Er du Mac eller pc?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Er du Mac eller pc?

Indlæg af Down1 »

Jeg faldt over denne artikel på fpn.dk:

En amerikansk undersøgelse afslører, at der er store forskelle på Mac- og pc-brugere.

Hvis man ofte zapper forbi ”The Daily Show” med Jon Stewart og samtidig er glad for at invitere folk hjem til privatfester, så har man sikkert også en Mac-computer stående hjemme på skrivebordet.

Er man derimod til ”The Tonight Show” med Jay Leno og samtidig mere midter- eller højreorienteret, når det kommer til politik, så er der større sandsynlighed for, at man tjekker sine mails og Facebook-profil på en pc.
Klare forskelle på computerbrugere

Ifølge en ny opgørelse, som researchere fra hjemmesiden Hunch har foretaget blandt mere i, og dem, der hellere vil bruge en klassisk pc.

Og hvis man umiddelbart tror, at Mac-brugere er vegetarer og elsker smalle indiefilm, mens pc-entusiaster foretrækker McDonald's-pomfritter og dyrtproducerede Hollywood-brag, så er det faktisk ikke så langt fra virkeligheden.

Undersøgelsen gengives på nørd-hjemmesiden mashable.com.
Mac-brugere elsker hummus

Ifølge opgørelsen er Mac-brugere generelt bedre uddannede end pc-brugere, spiser mere hummus i deres sandwiches, og foretrækker moderne kunst frem for impressionistisk kunst.

Folk med pc’er er derimod mere tilbøjelige til at have en Dan Brown-bog liggende på natbordet, 69 pct. vil hellere køre på en Harley-motorcykel end en italiensk Vespa-scooter, og derudover mener 71 procent, at deres tøjstil er afslappet og yngligstgenstanden i skabet er et par jeans.
PC-entusiaster bor i forstæderne

Der er ligeledes forskelle på, hvor Mac- og pc-brugere bor, og hvad der generelt er deres stærke sider.

Ser man på Mac-brugerne, så er 52 pct. af dem byboere, og de har generelt stærke, verbale kundskaber. Pc-brugerne bor derimod oftere i enten forstæder eller landområder, og de er samtidig stærkere end Mac-entusiasterne, når det handler om matematik og logisk sans.
Flest pc-brugere

Ud af de 388.315 Hunch-brugere, der er blevet udspurgt til undersøgelsen, ser 52 pct. af dem sig som pc-brugere, mens 25 pct. mener, de selv er Mac-brugere. De resterende 23 pct. mener hverken, de kan identificere sig med den ene eller den anden type.

Hjemmesiden Hunch understreger dog, at der ikke nødvendigvis er en sammenhæng mellem ens computervalg og ens personlige præferencer, og undersøgelsen er derudover foretaget blandt de brugere, som i forvejen er koblet på Hunch-netværket.

Kilde: http://fpn.dk/digitalt/computer/article2410329.ece

Er du så pc eller mac? :)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Sig-Mund

Re: Er du Mac eller pc?

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg er pc bruger, bor i en forstad, læser på universitetet, har ikke en dan brown bog liggende, foretrækker en Harley frem for en Vespa, jeg spiser sjældent hummus men får det sommetider i min shawarma, jeg foretrækker moderne kunst, jeg er venstreorienteret, jeg har mange jeans, og føler min tøjstil er afslappet

^^ Jeps jeg passer nok bedst ind som pc bruger, dog overvejer jeg kraftigt at købe den nye macbook air som studiecomputer. Derudover er jeg også indehaver af en iphone 4.

Har i lang tid haft en lettere svært forhold til Mac og især iphone, men må erkende efter købet af iphone, at det er simpelt, let også fungere det bare. Dog har jeg stadig min tvivl angående styresystemet på en macbook, men mon ikke man lærer det hurtigt. Jeg tror dog altid jeg vil foretækker min Sony Vaio fremfor en Macbook når det kom til daglig brug
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Er du Mac eller pc?

Indlæg af QrazyLeg »

Åh jeg elsker termen 'højre' kontra 'venstreorienteret'. Jeg er hverken eller. Jeg er liberalorientet, men skal man endelig pinpointe det til en "fløj", så er det højre. Men det er jo trods alt også en amerikansk undersøgelse.

Jeg elsker hummus, og især hjemmelavet. Jeg ser både Stewart og Leno, samt har stor fonøjelse i den smalle indifilm, men nyder også en Hollywood-pengemaskine.
Jeg ejer to Dan Brown bøger, den ene i en special-illustreret udgave, men kan langt bedre lide Brett Easton Ellis og Hunter S. Thompson (sidstnævnte er en stærk kontrast til Dan Brown).

Jeg vil gerne have en Vespa og vil aldrig drømme om at sætte mig op på en Harley, eller anden motorcykel. Stod valget frit mellem hvilken som helst motorcykel i verden og den cykel jeg netop har fået i gave, blev valget stadig cyklen.

Jeg har en cand.mag inden for humaniora, hvilket ikke er synderligt matematisk. Jeg ejer en PC, vil gerne have en Mac - dog med ubuntu og Windows 7 installeret. Jeg er desuden ikke på Hunch-netværket, hvilket kan forklare den generalisering, der er i undersøgelsen. Ikke blot med at adskille brugere på en overfladisk ganske enkelt gennemskuelig "lad mig Minerva det hele"-metode, men også at skimte PC under en kam. Jeg vil aldrig eje en Acer, Toshiba m.fl.. Faktisk er der ganske få mærker, jeg ville bruge mine penge på: primært Lenovo. Det gælder både bærbar som stationær.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar