Filmdatabaseprogram

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
xavis

Filmdatabaseprogram

Indlæg af xavis »

Hejsa

Jeg kunne efterhånden godt tænke mig at få lidt mere orden i mine film på en måde, så det også var muligt at søge på fx. enkelte skuespillere; produktionsår; produktionsland; titel; sprog; undertekstsprog m.m.

Jeg har læst lidt om Bolidesofts All My Movies, men er der noget, I kan anbefale, som er bedre?

På frohånd tak
Xavis
Beware - the return of the pigs is near!!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Til mine købte dvd'er bruger jeg DVD Profiler. Genialt da jeg også har en stregkodescanner (fandt en billig en på amazon.co.uk). Scan stregkoden, og filmens tilføjes med alle de oplysninger du nogensinde kommer til at bruge.

Du kan også tilføje DVD-udgivelser manuelt, hvis du ikke skulle have en stregkodescanner ;)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

QrazyLeg skrev:...da jeg også har en stregkodescanner
Takker - sad lige og ledte efter en gave til manden der har alt. :lol:
BØH
xavis

Indlæg af xavis »

Det kan man efter sigende også med All My Movies - selvom det på ingen måde er et must. Man kan vist bare indtaste titlen, og så søger programmet i dets internetdatabase over film, og man kan så vælge den rette titel i en resultatliste.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

goafreak skrev:
QrazyLeg skrev:...da jeg også har en stregkodescanner
Takker - sad lige og ledte efter en gave til manden der har alt. :lol:
Ja det virker lidt tåbeligt, men forestil dig at man har vil rydde sin database (af en eller anden underlig årsag) og man herefter manuelt, først skal til at indtaste titlen på hver eneste film for derefter at få tilføjet lige præcis den specifikke udgivelse til databasen... Så tager det altså tid med 634 titler.

Man kan også putte DVD'en fra udgivelsen i computeren, og programmet selv vil finde udgivelsen. Det er absolut the way to go, hvis man ikke har den lille fikse stregkodescanner :)
xavis

Re: Filmdatabaseprogram

Indlæg af xavis »

Men ved I, om der er forskel på, hvad DVD Profiler og All My Movies kan?

På forhånd tak!
Xavis
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Lige for at kommentere på hvad der står på All My Movies' producent's hjemmeside:
If you are unsatisfied with DVD Profiler for some reason and are looking for an alternative to DVD Profiler, we suggest you try All My Movies. We've tried to make your migration fast and easy.

In short, All My Movies is a movie organizer solution similar to DVD Profiler but with several benefits. With our program you are able to download movie details automatically from dozens of movie sites including IMDb. You are able to export your collection to many formats including PDF, HTML, CHM, MS Excel and other. You are able to get every actor details with single click from the online databases including actor photo, biography and extended details. Your movie collection will really be perfect with All My Movies!
Så kan man altså også det i DVD Profiler i en del år efterhånden. Så det er måske ikke lige noget at tage for valid information.

Grunden til jeg valgte at benytte DVD Profiler i stedet for de alternativer der var dengang, var pga den langt større mulighed for, hvorledes ens database kunne vises (og fungerer online) - og på egen valgfri server, så man slap for at bruger intervocative's side. Det er lidt sjovere med mitlink.dk/film end noget virksomhedspis. Eneste ekstra skridt var at tage sin xml-database omkring php-myprofiler, og så havde man en fantastisk side, hvor man selv kunne bestemme layout fra ende til anden, online.

Jeg valgte at købe programmet for 120 kr. Freeware-versionen havde en begræsning i databasen på antallet af film. Om der er kommet noget bedre siden da skal jeg være usagt. Jeg ved blot at programmet MyMovieCollection var alt for discount til det jeg gerne ville bruge det. Alt for standardiseret.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Brugte også DVD Profiler i starten. Men er dog begyndt at benytte DVDVenner i stedet. Den er dog ikke altid helt up-to-date altid. Men jeg har hvert i fald et overblik over mine film.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Er DVDVenner ikke det nye OnFilm eller hvad det hedder?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jo nemlig. Kunne bare ikke huske det nye navn.

Hvilket minder mig om jeg lige skal ind og tilføje Valkyrie til min liste (lidt skidt film).
nco\\ CHART ATTACK 1999
xavis

Indlæg af xavis »

Hvis OnFilm/DVDVenner ikke altid er helt opdateret, hvorfor så benytte det program?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Fordi så kan man selv tilføje den manglende titel til stedet, og nu er det engang der jeg har valgt at have alle mine film indtastet. Men du har da et godt argument :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
xavis

Indlæg af xavis »

Ah, ligesom med CDDb, når man ripper cd'er. Det lød bare som om, du havde fundet ud af, at det var bedre end DVD Profiler, siden du skiftede :-)

QrazyLeg -> Mange tak for dit fyldige og uddybende svar! Det var lige præcis så'noget, jeg var ude efter! :-)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

nco skrev:Jo nemlig. Kunne bare ikke huske det nye navn.

Hvilket minder mig om jeg lige skal ind og tilføje Valkyrie til min liste (lidt skidt film).
Hvilket får mig til at henvise til http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?f=10&t=26639

Brug altid review area. Det kan spare dig nogle penge :)

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar