indbrud, indbo forsikring

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
hindsberg
Indlæg: 134
Tilmeldt: 24 sep 2005, 15:39

indbrud, indbo forsikring

Indlæg af hindsberg »

Hej med jer,

i mandags da jeg kom hjem fra arbjede havde der været indbrudd i min lejlighed :mad:
ringede selvfølgelig straks til politiet og derefter forsikringen (codan)

jeg får at vide jeg skal melde skaden over nettet, hvilket jeg så gør.
derefter finder jeg policen frem og læser igennem for en god ordens skyld (1.gang jeg læser den)

det er så her jeg bliver lidt nervøs for erstatningen (bær over med mig, det er ikke gennemtænkt, indrømmer jeg)

på forsiden står der at grundlager for forsikringen blev tegnet er at,
jeg ikke står i RKI (det gjorde jeg på det tidspunkt jeg blev oprettet, eller er kommet det efter) nogle DSB bøder.

og at jeg ikke har fået opsagt policer fra andre selskaber grundet manglende betalinger ( skulle være iorden)

men, har tidligere haft tryg som har ydet erstatning for indbrud. men er skiftet til codan efterfølgene,
da jeg snakkede med codan's sælger spurgte han ikke ind til RKI, tidligere skader eller noget.

kan dette betyde codan afviser erstatningen?
har godt nok ikke hørt fra dem endnu, men er helt ude af den da det er fladskærm bærbar anlæg, ja alt af værdi jeg har mistet...
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af nco »

Se at få det meldt hurtigst muligt. Jeg vil ikke tænke nærmere over det med RKI.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg tror at Codan, i den pågældende situation, vurderer hvor mange penge der reelt er tale om. Er beløbet over det de kalder for rimeligt, kan de afvise erstatningen ud fra det grundlag, at du er registreret i RKI, jf. betingelserne. Er det et mindre beløb (vurderes ud fra et skøn), kan det være at de ser igennem fingrene med det.

Forsikringskonsulenten har, i en vis udstrækning, oplysningspligt - men du har også en vis undersøgelsespligt. Du skulle gerne have fået oplyst alle betingelserne før du afgav din accept. I mange tilfælde sender de endda betingelserne forinden aftalen indgås - har du ikke nærlæst disse, men blot givet din accept, så kan du kun håbe på at de ikke undersøger om du er registreret nogle steder, der strider imod deres betingelser.

Få det meldt hurtigst muligt - går der for mange dage imellem anmeldelsen til politiet og forsikringsselskabet, stiller de skarpt på det. Grunden hertil kan være spekulation i visse henseender.

Dog stiller jeg spørgsmål ved hvilken indflydelse registreringen i RKI har på den udbetalte erstatning. Såfremt du betaler din forsikringspræmie, sålænge består aftalen imellem jer. Dersom du ikke betaler har de ret til at annullere aftalen, og du er dermed ikke længere forsikret.

Få det meldt hurtigst muligt, og så giv en tilbagemelding herinde
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af Drud »

Problemet ligger formodentlig i at Codan kan vælge at opsige din forsikring, hvis du har været i RKI på tidspunktet hvor du tegner den - det er som sådan ligegyldigt om du kommer i RKI efter (med mindre der står andet specifikt andet steds i forsikringen om dette).

Som du skriver det opfatter jeg forudsætningen med RKI for at overhovedet kunne tegne forsikring, det er det er deres eneste mulighed for at undgå dårlige betalere ved nytening af forsikring.

Så hvis det skal have betydning for din forsikring, skal du have været i RKI da du tegner den. Hvorved du har fortiet oplysninger ved at tegne en forsikring, hvor én af betingelserne har været at man ikke stod i RKI. At de så ikke selv undersøger det, kan undre en, men kan være for at score nogen nemme penge i forsikringspræmie og så nægte udbetaling når problemet opstår. Men det er nok usandsynligt at de undersøger din RKI status nu her ved udbetaling af erstatning på baggrund af indbruddet.
hindsberg
Indlæg: 134
Tilmeldt: 24 sep 2005, 15:39

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af hindsberg »

hej igen,

tak for tilbagemeldingerne, har meldt indbruddet, over nettet.
Har fået en mail med et vedhæftet brev, hvor jeg har har fået skadesnummer og en skadeskonsulent
der beder mig om at indsende anmeldelses kvittering, og kvitteringer for de stjålne genstande.

vælger at tolke det positivt som at de "bare" skal finde ud af hvor meget de vil give i erstatning...
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af cyrus »

Nu har jeg selv codan, og jeg havde indbrud juleaften (Halv hjerner/Idioter osv.) Men den gang var der ingen problem, er godt nok ikke i RKI men det spurgte heller aldrig, sendte dem bare nogen kviteringer og skades andmeldelsen og så kom en traksator ud og kiggede på lejligheden, efter det fik jeg jeg fuldt betaliing for de vare jeg havde kvitering på og halv skade på det ting jeg ikke havde kvitering på, alt gik smerte frit og uden problemer..
Så det er bare meld det og ikke tænk længere over det. så køre det, og er du hurtig, så er de også, det er min erfaring med dem :D

7-9-13 for at jeg afligevel aldrig får brug for dem igen.
Celebrate Your Life With House
hindsberg
Indlæg: 134
Tilmeldt: 24 sep 2005, 15:39

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af hindsberg »

Hej igen,

idag er det en rigtig glad codan-kunde der skriver. har allerede fået min erstatning :)
jeg sendte de sidste kvitteringer osv. igår og i eftermiddags fik jeg en vedhæftet PDF om at jeg kunne vælge beløbet udbetalt eller købe tingene med nogenlunde samme specs. igennem dem.

er mega lettet:) var så nervøs for at de skule begynde at lave problemer som jeg hentydede til i starten af tråden. men tak endnu engang for tilbagemeldingerne!

ps: behandlings tid på 6 dage / 4 arbejdsdage, syntes jeg sku er i orden
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af Sunshine »

Hvad så med de ting, du ikke har kvitteringer på? Det er vel de færreste, der gemmer kvitteringer på ALT hvad de køber, eller er det bare mig?
Billede
hindsberg
Indlæg: 134
Tilmeldt: 24 sep 2005, 15:39

Re: indbrud, indbo forsikring

Indlæg af hindsberg »

50 pct. afskrevet
Besvar