Er der nogen som er friske på lige at lave denne udregning for mig?
Hvis jeg pr. 31/12-2010 skylder 122.031,03 kr. og afbetaler med 2.336,00 kr. om måneden til en rente på 5,50%
Hvis jeg pr. 31/12-2010 skylder 154.543,85 kr. og afbetaler med 2.231,00 kr. om måneden til en rente på 5,50%
Hvilken dato er jeg så gældfri?
Hjælp til udregning
Redaktør: Moderators
Hjælp til udregning
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Re: Hjælp til udregning
Er renten et udtryk for ÅOP (årlige omkostninger i procent)? Går ud fra at du vil sammenligne to lån, og her er det vigtigt at få alle omkostninger med i beregningen (låneanlægsomkostninger, gebyrer, mv.).nco skrev:Er der nogen som er friske på lige at lave denne udregning for mig?
Hvis jeg pr. 31/12-2010 skylder 122.031,03 kr. og afbetaler med 2.336,00 kr. om måneden til en rente på 5,50%
Hvis jeg pr. 31/12-2010 skylder 154.543,85 kr. og afbetaler med 2.231,00 kr. om måneden til en rente på 5,50%
Hvilken dato er jeg så gældfri?
Laver et regneark til dig når jeg kommer hjem, så kan du indtaste beløb, datoer og renter så vildt du har lyst. Men skal af sted på arbejde nu, så det må lige vente til i eftermiddag.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Øhh ja, det kan jeg ikke lige læse mig frem til om det er ÅOP. Jeg prøver blot at finde ud af løbetiden på et lån. Jeg har fået oplyst den er 96 måneder, og det kan jeg slet ikke få til at passe.
Det er måske nemmere hvis vi fanger hinanden på MSN på et tidspunkt, så kan du se opgørelsen.
Det er måske nemmere hvis vi fanger hinanden på MSN på et tidspunkt, så kan du se opgørelsen.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Får heller ikke 96 måneder, kan faktisk slet ikke lige gennemskue, hvordan de begge kan blive 96 mdr, når ydelsen på lån to er mindre, og lånet større :/nco skrev:Øhh ja, det kan jeg ikke lige læse mig frem til om det er ÅOP. Jeg prøver blot at finde ud af løbetiden på et lån. Jeg har fået oplyst den er 96 måneder, og det kan jeg slet ikke få til at passe.
Noget ekstra information ville gøre godt. Skal også vide lidt mere om renten, de kan være opgjort på mange måder
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Efterfølgende har jeg luret den. Det er fordi det er OP TIL 96 måneder. Men reelt er lånet kun på 72 måneder. Så jeg har gennemskuet den. Takker og bukker for alle forslag.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Jeg må ærligt indrømme, at jeg slet slet ikke rammer noget som helst. - Hverken 72 eller 96 måneder for den sags skyld.
Den eneste grund må være renten, men jeg kan ikke helt gennemskue om det er en årlig effektiv rente, eller om den er omregnet fra en månedlig effektiv rente... Men det giver stadig ikke det ønskede. Har du et beregningsgrundlag? - Jeg har læst finansiering i 5 år, arbejder med det, og læser endda videre på det, så det er lidt pinligt, hvis ikke jeg forstår udregningen...
http://da.wikipedia.org/wiki/Annuitet
Den eneste grund må være renten, men jeg kan ikke helt gennemskue om det er en årlig effektiv rente, eller om den er omregnet fra en månedlig effektiv rente... Men det giver stadig ikke det ønskede. Har du et beregningsgrundlag? - Jeg har læst finansiering i 5 år, arbejder med det, og læser endda videre på det, så det er lidt pinligt, hvis ikke jeg forstår udregningen...
http://da.wikipedia.org/wiki/Annuitet