Timer på Film??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
MirX

Timer på Film??

Indlæg af MirX »

Hey CA

Står og har gang i et lille projekt, med noget video.
Det eneste jeg lige mangler, er en timer som feks kører nede i højre hjørne af filmen
og fortæller mig hvor langt jeg er inde i filmen.

Kan det lade sig gøre på en Nem og smart måde....????

Håber der er nogle som kan hjælpe..

Mvh Mirx :D
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Timer på Film??

Indlæg af QrazyLeg »

Skal du selv kunne styre timeren? Bruger du Avid, Premiere Pro, FCP (eller FCP2), er der et standard video effekt indbygget hvor du kan indsætte timecode?

En langt mere avanceret udgave er After Effects plugin med timecode, der giver alle mulige former for hallihallo-wow! effekter.

Sidst men ikke mindst. Skal det vises i filmen eller er det bare til eget brug i redigeringen? Og hvilket program bruger du iøvrigt?

Nu vil jeg tilbage til min egen videoredigering, inden jeg skal på arbejde :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
MirX

Indlæg af MirX »

Jamen bruger ik noget program sådan set....
Der var en som kom og spurgte mig, om jeg kunne sætte sådan et time tæller på en film optaget fra et videokamera.
Vi kan nemlig godt få den på, hvis vi ser det på kameraet, men vi kan ik få den med over på Pcen.
Meningen er at de skal optage noget, og så brænde det ud på en DVD, men da de skal bruge det i undervisningen, anbefaler læren, at de skulle have en time tæller til og køre
sådan de nemt kunne se hvor de skulle spole hen osv....
Og så spør jeg jer :D Kan det kan gøre på en nem og hurtig måde...

Tak

Mirx
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja - Det hedder BETACAM-SP.

Systemet, som er udviklet af SONY, er aflagt hos både DR og TV2 (de bruger kun harddisk redigering idag).
Imidlertid er det rigtig lækkert grej, som nok skulle kunne skaffes for en 20-30.000,- kr. :lol: (hvilket er under 10% af nyprisen!)

Du vil ikke kunne se tidskoden under afspilning, men det er jo også under redigeringen den er vigtig.

Det ser således ud : Billede
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis du bruger Premiere Pro ligger den i Effects -> Video effects -> Time -> Timecode.

Go nuts.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar