Sporingsværktøj til cykel
Redaktør: Moderators
Sporingsværktøj til cykel
Hej alle.
Jeg står i den situation, at jeg skal flytte til Århus næste år. Jeg har hørt at der bliver stjålet rigtig mange cykler deroppe. Det jeg så vil spørge jer om, er om der er nogen der har hørt om nogle løsninger hvor man kan gemme en lille chip og derefter finde cyklen ved at chippen kan sladre om hvor den er?
Udfordringen er at finde en chip der er så lille at man kan gemme den på cyklen samt at den skal kunne holde strøm i et godt stykke tid kun ved hjælp af batterier
Jeg står i den situation, at jeg skal flytte til Århus næste år. Jeg har hørt at der bliver stjålet rigtig mange cykler deroppe. Det jeg så vil spørge jer om, er om der er nogen der har hørt om nogle løsninger hvor man kan gemme en lille chip og derefter finde cyklen ved at chippen kan sladre om hvor den er?
Udfordringen er at finde en chip der er så lille at man kan gemme den på cyklen samt at den skal kunne holde strøm i et godt stykke tid kun ved hjælp af batterier
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Re: Sporingsværktøj til cykel
Jeg vil tro du skal ha en pænt dyr cykel før det kan betale sig.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Minder mig om jeg engang havde en cykelalarm. Ganske simpelt princip: lortet hylede enormt højt hvis cyklen blev bevæget og der ikke inden for otte sekunder var tastet en kode.
Den kostede 500 kr. i 1996.
Den kostede 500 kr. i 1996.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ellers gør som mig - anskaf dig en mother fucker lås til din cykel, så holder folk sig fra den. Grimt? Ja. Men det virker!
Sådan en her:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5708_n.jpg
Sådan en her:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5708_n.jpg
Hey jeg har mange bekendte i storbyen som har problemer med deres cykler og cykeltyve.. da jeg selv bor i en lille by kan jeg heldigvis have min cykel i fred.
Jeg kan anbefale dig at købe en kryptonite lås, evt. 2 stykker (en lille og en stor) så du både kan låse cyklen OG låse den fast til noget..
nu ved jeg ikke hvilken salgs cykel du har men da jeg selv er på www.fixie-king.dk ved jeg at de har et MIA forum og de er utrolig skrappe til at opsnappe stjålne cykler som bliver efterlyst derinde (med billeder).
ellers må jeg sige at det lyder som en god ide det som QrazyLeg foreslår, det med GPS kan godt lade sig gøre men jeg tror enten at det fylder for meget eller er for dyrt.
Jeg kan anbefale dig at købe en kryptonite lås, evt. 2 stykker (en lille og en stor) så du både kan låse cyklen OG låse den fast til noget..
nu ved jeg ikke hvilken salgs cykel du har men da jeg selv er på www.fixie-king.dk ved jeg at de har et MIA forum og de er utrolig skrappe til at opsnappe stjålne cykler som bliver efterlyst derinde (med billeder).
ellers må jeg sige at det lyder som en god ide det som QrazyLeg foreslår, det med GPS kan godt lade sig gøre men jeg tror enten at det fylder for meget eller er for dyrt.
Tror kunsten er at have en cykel cykeltyvene ikke er interessedrede i, og så ikke stille den tilfældige steder i midtbyen i weekenden Har du en dyr cykel skal du have den indenfor hvis du er væk fra den i længere tid. Har fået stjålet en del cykler og en kombination af low/mid end og opmærksomhed har gjort at det er 5-6 år siden at jeg fik stjålet en. Så snart de skinner og mærket er kendt har de det med at forsvinde
Tak for svarene
Ja plan b må jo blive at man tager en elefantkæde med sig, men det vejer, og er lidt mere besværligt.. :/ men tror bare jeg må købe mig en lorte cykel som ingen vil stjæle og når teknologien her så er lidt bedre udviklet kan man så købe en lidt dyrere cykel, der går vel ikke forfærdeligt lang tid, der er jo et kæmpe marked for det
Det ville være lidt dumt at ofre en masse penge på sådan en her og få den stjålet lidt efter
Sunshine@ er det dig på billedet?
Ja plan b må jo blive at man tager en elefantkæde med sig, men det vejer, og er lidt mere besværligt.. :/ men tror bare jeg må købe mig en lorte cykel som ingen vil stjæle og når teknologien her så er lidt bedre udviklet kan man så købe en lidt dyrere cykel, der går vel ikke forfærdeligt lang tid, der er jo et kæmpe marked for det
Det ville være lidt dumt at ofre en masse penge på sådan en her og få den stjålet lidt efter
Sunshine@ er det dig på billedet?
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Teknologien findes skam, men er dog primært beregnet på transportmidler der har egen strømforsyning.
Men tjek denne http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=115
Den kan oplades, og har en drift tid på op til 90 timer.
Hvis du kan finde et godt sted at gemme den på cyklen, når du forlader den, ville det være en ret god og simpel løsning.
Det eneste den koster udover selve dimsen, er et GSM kort (taletidskort er fint).
Det er nok det mindste der findes lige nu, og den fungerer aldeles glimrende.
Jeg har installeret flere af dem på motorcykler...
Men tjek denne http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=115
Den kan oplades, og har en drift tid på op til 90 timer.
Hvis du kan finde et godt sted at gemme den på cyklen, når du forlader den, ville det være en ret god og simpel løsning.
Det eneste den koster udover selve dimsen, er et GSM kort (taletidskort er fint).
Det er nok det mindste der findes lige nu, og den fungerer aldeles glimrende.
Jeg har installeret flere af dem på motorcykler...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Findes allerede her i kbh. Installeringen er dog sat på midlertidig pause.
http://www.kk.dk/cykelchip.aspx
http://www.kk.dk/cykelchip.aspx
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Plys@ det er umiddelbart også det bedste jeg kunne finde
Fairground@ Det system der foregår ikke via gps, og din cykel vil dermed ikke kunne blive sporet hvis det er en organiseret udenlandsk gruppe der står bag det system de bruger fungere sådan at hvis en P-vagt kommer forbi en stjålet cykel vil hans udstyr fortælle at den er i nærheden..
Fairground@ Det system der foregår ikke via gps, og din cykel vil dermed ikke kunne blive sporet hvis det er en organiseret udenlandsk gruppe der står bag det system de bruger fungere sådan at hvis en P-vagt kommer forbi en stjålet cykel vil hans udstyr fortælle at den er i nærheden..
Du har spildt...Sunshine skrev:JepIwers skrev:Sunshine@ er det dig på billedet?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Det øverste "spild" er smør fra en majskolbe. Resten er en somersby... Tror jeg nok.FrZ skrev:Du har spildt...Sunshine skrev:JepIwers skrev:Sunshine@ er det dig på billedet?