Videooptagelser fra britiske guardian

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Videooptagelser fra britiske guardian

Indlæg af LeG0lAsDK »

Indrømmet jeg havde virkelig min tvivl om jeg overhovedet skulle bevæge mig ind i dette minefelt, som dette emne i så sandhed er.
Men min egen personlige grænse blev i en sådan grad overtrådt at jeg blev nødt til at dele denne side med jer andre.

Selve baggrunden for krigen i Gaza, er blevet beskrevet meget dygtigere af andre så dette vil jeg ikke belempe jer med.

Det der er det relevante i dette link, er at historien og de tilhørende videoklip kommer fra et anerkendt medie, nemlig britiske the guardian, hvillket ihvertfald i min optik gør at jeg gider at beskæftige mig med denne artikel fra et område hvor informationer normalt er stærkt farvede.
Og føj for helvede en smag man får bagefter i munden når man ser disse 3 glimrende dokumentarvideoer.

Man ser blandt andet, hvordan israelske soldater anvender børn og andre civile som levende skjolde, iform af de bliver fastspændt foran deres militærkøretøjer.
Det andet klip viser og giver måske en forklaring på hvorfor så mange nødhjælpsarbejdere blev skudt under krigen, nemlig hvordan (påstås det) israelske soldater skyder på hjælpearbejdere som er i gang med at redde en allerede nedlagt person (om vedkommende er soldat eller civil er uvist).

Det sidste klip fortæller historien om hvordan en ubemandet israelsk drome skyder og dræber civile. Hvor er den gamle gentlemandsmåde at føre krig på henne?

Anyways, sjældent har jeg fået en så dårlig smag i munden efter at have læst en artikel på nettet og jeg kan mærke at den prøver at tænde noget i mig som jeg ikke er stolt af, nemlig et had til de dele af befolkningsgrupper som støtter disse krige.

Fy for helvede for en oplevelse en stille og rolig tirsdag formiddag her i fredelige roskilde, som britiske Guardian gav og tusind tak for det, jeg er blevet klogere og meget mere bange, for troede at den slags ondskab hørte til i forrige årtusind.

:5af5

Læs og se vidoer hvis du tør, kan desværre ikke tage ansvar for følelserne efterfølgende:
http://www.guardian.co.uk/world/2009/ma ... s-guardian
Besvar