilfældet, så skal du være klar over at du ALDRIG vil kunne udfase den rent og du skal tage en beslutning om hvorvidt du vil gå glip af store dele af vokalens dybde og klang, eller om du vil leve med lidt støj.

Men når det er sagt, så har jeg aldrig brugt tid på at lave udfasing af vokal, da det er sjældent at resultatet bliver godt. Så derfor arbejder jeg kun med acapellaer eller vokaler hvor det er meget lidt der skal fjernes.

Men spændende emne, som jeg helt sikkert vil holde lidt øje med :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Der er skruet lige lovligt højt op for mellemtonerne. Måske udligne det en smule.
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

nu er jeg ikke den store mester og det er jo rigtigt hvad DjMail siger - man får det aldrig rent..

men man kunne jo klippe det ud hvor der KUN var beat og alligevel ingen tekst - hvert fald en start :)

medmindre det er fordi du bare øver dig så ville jeg da også anbefale dig at finde den rigtig studie acapella (eller andet lige så godt) der findes mixes af sangen så nogen har den højest sandsynligt liggende i acapella (:

- her har du lige en anden udgave, så kan du jo lige høre den også?

http://www.speedyshare.com/580452721.html
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Istedet for at klippe de området ud som ikke indeholder vokal, så skru ned for dem.

Så bibeholder du orignal flow og bpm i tracket :)
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

DjMail skrev: ...så skal du være klar over at du ALDRIG vil kunne udfase den rent og du skal tage en beslutning om hvorvidt du vil gå glip af store dele af vokalens dybde og klang, eller om du vil leve med lidt støj.
Jeps, det er jeg obs på. Det er bare en fin balance der skal rammes. Havde dog håbet lidt på at man eventuelt kunne ”udfase ” det med eq som man ikke vil have, for derefter at render tracket, også lave en eg på tracket igen hvor der bliver givet lidt diskant. Har dog ikke helt fundet ud af hvordan, så det skal der lige leges med.
goafreak skrev:Der er skruet lige lovligt højt op for mellemtonerne. Måske udligne det en smule.
Det noteret, takker! :)
Maunus skrev: medmindre det er fordi du bare øver dig så ville jeg da også anbefale dig at finde den rigtig studie acapella (eller andet lige så godt) der findes mixes af sangen så nogen har den højest sandsynligt liggende i acapella (:
Det er ren og skær bare for øvelsen og legens skyld. Hvis det havde været til mix tror jeg aldrig at jeg selv var gået i gang med at forsøge at lave en pella.
DjMail skrev:Istedet for at klippe de området ud som ikke indeholder vokal, så skru ned for dem.

Så bibeholder du orignal flow og bpm i tracket :)
Det var faktisk en god idé, takker :D. Der er nemlig ikke noget værre end pellas der ikke har det originale flow og bpm.

Nå, jeg må arbejde lidt videre. Hvis der kommer noget tilnærmelsesvis brugbart ud af det skal det nok komme op.

Tak for input so far!
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Kan ikke se hvorfor du ikke beholder flow fordi du klipper det ud? Når du klipper det ud forsvinder det jo og ingen lyd kommer?!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Kommer an på hvordan han klipper det ud magnus.
Men altså bare han ikke fjerner sec fra sangen så er det i teorien ligemeget om han cutter det ud, eller skruer ned.

Der er bare nogle tåber derude, som fjerner det der ikke er vokal og så selv forsøger at lappe vokal stykkerne sammen.

Og så forsvinder det oprindelige flow og nærmest med garanti den ikke vil passe på den oprindelige bpm :)
Brugeravatar
MasterMus

Re: Input og idéer til digital redigering af lyd...

Indlæg af MasterMus »

Hejsa Raun..

du kan finde poker face acapellaen her Mediafire
Besvar