Program søges

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Program søges

Indlæg af Cubefyr »

hej jeg søger et program så jeg kan se TV på min computer via min HDMI indgang, da det ikke virker via Windows Media Center - eller med HP software

En som kan hjælpe mig med sådan et program
Zivago

Re: Program søges

Indlæg af Zivago »

Øh. HDMI stikket på din PC, er højt sandsynligt en udgang. Ikke en indgang. Så det er ikke muligt.

Zivago
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Nu ved jeg ikke hvad det er for en windows version du har, men jeg har selv en Vista Ultimate med Media Center på.

Gå i Harald Nyborg og køb deres billige USB DVB-T tuner, sæt den i stikket, og lad Vista finde en driver.
Installér om nødvendigt en driver fra cd-rom´en - og LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE med at installere den medfølgende software.

Nu starter du Media Centret, og sætter en antenne på (en der virker vel at mærke, og ikke den strikkepind der følger med),
og så har du med garanti TV på din comp :mrgreen:
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg kan da nævne, at til min bærbare har jeg en pinnacle 320cx tv kort. Det er et mpeg 2 kort, men hvis man bruger pinnacle egen tv center pro software, så kan man også se mepg4 kanalerne, da de bliver dekodet af de software plugins som er på maskinen. Mpeg 4 kanalerne kan jeg ikke se eller scanner op, hvis jeg bruger media centeret i Vista.
Dertil kan jeg optage alle kanalerne - også mpeg4 med softwaren. Da den på en måde ripper Mpeg4 streamen direkte, bliver optagelserne gemt i et ret specielt format som hedder TS. Sjovt nok, så gemmer optagelsen også tekst tv. Formatet kan konvertres til andet og mere normalt format, med TmpGenc Xpress version 4.
Giver du en TS fil til andre, så kan de se den på deres PC med VLC mediaplayer. (Og endda læse tekst tven fra den dag det er optaget).

En oplysning om optagelse af HD:
Der er kopibeskyttelse på en stor del af det HD tv, som bliver sendt ud. Det er et krav fra de store produktionsselskaber i hollywood. De systemer / tv bokse som umiddelbart kan optage HD kanalerne, gør det i et nedskaleret format, så det faktisk ikke er rigtig hd mere. Lidt info om hollydwoods krav kan læses på: http://www.business.dk/article/20090908 ... /90908098/
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

Plys - det nye kuld skrev:Nu ved jeg ikke hvad det er for en windows version du har, men jeg har selv en Vista Ultimate med Media Center på.

Gå i Harald Nyborg og køb deres billige USB DVB-T tuner, sæt den i stikket, og lad Vista finde en driver.
Installér om nødvendigt en driver fra cd-rom´en - og LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE med at installere den medfølgende software.

Nu starter du Media Centret, og sætter en antenne på (en der virker vel at mærke, og ikke den strikkepind der følger med),
og så har du med garanti TV på din comp :mrgreen:
Jamen mit grafikkort er et Geforce GT 120 med HDMI indgang - ved ikke om jeg kan se TDC TV via mit HDMI kabel ? eller skal jeg have noget andet?
Zivago

Indlæg af Zivago »

Cubefyr skrev:[

Jamen mit grafikkort er et Geforce GT 120 med HDMI indgang - ved ikke om jeg kan se TDC TV via mit HDMI kabel ? eller skal jeg have noget andet?
Nej - det er ikke en indgang. Det er en udgang, så du kan sætte pcén til et tv og bruge tvét som monitor.
Du kan ikke sætte en settop boks, en dvd eller ligende til HDMI stikket på dit grafikkort, og se tv osv. på pcén

Hvis du skal kunne se TV på din pc, har du 2 muligheder.

1: Sæt et tv kort i maskinen.
2: Sæt et video capture kort i maskinen.

Det er altså ikke et andet grafik kort du skal have.

Zivago
Zivago

Indlæg af Zivago »

Iøvrigt:
Hvis du vil optage fra en HDMI enhed, så koster det altså kassen. Kort med HDMI indgang koster kassen endnu.
Se f.eks: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=489111
Et andet kort kan være: Blackmagic Design Intensity HDMI Capture Card Pro. Prisen på dette kort lægger vist på omkring 250$. Jeg har endnu ikke set en dansk forhandler af dette kort.

Zivago
Besvar