Kopiering af data fra Nokia til HTC mobil
Redaktør: Moderators
-
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Kopiering af data fra Nokia til HTC mobil
.... Ganske simpelt spørgsmål; hvordan kopieres kontakter fra en Nokia 5800 til en HTC Desire nemmest..? Nogle mener man skal synkroniserer med Outlook/Gmail konto, og så køre den vej, men findes der en anden måde, så ens kontakter ikke ligger i Gmail. Det har jeg ikke prøvet før, så mere om de ligger dobbelt når man synkroniserer telefonen med Gmail, at kontakterne så ligger 2 gange på telefonen ... ?
Re: Kopiering af data fra Nokia til HTC mobil
Du skal bare smide alle dine kontakter op på gmail og ingen andre steder...
-
- CAs dkbn-luder
Okay, så henter den, dem ned og ligger på telefonen, så man ikke skal være online før den henter kontakterne?
Men jeg vil mene at du skalomkring en Outlook for at hive dem ud af Nokia-apparatetWill skrev:Du skal bare smide alle dine kontakter op på gmail og ingen andre steder...
Derefter kan så så ligge dem ind som Google kontakter.
Alternativt kan du kopiere dem på simkortet fra Nokia, og så sætte simkortet over i din Google-fon,
og så kopierer du dem over som Google kontakter.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Will skrev:Du skal bare smide alle dine kontakter op på gmail og ingen andre steder...
Jo du skal selvfølgelig være online på din HTC før den kan hente dem ned fra Gmailamh skrev:Okay, så henter den, dem ned og ligger på telefonen, så man ikke skal være online før den henter kontakterne?
Smid dem fra Nokia til Outlook, og så igen fra Outlook til HTC'en via HTC Sync, hvis du vil undgå at være på nettet med telefonen inden du har kontakterne i den nye telefon...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
- CAs dkbn-luder
Jeg gjorde det jeg hev alle kontakter ud på gammeldaws måde, og lagde de .vcf filer ned på SD kortet til HTC mobilen, åbnede "personer" importerede kontakter fra SD kort, fandt så den mappe jeg lavede da jeg smed kontakterne over på, og bum så ligger de dér. Uden og skulle synkroniserer osv.
men jeg kan ikke få den til at synkroniserer kontakterne fra telefonen og så til Gmail, selvom den er sat op til det...?
men jeg kan ikke få den til at synkroniserer kontakterne fra telefonen og så til Gmail, selvom den er sat op til det...?
Det er fordi dine kontakter er sat som telefonkontakter og ikke Googlekontakter. Det skal du ændre.
Hvordan du gør afhænger af din Android-version.
Hvordan du gør afhænger af din Android-version.
-
- CAs dkbn-luder
Jeg kører med Android 2.2 Men hvis jeg går ind og vælger Google kontakter kommer der stort set kun mailkontakter frem?
Jeg går ind i "Personer" og indstillinger, og vælger "Vis" og så "Vis automatisk Gmail-kontakter" og vis Google kontakter.
Og så går jeg i "Synkronisér Gmail " men der kommer ikke noget i min Gmail.
Jeg går ind i "Personer" og indstillinger, og vælger "Vis" og så "Vis automatisk Gmail-kontakter" og vis Google kontakter.
Og så går jeg i "Synkronisér Gmail " men der kommer ikke noget i min Gmail.
Ja du skal ændre hver eneste kontakt til at være Google i stedet for telefon. Adressebogen henter kun de kontakter ned du i forvejen har i Google, når du beder den om at vise kontakter fra Google.
Jeg har i øvrigt lige rootet min Hero, og smidt FroydVillian på, så jeg også kører med 2.2. Der er godt nok store ændringer, når man er vant til HTC Sense-crap. Jeg formaterede telefonen fuldkommen og installerede det nye styresystem. Gik ind i kontakter og bad den om at vise kontakter fra Google, og vupti: samtlige mine gamle kontakter kom frem. Så let er det når det er sat op på forhånd.
Men pt. er du nødt til at ændre HVER ENESTE kontakt, hvis du vil have det integreret i Google.
Jeg har i øvrigt lige rootet min Hero, og smidt FroydVillian på, så jeg også kører med 2.2. Der er godt nok store ændringer, når man er vant til HTC Sense-crap. Jeg formaterede telefonen fuldkommen og installerede det nye styresystem. Gik ind i kontakter og bad den om at vise kontakter fra Google, og vupti: samtlige mine gamle kontakter kom frem. Så let er det når det er sat op på forhånd.
Men pt. er du nødt til at ændre HVER ENESTE kontakt, hvis du vil have det integreret i Google.
-
- CAs dkbn-luder
Hvordan ændre mener du?
Hver kontakt skal du ændre kontakttypen. Den står sandsynligvis som telefonkontakt. Det skal du ændre til Google. Du kan evt. også gøre således:
http://ww.androidforum.dk/viewtopic.php?t=4918
http://ww.androidforum.dk/viewtopic.php?t=4918